SLO | EN

Cilji in kompetence

Raziskovati in analizirati kompleksne situacije in procese z metodami multivariatne statistike. Razvijati metodologijo in inovativno uporabo multivariatnih metod ter razvijati nove metodološke prijeme v pridobivanju podatkov in njihovi analizi ter sintezi. Razvijati ustrezne metodološke pristope za poslovno odločanje v pogojih negotovosti in tveganja.

Vsebina

Izbrana poglavja iz multivariatne statistične analize: - Multipla regresija - Analiza kovariance - Multivariatna analiza variance in kovariance - Multivariatni pristop k ponavljajočemu merjenju - Multipla diskriminantna analiza - Multipla logistična regresija - Analiza preživetja - Kanonična korelacija - Metoda glavnih komponent in faktorska analiza - Modeli strukturnih enačb - Večnivojska (hierarhična) analiza Tudi aplikacije na konkretnih raziskovalnih področjih: - Metodološki pristopi v modernem raziskovanju podjetništva - Sodobni marketinški metodološki pristopi itd.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja. Obravnava študijskih primerov. Aktivno raziskovalno delo, diskusija. Reševanje problemov.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študent ? Znanje: pridobi poglobljeno in sistematično razumevanje tega metodološkega področja v poslovnih raziskavah. Zna uporabljati pridobljeno raziskovalno znanje, ko raziskuje poslovne procese ter gospodarske razmere v ekonomiji, tako da je izide mogoče objavljati. ? Etika: zna analizirati in upravljati etične dileme pri kvantitativni analizi v poslovnih raziskavah. Je sposoben delovati z drugimi, da bi oblikovali rešitve pri skupinskem reševanju problemov. ? Metodologije: pridobi celovito razumevanje metodoloških – multivariatnih pristopov na področju poslovnih raziskav, ki mu omogočajo tako teoretično nadgradnjo kot uporabo pri raziskovanju kompleksnih ekonomsko poslovnih pojavov. Kognitivne/Intelektualne veščine Študent ? Analiza: kritično zna opraviti analizo in upravljati kompleksnosti pri multivariatnih pristopih v analizi poslovno ekonomskih pojavov. ? Sinteza: zna povezovati pristope, na način, ki lahko prispeva k razvoju metodoloških pristopov na področju multivariatne analize v praktičnih problemskih situacijah, predvsem pri uporabah obravnavanih metod in pristopov v ekonomski in poslovni praksi. ? Aplikacija: pri reševanju problemov zna delovati neodvisno in izvirno. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študent ? Skupinsko delo: zna voditi in uspešno delati v skupini in raznolikih timih. ? Učni viri: lahko uporablja celovit nabor učnih virov. ? Samoevalvacija: zna samo-oceniti in evalvirati svoje delovanje in dosežke in delovanje drugih, z namenom doseganja izboljšav. ? Management informacij: se je sposoben kompetentno in samostojno lotiti raziskovalne naloge. ? Avtonomija: kot študent je neodvisen in samokritičen; se je sposoben strokovno razvijati. ? Kominukacija: zna jasno in učinkovito prenašati informacije specialistom in nespecialistom, pri čemer razume njihove praznine v razumevanju. Sposoben je delovati kot priznan in uspešen svetovalec. ? Reševanje problemov: se lahko samostojno strokovno razvija. Ima sposobnost ustvarjalnega razmišljanja . Je sposoben kvantitativnega in kvalitativnega presojanja. Praktične veščine Študent ? Uporaba sposobnosti: je sposoben delovati v kompleksnih in nenapovedanih, posebnih okoliščinah, ki se lahko pojavijo v raziskovanju družbenih in ekonomskih pojavov in v poslovnih raziskavah. Zna uporabljati analitična orodja v poslovni praksi. ? Avtonomija pri uporabi sposobnosti: v kompleksnih in neznanih situacijah je sposoben profesionalno ter odgovorno delovati.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks): Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics: International Edition, 6/E, Pearson, 2012. Izbrani članki iz revij, namenjenih razvoju kvantitativnih metod v ekonomskih in poslovnih vedah / Selected articles in journals for development of quantitative methods in business and economics: - Journal of Business & Economic Statistics, American Statistical Association - Advances in Statistical Analysis, Springer - American Statistician, American Statistical Association - Management Science - Annals of the Institute of Statistical Mathematics, Springer - Journal of Business & Economic Research - Australian and New Zealand Journal of Statistics, Statistical Society of Australia - Canadian Journal of Statistics, Statistical Society of Canada, - International Statistical Review, International Statistical Institute - Journal of Applied Statistics, Taylor and Francis - Journal of Computational and Graphical Statistics, IMS, ASA, Interface - Journal of Data Science, Beijing, New York and Taipei - Statistics and Decisions, Oldenbourg Verlag - Survey Methodology, Statistics Canada. Dodatna študijska literature (Additonal textbooks): Šebjan, U., Berglez, T. (2015). Multivariatni pristopi k raziskovanju nakupnega vedenja, Multivariate research of the customers' behaviour. Pearson: Harlow. Abdelmonem Afifi, Susanne May, Virginia A. Clark, Practical Multivariate analysis, 5th edition, CRC Press: Taylor and Francis Group, 2012.

  • red. prof. dr. POLONA TOMINC, univ. dipl. ekon.

  • Seminarska naloga: 60
  • Ustni izpit: 40

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.