Cilji in kompetence
Raziskovati in analizirati kompleksne situacije in procese z metodami multivariatne statistike.
Razvijati metodologijo in inovativno uporabo multivariatnih metod ter razvijati nove metodološke prijeme v pridobivanju podatkov in njihovi analizi ter sintezi. Razvijati ustrezne metodološke pristope za poslovno odločanje v pogojih negotovosti in tveganja.
Vsebina
Izbrana poglavja iz multivariatne statistične analize:
- Multipla regresija
- Analiza kovariance
- Multivariatna analiza variance in kovariance
- Multivariatni pristop k ponavljajočemu merjenju
- Multipla diskriminantna analiza
- Multipla logistična regresija
- Analiza preživetja
- Kanonična korelacija
- Metoda glavnih komponent in faktorska analiza
- Modeli strukturnih enačb
- Večnivojska (hierarhična) analiza
Tudi aplikacije na konkretnih raziskovalnih področjih:
- Metodološki pristopi v modernem raziskovanju podjetništva
- Sodobni marketinški metodološki pristopi itd.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študent
? Znanje: pridobi poglobljeno in sistematično razumevanje tega metodološkega področja v poslovnih raziskavah. Zna uporabljati pridobljeno raziskovalno znanje, ko raziskuje poslovne procese ter gospodarske razmere v ekonomiji, tako da je izide mogoče objavljati.
? Etika: zna analizirati in upravljati etične dileme pri kvantitativni analizi v poslovnih raziskavah. Je sposoben delovati z drugimi, da bi oblikovali rešitve pri skupinskem reševanju problemov.
? Metodologije: pridobi celovito razumevanje metodoloških – multivariatnih pristopov na področju poslovnih raziskav, ki mu omogočajo tako teoretično nadgradnjo kot uporabo pri raziskovanju kompleksnih ekonomsko poslovnih pojavov.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študent
? Analiza: kritično zna opraviti analizo in upravljati kompleksnosti pri multivariatnih pristopih v analizi poslovno ekonomskih pojavov.
? Sinteza: zna povezovati pristope, na način, ki lahko prispeva k razvoju metodoloških pristopov na področju multivariatne analize v praktičnih problemskih situacijah, predvsem pri uporabah obravnavanih metod in pristopov v ekonomski in poslovni praksi.
? Aplikacija: pri reševanju problemov zna delovati neodvisno in izvirno.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študent
? Skupinsko delo: zna voditi in uspešno delati v skupini in raznolikih timih.
? Učni viri: lahko uporablja celovit nabor učnih virov.
? Samoevalvacija: zna samo-oceniti in evalvirati svoje delovanje in dosežke in delovanje drugih, z namenom doseganja izboljšav.
? Management informacij: se je sposoben kompetentno in samostojno lotiti raziskovalne naloge.
? Avtonomija: kot študent je neodvisen in samokritičen; se je sposoben strokovno razvijati.
? Kominukacija: zna jasno in učinkovito prenašati informacije specialistom in nespecialistom, pri čemer razume njihove praznine v razumevanju. Sposoben je delovati kot priznan in uspešen svetovalec.
? Reševanje problemov: se lahko samostojno strokovno razvija. Ima sposobnost ustvarjalnega razmišljanja . Je sposoben kvantitativnega in kvalitativnega presojanja.
Praktične veščine
Študent
? Uporaba sposobnosti: je sposoben delovati v kompleksnih in nenapovedanih, posebnih okoliščinah, ki se lahko pojavijo v raziskovanju družbenih in ekonomskih pojavov in v poslovnih raziskavah. Zna uporabljati analitična orodja v poslovni praksi.
? Avtonomija pri uporabi sposobnosti: v kompleksnih in neznanih situacijah je sposoben profesionalno ter odgovorno delovati.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics: International Edition, 6/E, Pearson, 2012.
Izbrani članki iz revij, namenjenih razvoju kvantitativnih metod v ekonomskih in poslovnih vedah / Selected articles in journals for development of quantitative methods in business and economics:
- Journal of Business & Economic Statistics, American Statistical Association
- Advances in Statistical Analysis, Springer
- American Statistician, American Statistical Association
- Management Science
- Annals of the Institute of Statistical Mathematics, Springer
- Journal of Business & Economic Research
- Australian and New Zealand Journal of Statistics, Statistical Society of Australia
- Canadian Journal of Statistics, Statistical Society of Canada,
- International Statistical Review, International Statistical Institute
- Journal of Applied Statistics, Taylor and Francis
- Journal of Computational and Graphical Statistics, IMS, ASA, Interface
- Journal of Data Science, Beijing, New York and Taipei
- Statistics and Decisions, Oldenbourg Verlag
- Survey Methodology, Statistics Canada.
Dodatna študijska literature (Additonal textbooks):
Šebjan, U., Berglez, T. (2015). Multivariatni pristopi k raziskovanju nakupnega vedenja, Multivariate research of the customers' behaviour. Pearson: Harlow.
Abdelmonem Afifi, Susanne May, Virginia A. Clark, Practical Multivariate analysis, 5th edition, CRC Press: Taylor and Francis Group, 2012.