Cilji in kompetence
• Praktična izvedba posameznih elementov športne panoge.
• Ozaveščanje o vrednotah športa in preko tega vplivanje na oblikovanje pozitivnih stališč do športa ter navajanje na zdrav način življenja.
• Pravilna izvedba servisa pri badmintonu, namiznem tenisu in squash igri
• Izvedba različnih udarcev med igro
• Poznavanje pravil igre
Vsebina
Teoretične vsebine se nanašajo na:
- zdrav življenjski slog,
- pomen pravilne prehrane,
- specifika športne panoge (pregled razvoja badmintona, namiznega tenisa in skvoša, filozofijo vadbe in razumevanje pomembnosti pravilne izvedbe vaj).
Praktične vsebine se nanašajo:
- na pravilno izvajanje osnovnih vaj badmintona, namiznega tenisa in skvoša.
- Karakteristike igre (zgodovinski razvoj, organiziranost v svetu in pri nas, pravila, oprema, rekviziti).
- Izpopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov in taktike, drža loparja, položaj igralca, tehnika gibanja, vrste udarcev in let žoge, izvedba udarcev, njihova osnovna taktična uporaba.
Metode poučevanja in učenja
V programu bodo uporabljene naslednje metode in oblike poučevanja:
• metoda razlage in razgovora (predavanja),
• metoda demonstracije.
Oblike:
• frontalna učna oblika,
• individualna učna oblika,
• skupinska učna oblika.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
• Oblikovanje razumskega in čustvenega odnosa do telesnega napora, poznavanje teorije aktivnega počitka in metod za regeneracijo telesa.
• Uporaba pridobljenih znanj v vsakdanjem življenju in za kompenzacijo negativnih učinkov enostranskih obremenitev v času študija.
• Skozi neposredno izkušnjo zagotoviti trajne gibalne navade v zvezi z vsakdanjim življenjem.
• Teoretično in praktično razumevanje pravilne tehnike vadbe za razvijanje motoričnih in povečevanje funkcionalnih sposobnosti organizma.
• razumeti vpliv športne vadbe za ohranjanje zdravja in dobrega počutja,
• razumeti odzivanje organizma na napor in prilagoditev na različne oblike vadbe,
• obvladanje tehnike športne igre za njeno varno izvajanje v različnih oblikah aktivnosti,
• izboljšanje telesnih in motoričnih sposobnosti, kar se kaže v izboljšanju tehnike in taktike v igri z loparjem.
Knowledge and understanding:
• Formation of a rational and emotional attitude towards physical effort, knowing the theory of active rest and knowing different methods for regenerating the body.
• Using the acquired knowledge in everyday life and for compensating for the negative effects of one-sided workloads over the course of the study
• Providing lasting exercise habits in relation to everyday life through direct experience.
• Theoretical and practical understanding of exercise as a tool for developing motor skills and increasing functional skills of the body.
• Understanding the impact of exercise for the preservation of health and well-being.
• Understanding the response of the organism to physical effort and adapting to different forms of exercise.
• Mastering the techniques of a sports game for its safe implementation in various forms of activity.
• Improving body and motor skills, which is reflected through the improvement of techniques and tactics at using the racket
Temeljni literatura in viri
• Kondrič M, Horvat M. Namizni tenis v šoli: vadba in igralne oblike namiznega tenisa v šoli. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2008.
• Kondrič M. Osnove učenja namiznega tenisa z Bojanom Tokičem. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2002.
• Vučković G. Osnovna tehnika v squashu (videoposnetek): gibanje, postavitev in osnovni udarci. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007.
• Vučković G. Osnove squasha. Ljubljana: samozal. cop. 2000.
• Šeme T. Osnove učenje in metodični postopki pri učenju badmintona. Ljubljana, 2010.
• Pohar D. Badmintonska pravila. Ljubljana: Badmintonska zveza Slovenije, 2006.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
/