Cilji in kompetence
Cilji predmeta so:
• opredeliti značilnosti mobilnosti ljudi in blaga
• teoretično opredeliti in praktično razložiti strukturo, standarde in vplive pametnega mesta,
• teoretično opredeliti pametno mobilnost ljudi in blaga v urbanih okoljih in to prenesti na primere iz prakse,
• opredeliti ITS sisteme za omejevanje dostopa in njihov praktični prenos na realne probleme,
• teoretično opredeliti prometno varnost v pametni mobilnosti in praktično razložiti vpliv varnosti na mobilnost,
• praktično razložiti pristop k reševanju problematike pametne in varne mobilnosti ljudi in blaga.
Kompetence, ki jih pridobijo študenti:
• spoznajo in razumejo sistem in elemente pametne in varne mobilnosti ljudi in blaga,
• spoznajo in razumejo ITS sisteme za omejevanje vstopa v urbana središča,
• spoznajo in razumejo vpliv prometne varnosti na mobilnost ljudi/blaga,
• se usposobijo za analiziranje, kritično ovrednotenje in za snovanje posameznih elementov pametne mobilnosti ljudi/blaga,
• se usposobijo za prenos teoretičnega znanja na praktične probleme.
Vsebina
• Pametna mesta (struktura, standardi, ekološki ter družbeni vplivi pametnega mesta).
• Mobilnost ljudi in blaga (tehnike in instrumenti za upravljanje mobilnosti, MaaS, MoD, načrti mobilnosti, načela celostnega načrtovanja)
• Pametna mobilnost ljudi in blaga v urbanih območjih in skupnostih (mobilnostni sistemi in nadzorni/informacijski centri, kolektivna mobilnost in skupna raba vozil, koncepti mestne/urbane distribucijske logistike in konsolidacijski centri, blagovni tokovi).
• ITS v navezavi s sistemi za omejevanje vstopa v urbana središča (okoljske cone/sheme, nadzor in regulacija parkiranja, ITS v javnem prevozu, interoperabilnost, RFID in NFC tehnologije.
• Prometna varnost v okviru pametne mobilnosti.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: pri predavanjih študent spozna teoretične vsebine predmeta. Del predavanj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-predavanj (e-predavanja se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Vaje: pri vajah študent utrdi teoretično znanje in spozna aplikativne možnosti. Praktične strokovne ekskurzije v podjetja in druga okolja. Del vaj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e- vaj (e-vaje se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študent bo ob zaključku predmeta zmožen:
• razumeti pomen urejenega mobilnostnega sistema v logističnem sistemu,
• razumeti in opredeliti elemente pametnega mesta in mobilnostnega sistema znotraj njih,
• evalvirati pomen prometno varnostnega vidika v logističnem sistemu,
• organizirati premik ljudi/blaga znotraj pametnih urbanih središč,
• zbrati podatke o posameznem elementu pametne in varne mobilnosti ljudi/blaga, jih potem analizirati in ovrednotiti, ter odločati o predlogih
Temeljni literatura in viri
Topolšek, D., Cvahte Ojsteršek, T. Pametna in varna mobilnost, e-gradivo (v pripravi).
Topolšek, D., Cvahte Ojsteršek, T. (2016). Mestna logistika in mobilistika: e-gradivo. Celje: Fakulteta za logistiko, http://estudij.um.si/.
Anthopoulos, L. G. (2019). Smart city emergence: cases from round the world. Elsevier. https://www.elsevier.com/books/smart-city-emergence/anthopoulos/978-0-12-816169-2.
European Environment Agency (2016). Towards clean and smart mobility : transport and environment in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Faulin, J., Grasma, S. E., Hircsh, P. (2019). Sustainable Transportation and Smart Logistics: Decision-Making Models and Solutions. Elsevier.
Flügge, B. (2017). Smart mobility - connecting everyone: trends, concepts and best practices. Wiesbaden : Springer Vieweg.
Hatzelhoffer, L., Kolar-Thompson,L. (2012) Smart city in practice: converting innovative ideas into reality : evaluation of the T-City Friedrichshafen.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Opravljene obveznosti e-predavanj in e-vaj so pogoj za pristop k izpitu.
Pisni izpit 60%
Raziskovalna naloga 20%
Ocene sprotnih aktivnosti pri predavanjih in e-predavanjih 10%
Ocene sprotnih aktivnosti pri vajah in e-vajah 10%