SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: • Oceniti pomen zdravstvene pismenosti. • Uporabiti komponente zdravstvene pismenosti in njihov vpliv na paliativno oskrbo bolnika. • Spoznati nacionalne projekte osveščanja javnosti o paliativni oskrbi. • Integrirati teorije v prakso.

Vsebina

1. Zdravstvena pismenost je pomembna veščina in orodje, potrebna za ljudi, da bi našli, razumeli, ocenili, komunicirali in uporabili informacije ter storitve v različnih oblikah v različnih obdobjih svojega življenja za spodbujanje zdravja in dobrega počutja. 2.Izboljšanje zdravstvene pismenosti prebivalstva in sistemov je ključnega pomena za doseganje pravičnosti v zdravju. 3. V časih, ko potrebe v javnem zdravju presegajo tradicionalne meje, je potreba po medsektorskem in mednarodnem sodelovanju tudi na področju izboljšanja zdravstvene pismenosti izjemnega pomena. 4. Zdravstvena pismenost v zadnjem življenjskem obdobju je del celostne zdravstvene pismenosti. Opredeljena je kot skupek znanj in veščin, ki omogočajo razumevanje možnosti za oskrbo ob koncu življenja in v času umiranja ter ukrepanja po smrti. To pomeni tudi družbo, v kateri imajo ljudje praktična znanja, potrebna za dobro načrtovanje konca življenja. 5. Kako preusmerimo fokus s pogovora o tej zdravstveni pismenosti ob koncu življenja na intenzivno sodelovanje v skupnosti? Kako okrepimo družbeno razumevanje potrebe po paliativni oskrbi, uvidu in opolnomočenju skupnosti v prizadevanju za izboljšanje zadnjega obdobja življenja? 6. Biti pismen »do smrti« krepi našo sposobnost skrbi za sočloveka in soustvarja sočutne skupnosti.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, seminar.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: • razvrstiti dejavnike, ki vplivajo na zdravstveno pismenost, • razložiti vlogo pismenosti v paliativni oskrbi, • razložiti osnove zdravstvene zakonodaje, • razlikovati med promocijo zdravja in zdravstvenim izobraževanjem. • Uporabiti teoretično znanje v praksi.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Walshe, C, Preston N and Johnston B (2018) Palliative Care Nursing: Principles and Evidence for Practice 3rd Edition. London:Open University Press, McGraw Hill Tracy, M. F., & O (Eds.). (2019). Hamric and Hanson’s advanced practice nursing: an integrative approach (6th ed.). Elsevier. Priporočena/Recommended Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote. Stormacq C, Van den Broucke S, Wosinski J. Does health literacy mediate the relationship between socioeconomic status and health disparities? Integrative review. Health Promot Int. 2019;34(5):1-17. doi: 10.1093/heapro/day062. PMID: 30107564. Noonan K. Death literacy-developing a tool to measure the social impact of public health initiatives. Ann Palliat Med. 2018;7(1):AB007. doi: 10.21037/apm.2018.s007. PMID: 29402101. BOLLIG G, ZELKO E. Why should everybody learn Last Aid to provide end-of-life care?. Archives of community medicine and public health. 2020; 6(2): 198-199. ISSN 2455-5479. https://www.peertechz.com/articles/ACMPH-6-205.php, DOI: 10.17352/2455-5479.000105. [COBISS.SI-ID 28147459]

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev.

  • izr. prof. dr. ERIKA ZELKO, dr. med.

  • Project: 100

  • : 5
  • : 10
  • : 165

  • slovensko
  • slovensko

  • NURSING CARE - 1st