Vsebina
• globalizacija, konkurenčnost in teorije razvoja mednarodnega podjetja
• geneza razvoja konceptov globalnega trženja
• modeli internacionalizacije in mednarodna rast podjetja
• institucionalni kontekst in geografska konfiguracija verige vrednosti podjetja
• strateško upravljanje mednarodnega trženja v mednarodnih podjetjih
• razvojne faze trgov in strategije mednarodne ekspanzije podjetja
• strategije razvoja globalne tržne pozicije podjetja
• modeli razvoja porabniškega in medorganizacijskega globalnega trženja
Metode poučevanja in učenja
- predavanja in razprave
- mentorstvo izbranega raziskovalnega projekta
- individualen študij
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študent:
- zna pojasniti vpliv globalizacije trgov na razvoj mednarodnega podjetja
- zna opisati vzvode konkurenčnosti podjetja v obdobju globalizacije trgov
- zna razložiti alternativne strategije mednarodne ekspanzije podjetja
- zna opisati koncepte razvoja multinacionalnih družb
- zna pojasniti povezave med fazami razvoja trgov in mednarodno ekspanzijo podjetja
- zna pojasniti vpliv institucionalnega konteksta na geografsko konfiguracijo verige vrednosti podjetja
- zna razložiti alternativne strategije razvoja globalne tržne pozicije podjetja
- zna predstaviti strateške vidike upravljanja mednarodnega trženja
- zna razložiti modele razvoja porabniškega in medorganizacijskega globalnega trženja
- zna opisati kompleksnost in kontekstualni značaj globalnega trženja in mednarodne strategije podjetja
- zna uporabiti teoretična spoznanja o globalnem trženju in internacionalizaciji podjetja v empiričnih raziskavah
- zna analizirati podatke in informacije o globalnem trženju in internacionalizaciji podjetja ter oblikovati in interpretirati nove ugotovitve
Kognitivne/intelektualne veščine:
Študent:
- je sposoben raziskovati tematike predmeta
- je sposoben pojasniti dinamične vidike mednarodne strategije podjetja
- je sposoben oblikovati relevantne parametre pri izboru raziskovalnih problemov v sklopu tematik predmeta
- je sposoben oblikovati konceptualne in empirične modele v raziskovalnem procesu tematik predmeta
Ključne/prenosljive veščine:
Študent:
- je sposoben samostojno/timsko raziskovati
- je sposoben oblikovati relevantna raziskovalna vprašanja
- je sposoben poiskati relevantno literaturo in vire podatkov
- je sposoben strukturirati raziskovalna spoznanja
- je sposoben komunicirati o raziskovalnih rezultatih
Praktične veščine:
- je zmožen organizirati raziskovalni proces in izvajati raziskovalne projekte
- je zmožen pisati znanstvena in strokovna besedila
- je zmožen primerjati znanstvena spoznanja
- je zmožen aplicirati pridobljena znanstvena spoznanja
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura/Compulsory Textbooks:
1. Hollensen, Svend 2020. Global Marketing. 8th Ed. Harlow, UK: Pearson Education.
2. Korez Vide, Romana. 2021. Drsnice predavanj.
Dopolnilna študijska literatura/Additional Textbooks:
• Daniels, John D., Radebaugh, Lee H. in Sullivan, Daniel D. 2019. International Business: Environments and Operations. 16th Edition. 16th Ed. Harlow, UK: Pearson Education (izbrana poglavja).
Nabor relevantnih znanstvenih člankov.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarski raziskovalni projekt 50 %
- ustni izpit 50 %
Študent opravi izpit, ko sta obe delni obliki preverjanja znanja pozitivno ocenjeni.