SLO | EN

Cilji in kompetence

Po uspešnem zaključku učne enote bo študent sposoben: - poznal in razumel osnovne koncepte javnega/duševnega zdravja in z njimi povezane pojme, - poznal glavne javnozdravstvene izzive na področju duševnega zdravja, - poznal in razumel javnozdravstveni pristop k duševnemu zdravju, - poznal in razumel promocijo zdravja ter vse ravni preventive v kontekstu duševnega zdravja, njihovo uporabo v praksi in načrtovanje ukrepov, - poznal in razumel obvladovanje področja duševnega zdravja ter delovanje služb na tem področju.

Vsebina

? Osnovni koncepti javnega/duševnega zdravja in z njim povezani pojmi. ? Glavni javnozdravstveni izzivi na področju duševnega zdravja. ? Javnozdravstveni pristop k duševnemu zdravju. ? Promocija zdravja in vsi nivoji preventive na področju duševnega zdravja. ? Obvladovanje področja duševnega zdravja s poudarkom na slovenskem prostoru (zakonska podlaga, strateški dokumenti itd.) ter delovanje služb na področju duševnega zdravja (pomen povezovanja in sodelovanja različnih sektorjev)

Metode poučevanja in učenja

E-predavanja e-seminarji

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent: ? opredeliti in razlikovati med ključnimi koncepti in vidiki duševnega zdravja, ? opredeliti in razlikovati med promocijo zdravja in vsemi ravnmi preventive na področju duševnega zdravja ter načrtovati ukrepe, ? opredeliti in kritično pristopiti k obvladovanju področja duševnega zdravja, ? usmeriti se v interdisciplinarno delovanje in povezovanje s sorodnimi znanstvenimi disciplinami ter različnimi službami na področju duševnega zdravja, ? kritično pristopiti k presoji in uporabi znanstvenih ter strokovnih spoznanj in pristopov na področju duševnega zdravja.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: ? Marušič, A. in Temnik, S. (2009) Javno duševno zdravje. Celje: Celjska Mohorjeva družba. ? Zaletel-Kragelj, L. in Eržen, I. (2023) Javno zdravje. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje in Nacionalni inštitut za javno zdravje. ? Jeriček, H., Zorko, M., Bajt, M. in Roškar, S. (2009) Duševno zdravje v Sloveniji. Ljubljana: Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. ? Mikolič, P., Vinko, M., Magajna, T., Makivić, I. in Furman, L. (2023) Duševno zdravje: od vzrokov do posledic: Okvir spremljanja javnega duševnega zdravja. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. https://nijz.si/wp-content/uploads/2023/12/publikacija_kazalniki_dusevnega_zdravja_splet.pdf Priporočena: ? Eaton, W.W. in Fallin, M.D. (ur.) (2019) Public Mental Health, 2. izdaja. New York: Oxford Academic. ? Jeriček Klanšček, H., Roškar, S., Vinko, M., Konec Juričič, N., Hočevar Grom, A., Bajt, M., Čuš, A., Furman, L., Zager Kocjan, G., Hafner, A. in Medved, T. (2018) Duševno zdravje otrok in mladostnikov v Sloveniji. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. ? Bajt, M. in Jeriček Klanšček, H. (2017) Priprava programov promocije zdravja: Po korakih in evalvacija. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. ? Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2028 (2018) Uradni list RS, št. 24/18. ? ŠORGO, Andrej, CRNKOVIČ, Nuša, GABROVEC, Branko, CESAR, Katarina, SELAK, Špela. Influence of forced online distance education during the COVID-19 pandemic on the perceived stress of post-secondary students : cross-sectional study. Journal of medical internet research. 2022, vol. 24, iss. 3 (art. 30778), str. 1-18, ilustr. ISSN 1438-8871. https://www.jmir.org/2022/3/e30778, DOI: 10.2196/30778. ? MAKIVIĆ, Irena, ŠVAB, Vesna, SELAK, Špela. Mental health needs assessment during the COVID-19 pandemic : consensus based on Delphi study. Frontiers in public health. 2021, vol. 9, article 732539, str. 1-7. ISSN 2296-2565. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpubh.2021.732539/full, DOI: 10.3389/fpubh.2021.732539

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni posebnih pogojev.

  • doc. dr. ŠPELA SELAK

  • Project: 100

  • : 5
  • : 10
  • : 165

  • Slovenian
  • Slovenian

  • NURSING CARE - 1st