Cilji in kompetence
Cilj tega predmeta je: a) da bodo študentje razumeli teoretične osnove s področja sodobnih senzorskih sistemov; b) da bodo študentje osojili osvojili znanja potrebna za neodvisno načrtovanje senzorjev in senzorskih naprav.
Vsebina
• Meritve pretokov fluidov.
• Mikro-elektromehanski sistemi (MEMS).
• Inercialni senzorji (pospeškometri in žiroskopi).
• Senzorji vlažnosti, senzorji ionizirajočega sevanja.
• Osnove kemijskih senzorjev.
• Optični senzorji (na osnovi modulacije gostote svetlobnega toka, spektralno razločljivi optični senzorji, laserska in nizko-koherenčna interferometrija, drugi optični senzorji, porazdeljeni senzorji).
• Slikovni pretvorniki (CCD in CMOS, kamere)
• Prilagoditvena in posebna vezja za senzorske sisteme.
Metode poučevanja in učenja
• predavanja,
• laboratorijske vaje.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• razložiti sodobne senzorske sisteme,
• graditi prilagoditvena vezja v senzorskih sistemih,
• primerjati, izbirati, in/ali načrtovati sodobne senzorje ali senzorske sisteme,
• samostojno inženirsko delati na področju senzorike.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Spretnosti komuniciranja: ustni zagovor laboratorijskih vaj in seminrskega dela, pisno izražanje pri pisnem izpitu.
Uporaba informacijske tehnologije: uporaba spletnih orodij za dostop do tehničnih podatkov proizvajalcev senzorjev.
Spretnosti računanja: izračun analognih elektronskih vezij.
Reševanje problemov: načrtovanje in izvedba modernih senzorjev.
Temeljni literatura in viri
D. ĐONLAGIĆ, M. ZAVRŠNIK, D. ĐONLAGIĆ, Fotonika : uvodna poglavja., Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Maribor 1997
J. Fraden: Handbook of Modern Sensors: Physics, Designs, and Applications (Handbook of Modern Sensors), Springer Verlag, 2003.
F.T.S. Yu, Fiber Optic Sensors (Optical Engineering) , CRC Press, 2002.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev ni.
Opombe
Vsak posamezen kolokvij mora biti pozitivno ocenjen (število doseženih točk na posameznem kolokviju mora biti večje kakor 50% vseh možnih točk). Kolokvija lahko nadomesti pisni (45%) in ustni (45%) izpit, pri tem mora biti vsak izpit pozitivno ocenjen.