Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
• Oceniti pomen zdravstvene pismenosti.
• Uporabiti komponente zdravstvene pismenosti in njihov vpliv na paliativno oskrbo bolnika.
• Spoznati nacionalne projekte osveščanja javnosti o paliativni oskrbi.
• Integrirati teorije v prakso.
Vsebina
1. Zdravstvena pismenost je pomembna veščina in orodje, potrebna za ljudi, da bi našli, razumeli, ocenili, komunicirali in uporabili informacije ter storitve v različnih oblikah v različnih obdobjih svojega življenja za spodbujanje zdravja in dobrega počutja.
2.Izboljšanje zdravstvene pismenosti prebivalstva in sistemov je ključnega pomena za doseganje pravičnosti v zdravju.
3. V časih, ko potrebe v javnem zdravju presegajo tradicionalne meje, je potreba po medsektorskem in mednarodnem sodelovanju tudi na področju izboljšanja zdravstvene pismenosti izjemnega pomena.
4. Zdravstvena pismenost v zadnjem življenjskem obdobju je del celostne zdravstvene pismenosti. Opredeljena je kot skupek znanj in veščin, ki omogočajo razumevanje možnosti za oskrbo ob koncu življenja in v času umiranja ter ukrepanja po smrti. To pomeni tudi družbo, v kateri imajo ljudje praktična znanja, potrebna za dobro načrtovanje konca življenja.
5. Kako preusmerimo fokus s pogovora o tej zdravstveni pismenosti ob koncu življenja na intenzivno sodelovanje v skupnosti? Kako okrepimo družbeno razumevanje potrebe po paliativni oskrbi, uvidu in opolnomočenju skupnosti v prizadevanju za izboljšanje zadnjega obdobja življenja?
6. Biti pismen »do smrti« krepi našo sposobnost skrbi za sočloveka in soustvarja sočutne skupnosti.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, seminar.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
• razvrstiti dejavnike, ki vplivajo na zdravstveno pismenost,
• razložiti vlogo pismenosti v paliativni oskrbi,
• razložiti osnove zdravstvene zakonodaje,
• razlikovati med promocijo zdravja in zdravstvenim izobraževanjem.
• Uporabiti teoretično znanje v praksi.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Walshe, C, Preston N and Johnston B (2018) Palliative Care Nursing: Principles and Evidence for Practice 3rd Edition. London:Open University Press, McGraw Hill
Tracy, M. F., & O (Eds.). (2019). Hamric and Hanson’s advanced practice nursing: an integrative approach (6th ed.). Elsevier.
Priporočena/Recommended
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.
Stormacq C, Van den Broucke S, Wosinski J. Does health literacy mediate the relationship between socioeconomic status and health disparities? Integrative review. Health Promot Int. 2019;34(5):1-17. doi: 10.1093/heapro/day062. PMID: 30107564.
Noonan K. Death literacy-developing a tool to measure the social impact of public health initiatives. Ann Palliat Med. 2018;7(1):AB007. doi: 10.21037/apm.2018.s007. PMID: 29402101.
BOLLIG G, ZELKO E. Why should everybody learn Last Aid to provide end-of-life care?. Archives of community medicine and public health. 2020; 6(2): 198-199. ISSN 2455-5479. https://www.peertechz.com/articles/ACMPH-6-205.php, DOI: 10.17352/2455-5479.000105. [COBISS.SI-ID 28147459]
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev za vključitev.