Cilji in kompetence
Usposobiti študenta za: celovito poznavanje delovanja razlogov za nastanek EU, skupnih politik, aktualnih izzivov delovanja in gospodarske rasti EU; kritično presojo obstoječih raziskav preučevanja gospodarstva EU in njenih posameznih delov; kritično ovrednotenje alternativnih metodoloških pristopov preučevanja ekonomike evropskega gospodarstva in samostojno znanstveno-raziskovalno delo na področju; diseminacijo lastnih raziskovalnih dognanj
Vsebina
1. 1) Zgodovina evropskega povezovanja, dejstva in institucije 2.Mikroekonomika ekonomske integracije 3. Politike EU 4. Monetarna in fiskalna politika v EU 5. Odzivi na krizo evrobomočja 6. Analiza stopnje integriranosti posameznih držav EU 7. Aktualni izzivi in vprašanja integracije
Metode poučevanja in učenja
Predavanja.
Študijski primeri.
Aktivno raziskovalno delo, diskusija.
Reševanje problemov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Raven znanja: pridobi poglobljeno znanje o nastanku, delovanju in izzivih delovanja EU. Etika: se zaveda etičnih dilem pri reševanju ekonomskih vprašanj na znanstveni ravni. Analiza: je sposoben kritično presojati različne teorije in empirične pristope pri preučevanju gospodarstva EU. Sinteza: teoretična in empirična spoznanja na področju obravnavanih tem zna sintetizirati in konstruirati znanstveno razlago. Aplikacija: pri reševanju problemov deluje neodvisno, izvirno in ter zna samostojno vrednotiti rezultate ugotovitev.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: Učni viri: je sposoben uporabljati različne učne vire; Management informacij: je sposoben samostojnega izvajanja raziskovalnih nalog; Avtonomija: pri raziskovalnem delu je neodvisen in samokritičen. Skupinsko delo: sposoben je dela v skupinah; Uporaba sposobnosti: sposoben je delovati v kompleksnem okolju, ima pregled nad dobrimi praksami; Avtonomija: deluje neodvisno, odgovorno in samokritično; Specifične tehnike: lahko prilagaja ali razvija nove veščine/postopke za nove okoliščine; Avtonomija pri uporabi sposobnosti: izkazuje profesionalnost in osebno odgovornost pri delu.
Temeljni literatura in viri
Baldwin, R. and C. Wiplosz. 2004. The Economics of European Integration. McGraw-Hill. London.
De Grauwe, P. 2014. Economics of Monetary Union. Oxford University Press: New York.
Izbrani znanstveni članki/Selected scientific articles
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Seminarska naloga 50%
Ustni izpit 50%
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.