SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilji: • spoznajo in razumejo principe, poslovne modele ter integriranost e-poslovanja v oskrbovalni verigi, • znajo opredeliti koncepte, pristope ter zahteve v vseh življenjskih ciklih e-poslovanja, • spoznajo in razumejo priložnosti ter tveganja e-poslovanja in spletnega trgovanja, • spoznajo in prepoznajo različne tehnologije, okvirje ter standarde, ki se ažurno uporabljajo na področju e-poslovanja v logistiki in oskrbovalnih verigah, • definirajo, razlikujejo, klasificirajo in so sposobni opisati različne tehnologije, okvirje ter standarde, ki se uporabljajo na področju e-poslovanja v logistiki, • znajo opredeliti in izpostaviti uporabo tehnologije na realnem primeru iz področja e-poslovanja logističnega podjetja, • spoznajo in razumejo smernice, okvirje ter zakonodajo e-poslovanja. • spoznajo in razumejo XML na primeru e-sloga • spoznajo in razumejo okvir za upravljanje IT in e-poslovanja CobiT 4.1 v primeru digitalizacije logističnega procesa, • se spoznajo z primeri rešitev digitalizacije v oskrbovalnih verigah. Kompetence: • uporabljajo koncepte, pristope ter zahteve življenjskih ciklov e-poslovanja in so sposobni aktivnega sodelovanja pri izvajanju dnevnih nalog na področju oskrbovalnih verig, • sposobni so razlikovati, ovrednotiti uporabo in aplicirati različne tehnologije, okvirje ter standarde e-poslovanja na realnem poslovnem primeru logističnega podjetja, • sposobni so kategorizacije smernic, okvirjev in zakonodajo e-poslovanja, • so sposobni ustvariti, implementirati in uporabiti XML na primeru e-sloga (e-račun, e-naročilnico in e-dobavnico) v primeru poslovanja z elektronskimi dokumenti, • so sposobni uporabiti okvir za upravljanje IT in e-poslovanja CobiT 4.1 na realnem poslovnem primeru digitalizacije logističnega procesa, • spoznane rešitve digitalizacije oskrbovalnih verig so sposobni kritično ovrednotiti in jih aplicirati na realen posloven primer.

Vsebina

1. Uvod v predmet a. Opredelitev pojmov b. Novi, na e-poslovanju in digitalizaciji temelječi poslovni modeli c. Uporabnost e-poslovanja in digitalizacije v oskrbovalni verigi d. Integriranost e-poslovanja in digitalizacije v oskrbovalni verigi e. Vrednostna veriga e-poslovanja 2. Tehnološki vidik a. Dokumenti v XML zapisu b. Slovenski in EU E-slog c. Delovanje in uporaba elektronskega podpisa, kriptografije in zgoščevalnih tabel d. Spletno trgovanje 3. Organizacijski vidik a. Kontrolni cilji za IT (okvir CobiT 4.1) 4. Zakonodajni vidik a. Pregled zakonodaje s področja e-poslovanja (ZEPEP, ZVDAGA, ZVOP-2) 5. Osnove elektronskih dokumentnih sistemov a. Varna elektronska hramba gradiva b. Projekt izdelave notranjih pravil 6. Primeri uporabe rešitev digitalizacije v oskrbovalnih verigah

Metode poučevanja in učenja

Predavanja: pri predavanjih študent spozna teoretične vsebine predmeta. Del predavanj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-predavanj (e-predavanja se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju). Vaje: pri vajah študent utrdi teoretično znanje in spozna aplikativne možnosti. Del vaj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-vaj (e-vaje se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo ob zaključku predmeta zmožen: • prepoznati, opredeliti in pojasniti pomen uporabe ter delovanje e-poslovanja, • analizirati in interpretirati integriranost e-poslovanja z drugimi metodami znotraj poslovnih sistemov, • identificirati pomen e-poslovanja v logističnih organizacijah, • uporabiti in primerjati različne tehnološke vidike, tehnike, principe in rešitve znotraj sodobnega e-poslovanja na področju logistike, • raziskati pomen temeljnih konceptov organizacijskega vidika e-poslovanja, ga opisati in argumentirati njegovo uporabo v namene doseganja poslovnih ciljev organizacije, • diferencirati zakonodajo in regulative e-poslovanja, • našteti in interpretirati zakonodajo ter regulative pri e-poslovanju in jih aplicirati na primeru elektronskega poslovanja z dokumenti, • predlagati, načrtovati in organizirati uporabo rešitev digitalizacije znotraj oskrbovalne verige.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: • študenti se usposobijo za uporabo teoretičnega znanja v praktičnih (poslovnih) primerih.

Temeljni literatura in viri

1. Andreas Meier, Henrik Stormer; Business & eCommerce: Managing the Digital Value Chain; Springer; 1 edition (April 3, 2009); ISBN-10: 354089327X. 2. JEREB, Borut. Informatika in informacijska varnost : repetitorij. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze, 2019. ISBN 978-961-286-251-0. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/385, doi: 10.18690/978-961-286-251-0. 3. E-gradivo predmeta. 4. ISO in ISO/IEC standardi, domača zakonodaja, aktualni EU dokument, ki se nanašajo na digitalno družbo 5. ISACA: COBIT 4.0, ValIT 6. Zakonodaja EU, ki je trenutno aktualna za vsebino predmeta Vsi viri se določijo za vsako šolsko leto posebej tik pred začetkom predavanja in so sestavni del učnega načrta v času (letu), ko se predmet izvaja. 7. Aktualne vsebine o rešitvah digitalizacije (študija o IT trendih).

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

Opombe

Opravljene obveznosti e-predavanj in e-vaj so pogoj za pristop k izpitu.40% Pisni izpit.40% Vaje in/ali seminarske naloge.20%

  • red. prof. dr. BORUT JEREB

  • E-naloge: 40
  • Pisni izpit: 40
  • Seminarske vaje: 20

  • : 45
  • : 45
  • : 60

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško