Cilji in kompetence
• Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju obravnave podjetništva ter pridobijo poglobljeno vedenje o različnih teoretičnih podlagah proučevanja podjetniškega fenomena
• Se naučijo ločevati med vsebinskimi poudarki v različnih teoretičnih konstruktih, na katerih temelji pručevanje podjetništva
• Se usposobijo za kritično interpretacijo in vrednotenje podjetniških teorij.
• Pridobijo poglobljeno teoretično poznavanje spoznanj najvidnejših avtorjev s področja podjetništva.
Vsebina
1. Pregled podjetniških teorij
2. Produktivno, neproduktivno in destruktivno podjetništvo
3. Zakaj obstajaj podjetniki in kdo so podjetniki
4. Podjetniške priložnosti
5. Podjetniško vedenje in nastajanje novih podjemov
6. Zaznavanje potencialnih virov
7. Pridobivanje dostopa do virov
8. Notranje podjetništvo
9. Tržni kontekst podjetništva
10. Družbeni kontekst podjetništva in podjetniška družba
11. Globalni kontekst podjetništva
12. Podjetništvo in javna politika
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja
• Discussions
• Samostojno kritično proučevanje literature
• Izdelava in predstavitev raziskovalnega poročila
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Doktorski študenti:
• Poglobljeno in sistematično razumevanje podjetniških teorij in so opremljeni z znanjem, ki jim omogoča, da umestijo svojo raziskovalno tematiko v ustrezen teoretični okvir;
• so usposobljeni za rokovanje z vrhunskim teoretičnim znanjem s področja podjetništva na ravni kakovosti publikacij z znanstveno recenzijo;
• razumejo, znajo analizirati in obvladovati implikacije etičnih dilem v izbiranju tem podjetniškega raziskovanja ter znajo proaktivno sodelovati z drugimi pri oblikovanju možnih rešitev;
• imajo celovito razumevanje podjetniških teorij, ki so uporabne za ibrano raziskovalno tematiko s področja podjetništva.
Kognitivne / intelektualne veščine:
Doktorski študenti:
• lahko s kritičnim dojemanjem izvajajo analize, ter obvladujejo kompleksnost, nepopolnost podatkov in kontradiktornosti na področju podjetniških raziskav
• lahko sintetizirajo nove pristope tako, da lahko prispevajo z razvoju razumevanja različnih področij in tipov podjetništva;
• imajo raven konceptualnega razumevanja in kritične zmogljivosti, ki omogočajo neodvisno vrednotenje podjetniškega raziskovanja. Lahko utemeljujejo alternativne pristope pri raziskovanju podjetniških fenomenov;
• pri reševanju problemov lahko delujejo neodvisno in izvirno in so sposobni voditi načrtovanje in izvajanje nalog na strokovni ravni.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Doktorski študenti:
• lahko učinkovito sodelujejo v skupini ali jo vodijo, jasno opredelijo naloge in se usklajujejo znotraj skupine;
• so sposobni uporabljati širok nabor učnih pripomočkov;
• so odzivni na svoje delovanje in delovanje drugih, da bi izboljšali prakso;
• se lahko kompetentno in neodvisno inovativnih lotijo raziskovalnih nalog;
• so neodvisni in samokritični učenci ter podpirajo učenje drugih in lahko upravljajo s svojim nadalnjim strokovnim izpopolnjevanjem;
• zmorejo komunicirati specialistom kompleksne in sporne informacije jasno in upešno ter razumejo manko razumevanja pri drugih;
• lahko sami nadaljujejo lastno izobraževanje in znajo pri raziskovanju podjetništva strokovno vplesti tudi druge.
Praktične veščine
Doktorski študenti:
• lahko delujejo v kompleksnem in specializiranem podjetniškem kontekstu, ki zna biti vodilno v znanju. Imajo pregled nad problemi, ki obvladujejo podjetništvo na nacionalni in globalni ravni;
• v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah lahko delujejo kot strokovnjaki zase in/ali za druge odgovorno in avtonomno;
• lahko prilagodijo veščine in oblikujejo ali razvijejo nove veščine/postopke za nove situacije.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
• lahko učinkovito sodelujejo v skupini ali jo vodijo, jasno opredelijo naloge in se usklajujejo znotraj skupine;
• so sposobni uporabljati širok nabor učnih pripomočkov;
• so odzivni na svoje delovanje in delovanje drugih, da bi izboljšali prakso;
• se lahko kompetentno in neodvisno lotijo inovativnih raziskovalnih nalog;
• so neodvisni in samokritični učenci ter podpirajo učenje drugih ter lahko upravljajo s svojim nadaljnjim strokovnim izpopolnjevanjem;
• zmorejo komunicirati specialistom kompleksne in sporne informacije jasno in uspešno ter razumejo manko razumevanja pri drugih;
• lahko sami nadaljujejo lastno izobraževanje in znajo pri raziskovanju podjetništva strokovno vplesti tudi druge.
Praktične veščine
Študenti:
• lahko delujejo v kompleksnem in specializiranem podjetniškem kontekstu, ki zna biti vodilno v znanju;
• imajo pregled nad problemi, ki obvladujejo podjetništvo na nacionalni in globalni ravni;
• v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah lahko delujejo kot strokovnjaki zase in/ali za druge odgovorno in avtonomno;
• lahko prilagodijo veščine in oblikujejo ali razvijejo nove veščine/postopke za nove situacije.
Temeljni literatura in viri
1. Valliere, D. (2019). Entrepreneurial Thinking; Think Different! Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA, Edward Elgar.
2. Nielsen, S., Klyver, K., Evald, M., & Bager, T. (2017). Entrepreneurship in Theory and Practice. 2nd ed., Edward Elgar (izbrana poglavja/selected chapters).
3. Shane, S. (2003). A General Theory of Entrepreneurship. Edward Elgar.
4. Audretsch, D., Hayter, S. & Link, A. (2017). Concise Guide to Entrepreneurship, Technology and Innovation. Edward Elgar (izbrana poglavja/selected chapters)
5. Acs, Zoltan J., Audretsch, David B. (Eds.) (2010). Handbook of Entrepreneurship Research - An Interdisciplinary Survey and Introduction, Series: International Handbook Series on Entrepreneurship, Vol. 5, 2nd ed., Springer.
6. Davidson, P. (2008). The Entrepreneurship Research Challenge. Edward Elgar.
7. Global Entrepreneurship Monitor – letno poročilo in raziskave (dostopno na http://ipmmp.um.si/ in www.gemconsortium.org) / GEM studies and yearly reports (available at http://ipmmp.um.si/ and www.gemconsortium.org).
Izbrani članki iz podjetniških revij (kot npr. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice)/ Selected papers from entrepreneurship journals (e.g. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice).
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Izdelava seminarske naloge (raziskovalno poročilo ali esej) 50
• Pisni izpit 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.