Cilji in kompetence
Cilji predmeta:
- prepoznati in ozavestiti gorništvo ter ostale oblike aktivnosti v gorah kot pomembno obliko gibanja, rekreacije, turizma in duševnega ter telesnega zdravja
- spodbujati k zdravem življenjskem slogu in trajnostnim praksam/pristopom pri izvajanju gorništva in sorodnih dejavnosti
- krepiti zavedanje in kritično mišljenje o pomenu gora, gorskega okolja, gorniških aktivnosti in turizma za razvoj in ohranjanje gorskih območij
Kompetence, ki jih študentje usvojijo:
- premišljen, spoštljiv in z znanjem podprt pristop do gora, gorskega okolja, aktivnosti v gorah in gorniških vsebin nasploh
- načrtovanje in izvedba lastnega gorniškega izleta/ture na naravi in okolju prijazen, pa tudi varen način
Vsebina
Predmet podaja celovit pogled na gorništvo in poudarja trajnostne pristope pri izvajanju dejavnosti; od teoretičnih osnov do praktičnih vsebin:
- gore in gorstva po svetu (nastanek, pomen, simbolika)
- zgodovina naseljevanja v gorah in življenje v gorskem okolju
- razvoj in zgodovina gorništva ter sorodnih aktivnosti v gorah
- gore in slovenstvo
- turizem v gorskem svetu
- gorski turizem (in gorništvo) v Sloveniji
- organiziranost gorništva
- osnovna gorniška terminologija
- gorsko okolje in nevarnosti
- osnove gibanja v gorah in oprema
- načrtovanje in izvedba aktivnosti v gorah (gorniških izletov oz. tur)
- trajnostne prakse pri izvajanju dejavnosti v gorah
- trajnostne gorniške destinacije in gorništvo
Metode poučevanja in učenja
Predavanja in vaje – v učilnici in na terenu.
Učenje z opazovanjem in preizkušanjem.
Učenje s praktičnimi nalogami.
Aktivno individualno in skupinsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti naj bi ob koncu predmeta:
- razumeli kompleksnost gora v smislu življenjskega okolja in izzivov, ki jih bivanje v gorah prinaša
- poznali zgodovino razvoja gorskih območij in gorništva ter pojasnili vlogo in pomen gora v razvoju slovenske narodne identitete
- razumeli osnovno gorniško terminologijo
- prepoznali nevarnosti in netrajnostne prakse v gorskem okolju
- uporabljali osnovno gorniško opremo in pripomočke za načrtovanje ter izvedbo izleta v gore/ture
- zasnovali načrt ture in jo skladno z njim izvedli
- znali uporabiti/aplicirati trajnostne koncepte gorništva v udejstvovanje na območju gora
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura:
- Aleš Glavnik et al. (2016): Planinska šola – učbenik. Ljubljana. Planinska zveza Slovenije.
Priporočena dodatna literatura / Recommended additional literature
- Tone Golnar (1996): Gorniška vzgoja. Ljubljana: Planinska zveza Slovenije.
- Andrej Stritar (2011): Gore Slovenije. Ljubljana: Kibuba.
- Sustainable Development in the Alps: The Mountaineering Villages (Bergsteigerdörfer) Initiative
Študentje bodo posamezne enote dobili tudi sproti na predavanjih in vajah oz. v elektronski obliki v spletni učilnici. / Students will also receive individual units on the spot in lectures and tutorials or. in electronic form in an online classroom.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Za vključitev v delo pri predmetu ni pogojev. V predmet se lahko vključi največ 15 študentov.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Udeležba in sodelovanje pri predmetu s preizkusom usposobljenosti na terenu.
Poročila (dnevnik, objave, recenzije ...) aktivnosti in opažanja pri učenju/delu