SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilji predmeta so - seznaniti se s teoretičnimi izhodišči informacijske pismenosti, - raziskati obvladovanje informacijske pismenosti pri študiju, - seznaniti študente s knjižnično zbirko ter z načini iskanja gradiva, ki se nahajajo tako v klasični kot tudi elektronski obliki, - študenti bodo znali uporabljati iskalnike in različne iskalne strategije, - pridobiti kritičnost pri izbiri virov, - razlikovati med ključnimi besedami in predmetnimi oznakami ter spoznati klasifikacijske sisteme, - seznaniti se z in uporabljati različne podatkovne zbirke,

Vsebina

- opredelitev informacijske pismenosti - informacijska družba - informacijski in bibliografski sistemi - knjižnica kot informacijsko središče - informacijski viri • oblike in vrste informacijskih virov • iskanje po elektronskih virih, iskalne strategije • iskanje po internetu • podatkovne zbirke • specializirane podatkovne zbirke • odprta znanost • faktor vpliva, alternativna metrika - vrednotenje informacij in informacijskih virov - citiranje in upravljanje referenc • različni načini citiranja • orodja za upravljanje referenc - znanstveno pisanje • sistematični pregled literature in z dokazi podprte znanosti • zgradba strokovnega/znanstvenega dela - etična in pravična uporaba informacij • plagiatorstvo • intelektualna lastnina (patenti, avtorske pravice…) • licence - Etična uporaba orodij umetne inteligence

Metode poučevanja in učenja

- Predavanje, razgovor in diskusija, demonstracija, metoda pisnih in grafičnih del, uporaba IKT, reševanje problemskih nalog in preiskovanje, - Seminar - vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku izbirnega predmeta naj bi študent/-ka bil/-a sposoben/-na: • prepoznati in definirati svojo informacijsko potrebo • uporabiti ter izvesti ustrezne iskalne strategije za dosego ustreznih virov in literature • uporabljati IKT v smislu specializiranih podatkovnih zbirk, elektronskih virov • med različnimi podatkovnimi zbirkami izbrati in vrednotiti prave za svoje strokovno področje • med rezultati iskanja prepoznati, analizirati in kritično ovrednotiti ustrezne in uporabne vire in literaturo in jih med seboj primerjati • uporabiti orodja za citiranje • pripraviti terminološke sezname • samostojno izvesti sistematični pregled literature z metaanalizo • v izogib plagiatorstvu vrednotiti in etično uporabiti ter pravilno citirati vire in literaturo • poznati in uporabljati pravice in dolžnosti intelektualne lastnine • spoznati in razumeti termine kot so odprta znanost, faktor vpliva, alternativna metrika • pridobljeno znanje uporabiti v pisnih izdelkih Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: - uporaba znanj in konceptov informacijske pismenosti na drugih področjih študija in življenja

Temeljni literatura in viri

- Lanning S. (2012). Concise Guide to Information Literacy, Libraries Unlimited. - Levitin D. J. (2016). A Field Guide to Lies: Critical Thinking in the Information Age, Dutton. - Bailey, S., (2014). Academic writing: a handbook for international students, Routledge, London. - Bottomley, J., (2015). Academic writing for international students of science, Routledge, Abingdon. - Richter, U. A. in Fügert, N. (2016). Wissenschaftlich arbeiten und schreiben : wissenschaftliche Standards und Arbeitstechniken, wissenschaftlich formulieren, Textsorten. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart. -Raziskovalni vodiči UKM za posamezna področja http://libguides.ukm.um.si/?b=g&d=a - Dodatno gradivo - Bothma T., Cosijn E., Fourie I., Penzhorn C., (2011). Navigating Information Literacy. Pearson Education.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Vsaka izmed naštetih obveznosti v načinih ocenjevanja mora biti opravljena s pozitivno oceno. Pozitivni oceni pri porfoliu in vajah so pogoj za pristop k pisnemu izpitu.

  • izr. prof. dr. IGOR PESEK

  • Pisni izpit: 50
  • Portfolio: 50

  • : 15
  • : 15
  • : 15
  • : 45

  • slovensko
  • slovensko