Cilji in kompetence
Študentje bodo razumeli vsebinske vidike napovednih analiz v poslovnem odločanju.
Poznali bodo metodološke značilnosti poslovnih napovednih analiz.
Poznali bodo primere poslovnih napovednih analiz in jih samostojno prenesti v svoj raziskovalni problem.
Vsebina
• Načela poslovnih napovednih analiz,
• Metodologija poslovnih napovednih analiz,
• Primeri poslovnih napovednih analiz.<
• Uvajanje napovednih analiz v poslovno okolje
Metode poučevanja in učenja
• usmerjeno samostojno raziskovalno delo,
• predavanja,
• obravnava študijskih primerov v računalniški učilnici.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Na področju napovedovanja in nadzora implementacije napovedi v poslovnih procesih ter metodologiji izvajanja poslovnih napovednih analiz bodo študenti:
? posedovali poglobljeno in sistematično poznanje poslovnih napovednih analiz,
? razvili sposobnosti analiziranja in interpretacije ter reševanja moralnih dilem ob uporabi pridobljenih rešitev
? posedovali pregled nad obvladujejo metodološkimi postopki razvoja, uporabe in upravljanja poslovnih napovednih analiz.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti bodo:
? znali kritično analizirati, obvladovati kompleksnost in nepopolnost podatkov oz. nasprotij na področju poslovnih napovednih analiz
? lahko oblikovali nove pristope k proučevanju na načine, ki lahko doprinesejo k razvoju področja poslovnega napovedovanja
? pridobili konceptualno razumevanje na višjih ravneh in zmožnosti kritičnega razmišljanja, na osnovi katerega bodo lahko samostojno ocenjevali raziskovanje vplivov uspešnega poslovnega napovedovanja na podjetja in predlagali nove alternativne rešitve
? znali delovati samostojno in oblikovati originalne rešitve na področju poslovnega napovedovanja na strokovni ravni.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti bodo:
? znali sodelovati v skupinah in jih voditi. Pojasnjevali bodo naloge, upravljati z zmožnostmi članov skupine, se pogajali in upravljali spore
? za svoje delovanje znali poiskati in uporabljati širok nabor virov znanja
? pridobili zmožnost ocene in izboljševanje lastnega delovanja ter uporabe poslovnega napovedovanja
? samostojno raziskovali nove možnosti poslovnega napovedovanja
? neodvisni in samokritični bodo pri sovjem učenju, vodili in podpirali bodo učenje drugih v procesu neprekinjenega strokovnega razvoja
? jasno in razumljivo predstavljali tehnološko in vsebinsko kompleksne vsebine, tako da jih bodo razumeli tako strokovnjaki kot laiki na področju poslovnih napovednih analiz. Razumeli in kompenzirali bodo nižje poznavanje poslovnih napovednih analiz pri drugih. Lahko bodo delovali kot priznan in učinkovit poslovni svetovalec.
? lahko samostojno nadaljevali svoje izobraževanje in uporabljali poznavanja poslovnih napovednih analiz v drugih okoljih.
Praktične veščine
Študenti bodo:
? lahko delovali v zapletenih in nepredvidljivih razmerah v izpostavljenih položajih. Imeli bodo pregled nad upravljanjem s težavami in nad primeri dobrih rešitev na področju poslovnih napovednih analiz
? prevzeli vlogo strokovne avtoritete na področju poslovnih napovednih analiz
? tekoče obvladali tehnike poslovnih napovednih analiz in natančno ter se učinkovito prilagajali novim izzivom.
Temeljni literatura in viri
• James Taylor (2011). Decision Management Systems: A Practical Guide to Using Business Rules and Predictive Analytics.
• The R Foundation (2012). The R project, accessible on http://www.r-project.org/
• Charu C. Aggarwal (2016) Recommender Systems Springer, IBM T. J. Watson Research CenterYorktownUSA https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-29659-3
• Bill Hibbard (2015) Ethical Artificial Intelligence freely available at https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1411/1411.1373.pdfv
• Matthew A. North (2012) Data Mining for the Masses freely available at https://docs.rapidminer.com/downloads/DataMiningForTheMasses.pdf
• https://blogs.sap.com/2021/05/27/sap-hana-machine-learning-resources/
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • seminarska naloga 50
• ustni izpit 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.