Cilji in kompetence
• Poglobiti znanje iz področja raziskovalnega dela in metodologije raziskovanja.
• Poglobiti in pridobiti nova znanja iz področja procesiranja in analiziranja podatkov ter ustrezne uporabe podatkovnih baz.
• Poglobiti znanja iz področij komunikacije in interpretacije raziskovalnih rezultatov.
• Pridobiti nova znanja o etiki v raziskovanju in razjasnitve o originalnosti raziskovalnega dela ter plagiarizmu (tudi orodja za razpoznavanje plagiarizma).
Kompetence, ki jih študentke/študenti osvojijo:
• Študent/ka razume metodlogijo raziskovanja in jo zna uporabiti pri svojem raziskovalnem delu.
• Študent/ka je sposobna analizirati in procesirati podatke, uporabljati podatkovne baze, ki ji omogočajo potrditev/zavrnitev hipotez.
• Študent/ka zna ustrezno interpretirati pridobljene rezultate in jih komunicirati v pisni in/ali ustni obliki.
• Študent/ka razume pomen raziskovalne etike in zna z različnimi orodji zaznati plagiarizem.
Vsebina
1. Metodlogija raziskovanja:
• Pomen in cilji raziskav, motivacija za raziskovanje, vrste raziskav, raziskovalni pristopi, raziskovalni proces, kriteriji za dobro raziskavo.
• Definicija raziskovalnega izziva, priprava načrta raziskovanja, hipoteze, načrtovanje in izbor ustreznih metod, kvantitativne in kvalitativne metode.
2. Podatki in podatkovne baze
• Science in Nature Research, Web of Science, Scopus, Proquest, Sciencedirect, ...
• Procesiranje in analiziranje podatkov
• Ustrezna navedba virov
3. Interpretacija, komuniciraje raziskovalnih rezultatov, tako pisno kot ustno (prezentacija)
• Tehnike interpretacije
• Priprava pisnih poročil
4. Plagiarizem in etika
• Razumevanje raziskovalne etike
• Vrste in vzroki plagiarizma, sankcije, orodja za razpoznavanje plagiarizma.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: Prednost bomo dali inovativnim načinom učenja in poučevanja ter novim didaktičnim pristopom. Predavanja bodo temeljila na t.i. sodelovalnem učenju, saj bi radi v okviru predmeta dosegli najvišjo kognitivno raven razumevanja (načrtovanje, kreiranje, inoviranje).
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentka/študent bo zmožna/zmožen:
• uporabiti metodologijo raziskovanja pri svojem raziskovalnem delu, identificirati raziskovalne vrzeli,
• demonstrirati znanje o izbranih metodlogijah in raziskovalnih metodah,
• analizirati in procesirati podatke za potrditev/zavrnitev svojih hipotez in tudi uporabiti ustrezne podatkovne baze,
• uporabiti različne podatkovne baze in pridobivati podatke za svoje raziskovalno delo,
• sposobna interpretirati in skomunicirati svoje raziskovalne rezultate, tako v pisni, kot tudi v ustni obliki,
• uporabiti kritičen razmislek pri evalvaciji raziskovalnih rezultatov,
• uporabiti etične usmeritve pri svojem raziskovalnem delu in se izogibati plagiarizmu.
Temeljni literatura in viri
Kothari, C. R. (2013). Research methodology: Methods and Techniques. 3rd edition. New Age International Pvt Ltd Publishers.
Lebrun, J.L. (2007). Scientific writing: A reader and writer´s guide. Singapure: World Scientific Publishing.
Godwill, E.A. (2015). Fundamentals of Research Methodology: A Holistic Guide for Research Completion, Management, Validation and Ethics. New York: Nova Science Publishers.
Hiebert, J., Cai, J., Hwang, S., Morris, A.K., Hohensee, C. (2023). Doing Research. A New Researcher´s Guide. Cham: Springer Nature.
Košmerl, T. (2021). Kombinirani raziskovalni pristopi kot način združevanja kvalitativnih in kvantitativnih metod. Sodobna pedagogika, 72(1), 88-105.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Izpit (pisni) 100%
• Opravljene obveznosti e-predavanj so pogoj za pristop k izpitu.