Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
• Razviti bazo znanja o ključnih dejavnikih zdravja mladostnikov na globalni ravni
• Razviti razumevanje kako spol, kultura in socioekonomski dejavniki vplivajo na zdravje posameznikov
• Razviti nabor veščin za raziskovanje mladostniške tematike
• Razviti nabor veščin za načrtovanje in vrednotenje zdravstvenih storitev za mladostnike.
Vsebina
Učna enota vključuje vprašanja zdravja mladostnikov iz globalne perspektive. Študenti bodo raziskali dokaze o ključnih vprašanjih zdravja mladostnikov ter strategije, politike in prakse, namenjene njihovemu reševanju. Učna enota bo študentom omogočila razumevanje socialnih in gospodarskih dejavnikov ter vpliva na zdravje mladostnikov. Študenti bodo spoznali tudi pomen vključevanja mladostnikov v raziskave in oblikovanje storitev.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
• razumeti in oceniti globalne zdravstvene izzive za mladostnike
• razumeti in oceniti vrste in učinkovitost intervencij za zdravje mladostnikov – zlasti glede spola, duševnega zdravja, spolnega zdravja in zlorabe snovi.
• razviti zavedanje o metodah raziskovanja zdravja mladostnikov in tehnikah za vključevanje zainteresiranih strani mladostnikov v raziskave
• razumeti ekonomske, socialne in kulturne determinante zdravja mladostnikov
• razumeti in oceniti metode in načela pri oblikovanju in vrednotenju zdravstvenih storitev za mladostnike
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
WHO, 2020. Guidelines on mental health promotive and preventive interventions for adolescents. Available at: https://www.who.int/publications/i/item/guidelines-on-mental-health-promotive-and-preventive-interventions-for-adolescents
Priporočena/Recommended:
Adolescent - Overview (who.int)
Adolescent and young adult health (who.int)
Adolescent mental health (who.int)
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.
Fleary, S.A., Joseph, P. and Pappagianopoulos, J.E., 2018. Adolescent health literacy and health behaviors: A systematic review. Journal of Adolescence, 62, pp.116-127.
Wold, B., Mittelmark, M.B. 2018. Health-promotion research over three decades: The social-ecological model and challenges in implementation of interventions. Scandinavian Journal of Public Health, 46(20_suppl), 20-26. doi:10.1177/1403494817743893
Ross2 D.A., Plummer. M.L., Montgomery. P., Kohl. K., Siegfried, N., Saewyc, E., Baltag, V. 2021. World Health Organization Recommends Comprehensive School Health Services and Provides a Menu of Interventions. Journal of Adolescent Health, 69(2),195-196. doi: 10.1016/j.jadohealth.2021.04.036