Cilji in kompetence
Temeljni cilj: študenta usposobiti za formuliranje znanstveno-raziskovalnih problemov ter za uporabo kvantitativnega metodološkega instrumentarija pri njihovem reševanju, ob upoštevanju etičnih načel in načel stroke – ekonomskih in poslovnih ved.
V tem okviru bo študent razvil ustrezne kompetence analize in sinteze v okviru samostojnega in skupinskega raziskovalnega dela ter za samostojno vrednotenje raziskovalnega dela drugih raziskovalcev.
Vsebina
1. Posebnosti kvantitativnega raziskovanja v ekonomskih in poslovnih vedah
1.1. Konceptualna izhodišča raziskovalnega in relevantnost raziskovalnih projektov na področju ekonomije in poslovnih ved
1.2. Bibliometrična analiza in diseminacija v znanstvenih revijah
2. Verjetnostni račun, porazdelitve ter vzorčenje in vzorčni parametri
2.1. Kratka ponovitev in poglobitev znanja
2.2. Večrazsežne porazdelitve, mejne in pogojne porazdelitve
2.3. Dvorazsežna normalna porazdelitev
3. Metode spletnega anketiranja
3.1. Vzorčenje in velikost vzorca
3.2. Napake v spletnih anketah
3.3. Načrtovanje spletne ankete
3.4. Problem samoizbire in pristranskosti
4. Teorija in praksa kvantitativnega raziskovanja
4.1. Metodološki izzivi kvantitativnega raziskovanja
4.2. Empirične raziskave, primarni viri podatkov ter pregled kvantitativnih metod pri testiranju kompleksnih raziskovalnih modelov.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja.
Obravnava študijskih primerov.
Aktivno raziskovalno delo, diskusija.
Reševanje problemov.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študent
? Znanje: pridobi poglobljeno in sistematično razumevanje o kvantitativnih vidikih raziskovanja. Zna uporabljati pridobljeno raziskovalno znanje, ko raziskuje poslovne procese ter gospodarske razmere v ekonomiji, tako da je izide mogoče objavljati.
? Etika: zna analizirati in upravljati etične dileme pri kvantitativni analizi v raziskovanju. Je sposoben delovati z drugimi, da bi oblikovali rešitve pri skupinskem reševanju problemov.
? Metodologije: pridobi celovito razumevanje kvantitativnih metod v raziskovanju na področju ekonomije in poslovnih ved, ki mu omogočajo tako teoretično nadgradnjo kot uporabo pri raziskovanju kompleksnih ekonomsko poslovnih pojavov.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študent
? Analiza: kritično zna opraviti analizo in upravljati kompleksnosti pri kvantitativnem raziskovanju poslovno ekonomskih pojavov.
? Sinteza: zna povezovati pristope, na način, ki lahko prispeva k razvoju metodoloških pristopov na področju kvantitativnih raziskav v praktičnih problemskih situacijah, predvsem pri uporabah obravnavanih metod in pristopov v ekonomski in poslovni praksi.
? Aplikacija: pri reševanju problemov zna delovati neodvisno in izvirno.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študent
? Skupinsko delo: zna voditi in uspešno delati v skupini in raznolikih timih.
? Učni viri: lahko uporablja celovit nabor učnih virov.
? Samoevalvacija: zna samo-oceniti in evalvirati svoje delovanje in dosežke in delovanje drugih, z namenom doseganja izboljšav.
? Management informacij: se je sposoben kompetentno in samostojno lotiti raziskovalne naloge.
? Avtonomija: kot študent je neodvisen in samokritičen; se je sposoben strokovno razvijati.
? Komunikacija: zna jasno in učinkovito prenašati informacije specialistom in nespecialistom, pri čemer razume njihove praznine v razumevanju. Sposoben je delovati kot priznan in uspešen svetovalec.
? Reševanje problemov: se lahko samostojno strokovno razvija. Ima sposobnost ustvarjalnega razmišljanja . Je sposoben kvantitativnega in kvalitativnega presojanja.
Praktične veščine
Študent
? Uporaba sposobnosti: je sposoben delovati v kompleksnih in nenapovedanih, posebnih okoliščinah, ki se lahko pojavijo v raziskovanju družbenih in ekonomskih pojavov in v poslovnih raziskavah. Zna uporabljati analitična orodja v poslovni praksi.
? Avtonomija pri uporabi sposobnosti: v kompleksnih in neznanih situacijah je sposoben profesionalno ter odgovorno delovati.
Temeljni literatura in viri
Paket izbranih člankov za predmet. / Course package of selected articles.
Mertens, W., Pugliese, A., Recker, J. (2017). Quantitative data analysis, Springer.
Sreejesh, S., Mohapatra, S., Anusree, M.R. (2014). Business Research Methods, An applied orientation, Springer.
Bethlehem, J. & Biffignandi, S. (2011). Handbook of Web Surveys. New York: Wiley.
Keller, G., & Warrack, B. (2014). Statistics for Management and Economics. Boston: Cengage Learning.
Izbrani znanstveni članki (selected research articles)
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Seminarska naloga 50
Ustni izpit z zagovorom seminarske naloge 50
Študent pri predmetu pripravi eno seminarsko nalogo, ki jo ocenita obe nosilki. Ustni izpit se opravlja pri vsaki nosilki posebej.