SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti bodo zmožni samostojno izvajati delovne naloge reje živali. Naučijo se tudi evalvirati lasten prispevek k skupinskim dosežkom na delovnem področju. Pridobitev specialnega znanja.

Vsebina

Perutnina: redna dnevna oskrba perutnine različnih pasem ali provenienc: • pregledati in ugotoviti stanje in počutje živali • kontrola ventilacije, temperature zraka, vlage, vode in krme odstranjevanje pogina in vodenje točne evidence • čiščenje prostorov, opreme in obnova dezobariere • prilagajanje višine krmilnega in napajalnega sistema • kontrola signalne naprave in druge tehnične opreme • širitev obodov in pravočasna (razpustitev) razselitev piščancev na vzrejni površini • kontrola porabe krme, vode, prirasta • upoštevanje splošnih in preventivnih pogojev za rejo perutnine Občasna opravila: • predvideno sodelovanje in pomoč ob pripravi hleva za vhlevitev živali • vhlevitev dan starih piščancev, lovljenje živali • sodelovanje v okviru testiranja piščancev na rastne in proizvodne lastnosti ter pri raziskovalnem delu Klavnica: skupinski ogled posameznih faz: • ogled depoja, kjer živali čakajo na zakol • ogled omamljanja in izkrvavitve • primarne obdelave trupa • klasifikacije na koncu linije klanja Opcijsko: ogled bioplinarne in črevarne ter čistega dela oziroma predelave Mešalnica krmil: - prevzem surovin • čiščenje surovin • skladiščenje surovin • mletje • priprava predmešanic in tehtanje • mešanje • pakiranje • skladiščenje končnih izdelkov • izvajanje notranje kontrole

Metode poučevanja in učenja

Razlaga, demonstracija. Konkretni primeri in delovna naloga. Uvajanje v delo, urjenje. Praktično delo, projektno individualno ali skupinsko delo na farmi, na mojstrski kmetiji, v podjetju itd. kjer se izvaja kakovostna in napredna reja živali, priprava krmil, predelava živil ali servis rejcem.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Optimalna izvedba delovnih nalog. Prenašanje teoretičnih znanj v prakso. Obvladovanje delovanja obrata s tehnološko-tehničnega, ekonomskega organizacijskega in socialnega vidika. Vzpostavljanje in ohranjaje kontaktov z vodstvi obratov in zaposlenimi. Sposobnost izvajanja izbranih delovnih nalog na strokovnem področju. Načini in proces prevzema novosti.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Temeljni literatura in viri

• Code of practice on safety and health in agriculture / ILO, Geneva 2010 • Bistveni elementi ocene tveganja / OSHA, MDDSZ, 2007 • Muzek J. 2007. Organizacijsko-pedagoška navodila inštruktorjem prakse: [Primer Agrokombinata]. UM, Fakulteta za kmetijstvo • Smernice za izdelavo izjave o varnosti z oceno tveganja za kmetijo / MDDSZ RS, 2006

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

1. Sistematski zdravniški pregled 2. Preizkus iz varnosti in zdravja pri delu

Opombe

• sprotno, tekoče spremljanje in preverjanje kakovosti izvedbe delovnih nalog ter ustni zagovor dnevnika 100 %

  • doc. dr. MAKSIMILJAN BRUS, univ. dipl. inž. kmet.

  • Dnevnik prakse: 100

  • : 10
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • ŽIVINOREJA - 3.