Cilji in kompetence
Cilj učne enote je pridobitev dodatnega znanja, in sicer na področju:
• osnov podpore socialnemu in čustvenemu učenju za nudenje tutorske podpore,
• motivacije in samoregulacije pri učenju,
• pomena refleksije za osebni in profesionalni razvoj,
• dela s študenti s posebnimi potrebami
• prilagoditev pri študiju za študente s posebnimi potrebami,
• spodbujanja in promocije medvrstniške podpore,
• oblikovanja vključujoče univerzitetne skupnosti ter zagotavljanja podpore študentom v raznolikih okoliščinah, ki lahko ovirajo študij.
Tutor študent bo pridobil naslednje kompetence:
• osnove svetovanja in vzpostavljanja uspešnih medosebnih interakcij,
• socialne in emocionalne kompetence za ustvarjanje pozitivne klime in vključujočega okolja,
• aktivno prevzemanje in spodbujanje odgovornosti,
• prilagajanje novim razmeram,
• sposobnost samorefleksije,
• kritično osmišljanje študijske izkušnje,
• prenos znanja in spretnosti na druge.
Vsebina
• Opredelitev socialnega in čustvenega učenja ter pomen socialnih in čustvenih kompetenc za učinkovito akademsko delovanje.
• Učenje: učne strategije ter motivacijski in čustveni dejavniki učenja.
• Osnove vključujoče komunikacije.
• Etika in etične dileme pri tutoriranju.
• Razvoj avtonomnega in odgovornega posameznika.
• Kratek uvod v sodelovalno, skrbnostno in kritično mišljenje.
• Inkluzija študentov s posebnimi potrebami.
• Podpora študentom s posebnimi potrebami.
• Strategije tutorske pomoči glede na prilagoditve študentov s posebnimi potrebami.
• Pristopi reševanja splošnih in specifičnih problemov študentk, študentov.
• Izvajanje tutorske podpore.
Metode poučevanja in učenja
• Tematske lekcije in delo z viri v učnem e-okolju,
• predavanja,
• praktično tutorsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentka, študent:
• razloži izbrane pojme področja podpore kakovostnemu učenju ter vključujoče komunikacije in jih poveže s tutorsko prakso,
• demonstrira uporabo tehnik vključujočega in podpornega komuniciranja v simulirani tutorski seansi,
• utemelji pomen refleksije za osebni in profesionalni razvoj posameznika,
• ustvari osebni načrt samorefleksije, ki vključuje redno samoevalvacijo in ciljno usmerjene aktivnosti za nadaljnji razvoj na področju tutorstva,
• razlikuje skupine študentov s posebnimi potrebami,
• opiše izzive s katerimi se soočajo študenti s posebnimi potrebami v izobraževanju,
• analizira hipotetične primere študentov s posebnimi potrebami in predlaga ustrezne strategije za podporo študiju,
• opredeli koncept medvrstniške podpore in njeno vlogo v izobraževalnem okolju,
• predlaga strategije in pristope za oblikovanje bolj vključujoče univerzitetne skupnosti, ki podpira študente v različnih okoliščinah.
Temeljni literatura in viri
Splošno:/General:
• Zakon o visokem šolstvu
• Statut Univerze v Mariboru
• Navodila o izvajanju tutorskega sistema na Univerzi v Mariboru
• Predpisi s področja izobraževanja in študija
Strokovna literatura:/Professional literature:
• Košir, K. (2017). Pedagoška psihologija za učitelje: izbrane teme. Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta.
• Košir, K. (2019). Kaj če mi ne bo uspelo? Strah pred neuspehom kot ovira pri poklicnem učenju. Psihološki inkubator, 7(12), 5–7.
• Batagelj, T. in Lekić, K. (2023). Kaj lahko naredim, da mi bo lažje? Veščine za vsakdan in viri opore v stiki: priročnik za mladostnike in mladostnice. NIJZ.
• Univerza v Mariboru in DŠIS (2023). Smernice za izvajalce pedagoškega procesa UM za inkluzivni pedagoški proces.
• Vršnik Perše, T. (ur.) (2021). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: Spoznanja in izzivi. Univerza v Mariboru.
Dodatno literaturo bodo nosilke določale sproti v vsakoletnem učnem programu. / Additional literature will be determined by the instructors as part of the annual curriculum.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Posebnih pogojev za vključitev v delo ni.
KOOD je namenjen študentkam, študentom, ki izvajajo tutorsko dejavnost.