Cilji in kompetence
• Razvoj kritičnega razumevanja različnih filozofskih perspektiv osebnosti ter konceptov, principov in teorij, ki podpirajo k pacientu usmerjeno zdravstveno nego.
• Kritično raziskati etična vprašanja, ki izhajajo iz interprofesionalnega sodelovanja in dela s posamezniki, družinami in skupnostjo.
• Kritično razpravljati o komunikacijskih strategijah in odnosih s posamezniki, družinami in skupnostjo, ki omogočajo izpolnjevanje njihovega potenciala.
• Kreativno oblikovati pristope k pacientu usmerjene zdravstvene nege za preprečevanje bolezni in promocijo zdravja ter dobrega počutja posameznikov, družin in skupnosti.
Vsebina
• Teorije osebnosti z vidika različnih filozofskih perspektiv in ključni koncepti k pacientu usmerjeno zdravstveno nego.
• K pacientu usmerjena zdravstvena nega na ravni posameznika, tima, organizacije in sistema, vključno s strateškimi okviri.
• Razumevanje »jaza ali sebe« in pomena izvajanja k pacientu usmerjene zdravstvene nege (relacijski aspekti oskrbe, presoja in etično odločanje, razvoj ekspertize).
• Raziskovalna metodologija v povezavi z različnimi pogledi na svet (racionalizem, empirizem, interpretivizem, konstruktivizem).
• Uporaba dokazov v praksi, vključno z metodami razširjanja, vpeljave, prenosa dokazov v prakso in strategijami za vrednotenje procesov in izidov k pacientu usmerjene zdravstvene nege.
Metode poučevanja in učenja
• E-predavanja, e-seminar
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• Demonstrirati kritično razumevanje različnih filozofskih perspektiv osebnosti ter konceptov, principov in teorij, ki podpirajo k pacientu usmerjeno zdravstveno nego.
• Kritično razpravljati o etičnih vprašanjih, ki izhajajo iz interprofesionalnega sodelovanja in dela s posamezniki, družinami in skupnostjo.
• Kritično razpravljati o komunikacijskih strategijah in odnosih s posamezniki, družinami in skupnostjo, ki omogočajo izpolnjevanje njihovega potenciala.
• Kreativno oblikovati pristope osredotočenosti na osebo za preprečevanje bolezni in promocijo zdravja in dobrega počutja posameznikov, družin in skupnosti.
Temeljni literatura in viri
Temeljena:
McCormack, B. et al. (2021) (Eds). Fundamentals of person-centred healthcare practice. Hoboken : Wiley-Blackwell.
McCormack, B. (Ed.). (2024). Developing Person-Centred Cultures in Healthcare Education and Practice: An Essential Guide. John Wiley & Sons.
Priporočena:
Online revija: European Journal for Person Centered Healthcare. ISSN: 2052-5665.
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje temeljnih vsebin s področja učne enote.