Cilji in kompetence
Cilj predmeta je, da bodo študentje razumeli teoretične osnove s področja vrednotenja kakovosti uporabniške izkušnje, znali uporabiti ustrezen model vrednotenja uporabniške izkušnje informacijskih rešitev in storitev ter znali uporabiti ustrezne metode za analizo in vrednotenje uporabniške izkušnje v sodobnih informacijskih rešitvah in storitvah.
Vsebina
• Uporabniška izkušnja v sodobnih informacijskih rešitvah
• Od uporabnosti do uporabniške izkušnje
• Pomen zagotavljanja kakovostne uporabniške izkušnje v uporabniških rešitvah
• Uporabniški vmesniki vs uporabniška izkušnja
• Pomen uporabniške izkušnje v procesih razvoja rešitev in storitev
• Vrednotenje uporabniške izkušnje
• Cilji in metrike vrednotenja uporabniške izkušnje
• Metode za hitro vrednotenje uporabnosti in uporabniške izkušnje
• Modeli, metode in tehnike za objektivno in subjektivno vrednotenje uporabniške izkušnje,
• Kvantitativne in kvalitativne metode vrednotenja uporabniške izkušnje
• Razvoj inovativnih rešitev na osnovi uporabniške izkušnje
Metode poučevanja in učenja
• predavanja,
• računalniške vaje,
• samostojno delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben
• razložiti teoretične osnove vrednotenja kakovosti uporabniške izkušnje v informacijskih rešitvah in storitvah,
• izbrati modele za vrednotenje kakovosti uporabniške izkušnje,
• izbrati ustrezne metode vrednotenja kakovosti uporabniške izkušnje,
Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
• Spretnosti komuniciranja: pisanje strokovnega poročila, pisno izražanje pri izpitu.
• Uporaba informacijske tehnologije: razumevanje pomena kakovosti uporabe in uporabniške izkušnje v sodobnih informacijskih rešitvah in storitvah.
• Spretnosti računanja: osnovne matematične operacije
• Delo v skupini: timski pristop
Temeljni literatura in viri
• B. Šumak: Aktualno učno gradivo in primeri dosegljivi na E-študij UM: https://estudij.um.si/ (potrebna je prijava v portal) / B. Šumak: Up to date learning materials and examples available on E-študij UM: https://estudij.um.si (login is required).
• R. Hartson, P. Pyla: The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience, Morgan Kaufmann; 1st edition (2012)
• R. Hartson, P. Pyla: The UX Book: Agile UX Design for a Quality User Experience, Morgan Kaufmann; 2nd edition (2018)
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit se lahko nadomesti s kolokviji v enakem deležu 50%.