Cilji in kompetence
Cilj predmeta je, da bodo študentje razumeti zgradbo, delovanje in uporabo osnovnih senzorjev in drugih merilnih naprav za merjenje neelektričnih veličin.
Vsebina
• Merilni pretvorniki in karakteristike, vezave merilnih členov.
• Uporovna, kapacitivna in induktivna tipala.
• Piezoelektrična, piroelektrična, magnetouporovna in hallova tipala, itd.
• Fotodetektorji.
• Merjenja raztezkov.
• Merjenja poti, premikov in razdalje.
• Merjenja kotov zasukov, sil, navorov, in mehanske moči.
• Merjenja temperatur.
• Merjenja tlakov.
• Merjenje nivojev tekočin in sipkih snovi,
• Izbrani optični senzorji.
Metode poučevanja in učenja
• predavanja
• seminarske vaje
• laboratorijske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• Razumevati zgradbo in delovanje najpogostejših industrijskih senzorjev,
opraviti izbiro senzorja oziroma merilne metode v določeni praktični aplikaciji,
• razložiti osnovne principe delovanja senzorjev in postopkov za merjenje neelektričnih veličin
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Spretnosti komuniciranja: ustni zagovor laboratorijskih vaj, ustno izražanje pri ustnem izpitu, pisno izražanje pri pisnem izpitu.
• Uporaba informacijske tehnologije: uporaba spletnih orodij za dostop do teničnih podatkov proizvajalcev senzorjev.
• Reševanje problemov: načrtovanje in izvedba preprostih senzorjev.
Temeljni literatura in viri
• D. ĐONLAGIĆ, Senzorji, elektronsko gradivo (se razdeli študentom ob začetku predavanj)
• D. ĐONLAGIĆ, D. ĐONLAGIĆ, Merjenja temperatur in tlakov, Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Maribor: 1995.
• D. ĐONLAGIĆ, M. ZAVRŠNIK, D. ĐONLAGIĆ, Fotonika : uvodna poglavja., Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Maribor 1997.
• John G.Webster, The Measurement Instrumentation, and Sensors Handbook, CRC Press, 1999
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev ni.
Opombe
Vsak posamezen kolokvij mora biti pozitivno ocenjen (število doseženih točk na posameznem kolokviju mora biti večje kakor 50% vseh možnih točk). Kolokvija lahko nadomesti pisni (45%) in ustni (45%) izpit.