SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj tega predmeta je seznaniti študente z orodji in postopki za generiranje 3D računalniške animacije, s shranjevanjem in z aplikacijami le-te.

Vsebina

Uvod: zgodovina, klasifikacija, principi, aplikacije, primeri, izzivi in prihodnji trendi (računalniške) animacije. Modeliranje togih objektov: površinski in prostorninski modeli, trikotniške ploskve, delitvene ploskve, ploskve svobodnih oblik. Postavitev scene: navidezne kamere, svetila, materiali. Animacija (uvedba časovne dimenzije): celuloidni modeli, dogodkovni modeli, ključne slike, empirični modeli, skripte in proceduralne metode, linearna in nelinearna interpolacija, funkcijske krivulje, trajektorije, animacija luči, kamer in lastnosti materialov. Napredne animacijske tehnike: direktna in inverzna kinematika, dinamika gibanja, sistemi delcev, zajemanje gibanja in animacija človeškega telesa. Posprodukcija: izhod računalniške animacije, montaža in urejanje videa. Komercialni animacijski programski paketi: pregled in primerjava najbolj razširjenih aktualnih geometrijskih modelirnikov, orodij za generiranje 3D računalniške animacije ter posprodukcijskih paketov.

Metode poučevanja in učenja

• predavanja, • seminarske vaje, • laboratorijske vaje, • samostojno delo študenta.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

• izkazati znanje o zgodovini razvoja animacije, • navesti in povzeti področja in načine uporabe računalniške animacije, • uporabiti vsaj enega izmed animacijskih sistemov za izdelavo 3D računalniške animacije, • implementirati sistem delcev, • uporabiti različne tehnike za določanje prostorskega gibanja 3D objektov, • izkazati in uporabiti razumevanje elementov navidezne 3D scene in principov njene postavitve

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• Spretnosti komuniciranja: ustno izražanje pri zagovoru laboratorijskih vaj, pisno izražanje pri pisnem izpitu. • Uporaba informacijske tehnologije: uporaba animacijskih paketov za izdelavo 3D animacije. • Reševanje problemov: izbira primernih funkcionalnosti in nastavitev programske opreme za modeliranje, animiranje in optimirano upodabljanje različnih animacijskih scenarijev.

Temeljni literatura in viri

• R. Williams: The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Faber & Faber, 2012. • M. O’Rourke, Principles of Three-Dimensional Computer Animation: Modeling, Rendering, and Animating With 3d Computer Graphics, 3rd Edition, W. W. Norton & Company, New York, 1995. • I. V. Kerlow: The Art of 3-D Computer Animation and Effects, Fourth Edition, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2009. • R. Brinkmann, The Art and Science of Digital Compositing, 2nd Edition, Morfan Kaufmann Publishers, Burlington, ZDA, 2008.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Znanje geometrijskega modeliranja in računalniške grafike.

Opombe

Kolokvija se lahko nadomestita s pisnim izpitom v deležu 50 %.

  • doc. dr. SIMON KOLMANIČ, univ. dipl. inž. rač. in inf.

  • Laboratorijske vaje: 50
  • 1. kolokvij: 25
  • 2. kolokvij: 25

  • : 30
  • : 30
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE (MEDIJSKA PRODUKCIJA) - 3.
  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE (VIZUALNA KOMUNIKACIJA) - 2.