SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta: • Pridobiti, izboljšati in poglobiti znanje iz področja raziskovalnega dela in procesa raziskovanja • Pridobiti nova znanja, spretnosti in veščine na področju načrtovanja raziskav • Poglobiti znanja iz področja raziskovalnih metod • Pridobiti nova znanja, spretnosti in veščine na področju kritične evalvacije raziskav, tudi sposobnost razločevanja med znanstveno podprtimi raziskavami in t.i. lažnimi novicami Kompetence, ki jih študentke/študenti osvojijo: • Študent/ka razume pomen raziskovanja • Študent/ka zna pojasniti in razume razliko med raziskovalnimi metodami in metodlogijami ter ustrezno znanje uporabiti pri svojem raziskovalnem delu • Študent/ka je sposobna identificirati raziskovalni izziv, definirati raziskovalne cilje in namen raziskave ter oblikovati raziskovalna vprašanja in hipoteze • Študent/ka zna uporabiti ustrezne raziskovalne metode pri svojem raziskovalnem delu • Študent/ka zna uporabiti različne podatkovne baze in zna ustrezno pridobivati podatke za svoje raziskovalno delo • Študent/ka zna voditi, organizirati, načrtovati raziskave in sprejemati odločitve o izbranih metodah in metodologijah dela • Študent/ka je sposobna razpoznati ključne elemente „lažnih novic” in je sposobna opraviti kritično presojo „lažnih novic” v primerjavi z znanstvenimi izsledki in dognanji.

Vsebina

1. Uvod v raziskovalno metodologijo (pomen raziskovanja, cilji raziskovanja, motivacija za raziskovanje, raziskovalne metode – raziskovalne metodologije (razlike), raziskovalni proces, kriteriji za dobro raziskovalno delo oz. raziskavo 2. Načrtovanje raziskave (pregled literature (iskanje in navajanje, Endnote, baze člankov), zbiranje podatkov 3. Zasnova raziskave (identifikacija raziskovalnega izziva, raziskovalna vprašanja in hipoteze, potebe po raziskavi, cilji, namen raziskave) 4. Metode (raziskovalne in znanstvene metode, kvalitativne in kvantitativne metode, ...) 5. Ozadje lažnih novic (fake news), preverjanje podatkov in kritična evalvacija raziskav in podatkov

Metode poučevanja in učenja

Predavanja: Prednost bomo dali inovativnim načinom učenja in poučevanja ter novim didaktičnim pristopom. Predavanja bodo temeljila na t.i. sodelovalnem učenju, saj bi radi v okviru predmeta dosegli najvišjo kognitivno raven razumevanja (načrtovanje, kreiranje, inoviranje). Vaje: vaje bodo temeljile na skupinskem in individualnem delu. Študenti se bodo naučili uporabe različnih programskih orodij.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentka/študent bo: - Uporabil različne kvantitativne in kvalitative metode pri svojem raziskovalnem delu - Razlikoval med raziskovalnimi metodami in metodologijami in to uporabil na realnih primerih - Ocenil in presodil ustrezno izbiro raziskovalnih metod pri svojem delu - Identificiral raziskovalni izziv - Opredelil raziskovalne cilje in namen raziskave - Oblikoval in načrtoval raziskovalna vprašanja in hipoteze - Uporabil različne podatkovne baze in pridobivati podatke za svoje raziskovalno delo - Vodil, organiziral in načrtoval raziskave - Evalviral in vrednotil „lažne novice” v primerjavi z znanstvenimi izsledki in dognanji. - Povzemal in pojasnil izsledke svojega raziskovalnega dela - Uporabljal različna programska orodja v podatkovnih bazah

Temeljni literatura in viri

• Gradivo in e-gradivo (skripta, zapiski predavanj) • Research Methodology, An Introduction Wayne Goddard& Stuart Melville. Osnovna literatura so znanstveni članki in knjige po izboru mentorja./ The main literature are research articles and books selected by the mentor.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

Opombe

Opravljene obveznosti e-vaj in e-predavanj so pogoj za pristop k izpitu Pripravljen osnutek načrta raziskovalnega dela 40% Pisni izpit 50% Ustni izpit 10%

  • red. prof. dr. REBEKA KOVAČIČ LUKMAN

  • Pisni izpit: 50
  • Raziskovalna naloga: 40
  • Ustni izpit: 10
  • E-naloge: 0

  • : 20
  • : 20
  • : 140

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško