SLO | EN

Cilji in kompetence

Sistematičen in temeljit prenos komunikološkega in medijskega znanja študentom magistrskega študija medijskih komunikacij s ciljem obvladovanja temeljnih komunikoloških zakonitosti in veščin medijskega komuniciranja v odnosih z javnostmi na vseh komunikacijskih ravneh: korporativno, lokalno, nacionalno, regionalno in globalno.

Vsebina

• Pojmovne, zgodovinske in vsebinske zakonitosti nove komunikološke discipline - Odnosi z javnostmi (komunikološka teorija, kreativne metode, tehnike in strategije sodobnega PR-diskurza). • Holistična analiza javnega delovanja (J.Dewey, W.Lippman, G.M.Broom, D.M.Dozier, F.Vreg,J.Habermas, S.Splichal) in modela Odnosi z javnostmi (J.E.Gruing, T.Hunt, S.M.Cutlip, B.Neff-Dostal, D.Verčić,G.Bentele). • Interdisciplinarnost Odnosov z javnostmi in sodobne paradigme (persuazija, verodostojnost, dialog, pozitiven odnos, ugled/reputacija); propaganda (persuazija, ideološko prepričevanje, monolog, »kredibilnost«, moč). • Odnosi z javnostmi v kontekstu različnih medkulturnih, družbenih, poslovnih, političnih, religijskih, ekoloških, novinarskih, informacijskih in medijskih kultur. • Strateški in tipološki modeli Odnosov z javnostmi (Grunigovi PR-modeli, Burkatov model PR-odličnosti, model javnega zaupanja G. Bentelea, PR-model Karla Deutscha, modeli kriznega komuniciranja. • Holistična medijska komunikacija in Odnosi z javnostmi (upravljanje s komunikacijo, prepričevanje javnosti, liderstvo, medijske kampanje, propaganda, oglaševanje, image, dizajn, vizualna komunikacija, medijska in vizualna identiteta). • Družbena odgovornost Odnosov z javnostmi in etična dimenzija javne in medijske komunikacije. • Odnosi z javnostmi v konstrukciji družbene realnosti (mehka in trda javna moč, vzpostavljanje družbenega konsenza). • Sodobne komunikološke metode za raziskovanje javnega mnenja in odnosov z javnostmi. • Odnosi z javnostmi na spletu in pomen digitalnega komuniciranja v odnosih z javnostmi

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja, seminarske vaje, • Predstavitve samostojnih analiz študentov (samostojno PR delo) • študij primerov.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben - obvladovati teoretična in praktična znanja in zakonitosti komuniciranja, ki so potrebna za razumevanje struktur in funkcij medijske komunikacije in odnosov z javnostmi, - pridobivanja novega znanja, medijskih veščin in kompetenc za znanstveno razumevanje medijske komunikacije in odnosov z javnostmi.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Spretnosti komuniciranja: predstavitve samostojnih analiz in PR javno nastopanje. Uporaba informacijske tehnologije: iskanje virov, oblikovanje seminarske naloge. Organizacijske spretnosti: proces oblikovanja projektne naloge. Reševanje problemov: samostojno PR delo. Delo v skupini: aktivno skupinsko delo za PR projekt.

Temeljni literatura in viri

• S. M. Cutlip, A. H. Center, G. M. Broom: Effective Public Relations, Printice – Hall, New Jersey, 2010. • D. Korenjak, M. Plenkovic, M. Korenjak: Communication Science in Network Marketing, Alma Mater Europea, Maribor, 2013. • J.Macnamara: Evaluating Public Communication, Routledge, London and NewYork, 2017. • M. Plenković: Media Communication, Croatia Communication Association & Nonacom, Zagreb, 2014. • M. Plenković: Crisis Communication and Public Relations Theory, Separati Speciale: Media Culture and Public Relations., Zagreb, 2013. • D. Rusinger: Online Relations, Leitfaden für moderne PR im Netz, Schaffer-Poeschel Verlag Stuttgart, 2007. • F. P. Rota, W. Fuchs: Lexicon of Public Relations, Beck-Wirtschaftsberater im DTV, München, 2007. • D. Verčič, F. Zavrl, P. Rijavec, A. Tkalac Verčič, K. Laco: Odnosi z mediji, Masmedia Pristop, Zagreb, Ljubljana, 2004. • A. Tkalac Verčič: Odnosi z javnostmi. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, 2020.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogojev ni.

  • doc. dr. TINA TOMAŽIČ, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 50
  • opravljeno seminarsko delo: 30
  • študija primerov: 20

  • : 45
  • : 10
  • : 20
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko

  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE - 1.