SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj učne enote je pridobitev dodatnega znanja, in sicer na področju: • osnov podpore socialnemu in čustvenemu učenju za nudenje tutorske podpore, • motivacije in samoregulacije pri učenju, • pomena refleksije za osebni in profesionalni razvoj, • dela s študenti s posebnimi potrebami • prilagoditev pri študiju za študente s posebnimi potrebami, • spodbujanja in promocije medvrstniške podpore, • oblikovanja vključujoče univerzitetne skupnosti ter zagotavljanja podpore študentom v raznolikih okoliščinah, ki lahko ovirajo študij. Tutor študent bo pridobil naslednje kompetence: • osnove svetovanja in vzpostavljanja uspešnih medosebnih interakcij, • socialne in emocionalne kompetence za ustvarjanje pozitivne klime in vključujočega okolja, • aktivno prevzemanje in spodbujanje odgovornosti, • prilagajanje novim razmeram, • sposobnost samorefleksije, • kritično osmišljanje študijske izkušnje, • prenos znanja in spretnosti na druge.

Vsebina

• Opredelitev socialnega in čustvenega učenja ter pomen socialnih in čustvenih kompetenc za učinkovito akademsko delovanje. • Učenje: učne strategije ter motivacijski in čustveni dejavniki učenja. • Osnove vključujoče komunikacije. • Etika in etične dileme pri tutoriranju. • Razvoj avtonomnega in odgovornega posameznika. • Kratek uvod v sodelovalno, skrbnostno in kritično mišljenje. • Inkluzija študentov s posebnimi potrebami. • Podpora študentom s posebnimi potrebami. • Strategije tutorske pomoči glede na prilagoditve študentov s posebnimi potrebami. • Pristopi reševanja splošnih in specifičnih problemov študentk, študentov. • Izvajanje tutorske podpore.

Metode poučevanja in učenja

• Tematske lekcije in delo z viri v učnem e-okolju, • predavanja, • praktično tutorsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentka, študent: • razloži izbrane pojme področja podpore kakovostnemu učenju ter vključujoče komunikacije in jih poveže s tutorsko prakso, • demonstrira uporabo tehnik vključujočega in podpornega komuniciranja v simulirani tutorski seansi, • utemelji pomen refleksije za osebni in profesionalni razvoj posameznika, • ustvari osebni načrt samorefleksije, ki vključuje redno samoevalvacijo in ciljno usmerjene aktivnosti za nadaljnji razvoj na področju tutorstva, • razlikuje skupine študentov s posebnimi potrebami, • opiše izzive s katerimi se soočajo študenti s posebnimi potrebami v izobraževanju, • analizira hipotetične primere študentov s posebnimi potrebami in predlaga ustrezne strategije za podporo študiju, • opredeli koncept medvrstniške podpore in njeno vlogo v izobraževalnem okolju, • predlaga strategije in pristope za oblikovanje bolj vključujoče univerzitetne skupnosti, ki podpira študente v različnih okoliščinah.

Temeljni literatura in viri

Splošno:/General: • Zakon o visokem šolstvu • Statut Univerze v Mariboru • Navodila o izvajanju tutorskega sistema na Univerzi v Mariboru • Predpisi s področja izobraževanja in študija Strokovna literatura:/Professional literature: • Košir, K. (2017). Pedagoška psihologija za učitelje: izbrane teme. Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta. • Košir, K. (2019). Kaj če mi ne bo uspelo? Strah pred neuspehom kot ovira pri poklicnem učenju. Psihološki inkubator, 7(12), 5–7. • Batagelj, T. in Lekić, K. (2023). Kaj lahko naredim, da mi bo lažje? Veščine za vsakdan in viri opore v stiki: priročnik za mladostnike in mladostnice. NIJZ. • Univerza v Mariboru in DŠIS (2023). Smernice za izvajalce pedagoškega procesa UM za inkluzivni pedagoški proces. • Vršnik Perše, T. (ur.) (2021). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: Spoznanja in izzivi. Univerza v Mariboru. Dodatno literaturo bodo nosilke določale sproti v vsakoletnem učnem programu. / Additional literature will be determined by the instructors as part of the annual curriculum.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Posebnih pogojev za vključitev v delo ni. KOOD je namenjen študentkam, študentom, ki izvajajo tutorsko dejavnost.

  • izr. prof. dr. KATJA KOŠIR
  • doc. dr. SMILJANA GARTNER
  • doc. dr. DARJA PLAVČAK

  • Sprotne naloge: 50
  • Poročilo: 50

  • : 9
  • : 10
  • : 71

  • slovensko
  • slovensko