SLO | EN

Cilji in kompetence

Namen predmeta je seznaniti študente s sodobnimi spoznanji organizacijske teorije o delovanju in vedenju organizacij v sodobnih pogojih delovanja in njihovo uporabo v poslovnih in neprofitnih organizacijah. Predmet zagotavlja študentom potrebno dodatno znanje in spretnosti za spoznanje in uporabo najnovejših dosežkov Organizacijske teorije v njihovem raziskovalnem delu ter uporabo spoznanj Organizacijske teorije v raziskovanju delovanja in vedenja različnih vrst, tipov in oblik organizacij. Temeljni cilji predmeta so: obravnava organizacijskega delovanja sodobnih organizacij, obravnava organizacijskega vedenja sodobnih organizacij, obravnava sodobnega okolja za delovanja organizacij ter obravnava izbranih sodobnih teoretičnih in metodoloških pristopov za študij delovanja in vedenja organizacije. Navedene cilje je mogoče doseči na osnovi spoznanja vloge in pomena: 1) delovanje organizacije – tj. pomena organizacijske teorije za delovanje, oblikovanja strukture organizacije, 2) procesnega delovanja organizacije – tj. procesne usmerjenosti, organiziranja procesov, 3) Vedenja organizacije – organizacijske kulture in etike poslovanja. Predmet Organizacijsko delovanje in vedenje predstavlja nadaljevanje obravnave predmetov Organizacije, Managementa in Organizacijskega vedenja na dodiplomskem in magistrskem programu ter osnovo za njihovo nadaljnjo samostojno raziskovalno in svetovalno delo na področju organizacije.

Vsebina

Temeljna področja obravnave predmeta so naslednja: 1 Delovanje organizacije 1.1 Organizacijska teorija - Kaj je organizacija - Razvoj organizacijske teorije - Vloga organizacijske teorije v sodobni družbi 1.2 Oblikovanje strukture organizacije - Izhodišča za oblikovanje organizacijske strukture - Dejavniki organizacijske strukture - Sistem organizacije - Metodologija oblikovanja organizacije 2 Organizacijska obravnava procesnega delovanja 2.1 Procesna usmerjena organizacije - Socialna organizacija procesa - Plani in postopki v procesu - Procesni potek (workflow) 2.2 Organizacija procesov - Dinamika procesov - Management sprememb - Nove rešitve za organiziranje procesov - Oblikovanja in implementacija sprememb 3 Vedenje organizacije 3.1 Organizacijska kultura - Teorija organizacijske kulture - Organizacijska kultura in poslovanje - Integrativni vidik poslovne organizacijske kulture - Diferencialni vidik poslovne organizacijske kulture - Delo s poslovno organizacijsko kulturo 3.2 Organizacijska etike - Izhodišča za obravnavo etike organizacije - Posameznikove vrednosti in pravice v etiki organizacije - Vloga in pomen etike v delovanju organizacij - Etika in konkurenca v delovanju organizacij - Etika in upravljanje delovanja 4 Primeri dobre organizacijske prakse.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, diskusijske skupine, predstavitev del, video predstavitve, primeri iz prakse, predstavitve študentov in samostojni študij študentov.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študentje bodo razvili: ? Bazo znanja:sposobni bodo poglobljenega in sistematičnega razumevanje bazičnega znanja o delovanju in vedenju organizacij z izbranih vidikov. Sposobni bodo za uporabo najnovejšega teoretičnega in raziskovalnega znanja discipline organizacije v skladu z najvišjimi standardi za objavljanje znanstvenih spoznanj. ? Sposobnost za obravnavo etičnih vprašanj: sposobni bodo analizirati in managirati etične dileme s področja organizacijskega delovanja in vedenja ter sodelovati pri pro-aktivnem oblikovanju rešitev za dileme. ? Znanje o metodologijah discipline:poglobili bodo znanje o tehnikah/metodologij primernih za obravnavo vprašanj discipline in dopolnili znanje o najnovejših metodoloških novostih. Kognitivne/Intelektualne veščine Študentje bodo usposobljeni za izvedbo: ? Analize: s kritičnih zavedanjem o njenem pomenu, razumeli bodo analizo, sposobni bodo izvajati kompleksno analizo, sposobni bodo izvajati analizo v pogojih manjkajočih podatkov in kontradiktornosti na področju organizacija. ? Sinteze: sposobni bodo sinteze novega pristopa v smislu prispevka razvoja metodologije ali razumevanja discipline oziroma njene uporabe v praksi. ? Razvoja: razvili bodo takšno raven vsebinskega razumevanja in kritičnega razmišljanja, ki jim bo omogočala samostojni delo na razvoju raziskav in metodologij. ? Izvedbe: sposobni bodo samostojnega dela pri originalnem reševanju problemov, sposobni bodo planirati in voditi dela na profesionalni ali primerljivi ravni delovanja. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študentje bodo sposobni za: ? Skupinsko delo: sposobni bodo učinkovito voditi/delati s skupino. Sposobni bodo definirati naloge, managirati kapacitete članov skupine, voditi pogajanja v skupini in reševati konflikte z zaupanjem. ? Uporabo različnih virov znanja: usposobljeni bodo za uporabo celovitega niza različnih virov znanja. ? Samoocenjevanje: sposobni bodo kritičnega ocenjevanja lastnega delovanja in vedenja ter delovanja in vedenja drugih potrebnega za izboljšanje prakse. ? Management informacij: sposobni bodo za celovito in samostojno izvajanja inovativnih raziskovalnih aktivnosti. ? Samostojno delo: sposobni bodo za neodvisno in samokritično delovanje. Usposobljeni bodo, da bodo svoj razvoj gradili na vodenju in podpori sodelavcem. ? Ustrezno komuniciranje: usposobljeni bodo za komuniciranje o kompleksnih in stalnih informacijah na način, ki bo omogočal jasen in učinkovit prenos informacij s specialisti na področju organizacija in ostalimi strokovnimi sodelavci. Sposobni bodo za delovanje kot strokovni in učinkoviti svetovalci. ? Reševanje problemov: usposobljeni bodo za samostojni profesionalno raziskovanje in študij. Praktične veščine Študentje bodo usposobljeni za: ? Ustrezno uporabo znanj: sposobni bodo za delovanje v kompleksnem in nepredvidljivem /specializiranem okolju z najnovejšim znanjem. Imeli bodo tudi pregled nad upravljanjem primerov dobre prakse. ? Uporabo veščin: pridobili bodo potrebne profesionalne kapacitete za svoje delo in delo z drugimi. Hkrati bodo usposobljeni za odgovorno, avtonomno in iniciativno delovanje v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah. ? Razvoj Strokovno delovanje: pridobili bodo potrebne veščine za vodenje uporabe tehničnega znanja, sposobni bodo za tekoče izvajati dela na natančen in učinkovit način, sposobni bodo osvojiti tuje veščine ter oblikovati ali razviti nove veščine ali procedure za obravnavo novih situacij.

Temeljni literatura in viri

Osnovna literatura / Essential sources: Mullins, L. (2016): Management and Organisational Behavior. Pearson, London. Huczynski, A., Buchanan, D. (2020): Organizational Behavior. Prentice Hall, Harlow, England. Daft, R. (2021). Organization Theory and Design. Cengage, Boston. Seznam dodatnih študijskih materialov in revij bo razdeljen študentom ob začetku predavanj. A list of additional study materials (published studies, journals, etc.) will be distributed when the module begins. .

  • red. prof. dr. VOJKO POTOČAN, univ. dipl. ekon.

  • Seminarska naloga: 60
  • Ustni izpit: 40

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.