SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • razumel kompleksnost obvladovanja kakovosti in varnosti na različnih ravneh (nacionalna raven, raven zavoda in mikro raven); • pridobil temeljno znanje o teorijah, konceptih, metodologiji in metodah, ki se uporabljajo na področju kakovosti in varnosti; • spoznal uporabnost metod in tehnik s področja obvladovanja vidikov kakovosti in varnosti na področju zdravstva in socialnega varstva; • pridobil vpogled v sodobne pristope managementa kakovosti in poslovne odličnosti.

Vsebina

• Temeljni gradniki kakovosti in varnosti v zdravstvu • Standardizacija in sistemi managementa na področju zdravstva (standardi kakovosti kot na primer SIST EN ISO 9001:2015 in EN 15224:2016, mednarodne akreditacije ipd.) • Pristopi, modeli, orodja in tehnike izboljševanja kakovosti in poslovne odličnosti na področju zdravstva (TQM, EFQM, vitkost, 6-Sigma, klinične poti in smernice ipd.) • Ocenjevanje učinkovitosti in uspešnosti (presoja, samo-ocenjevanje, benchmarking, kazalniki kakovosti). • Primeri dobrih praks in študij primerov

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja • Predstavitev in razprava praktičnih primerov • Samostojno učenje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Ob koncu predmeta bodo študenti zmožni: • prepoznati namen in vlogo različnih sodobnih pristopov managementa kakovosti v zdravstvu in socialnem varstvu; • izbrati ustrezno metodo ali orodje z ozirom na specifične karakteristike problema; • analizirati sistem managementa kakovosti in varnosti v organizaciji ob upoštevanju mednarodnih standardov in smernic; • oceniti dejavnosti organizacije z vidika doseganja ciljev kakovosti in varnosti v organizaciji.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti bodo osvojili teorijo in aplikacije načel managementa kakovosti; uporabe tehnik managementa kakovosti v kontekstu storitev ZN; razvili bodo kritične, analitične problemsko orientirane spretnosti učenja in bodo sposobni načrtovanja in implementiranja in spremljanja najnovejših pristopov managementa kakovosti v ZN. Poučevanje in usposobljenost za razmišljanje in implementacijo na področjih ZN in v vlogah bistvenih vidikov managementa kakovosti.

Temeljni literatura in viri

Marolt J. & Gomišček B. (2005). Management kakovosti. Kranj: Moderna organizacija. Spath, P. (2009). Introduction to healthcare quality management. Chicago, Illinois: Health Administration Press. Dodatna literatura / Additional literature: Ransom, S.B., Joshi, M. & Nash, D. (Eds.) (2004). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. Chicago, IL: Health Administration Press. Sower V.E., Duffy J.A. & Kohers G. (2008). Benchmarking for Hospitals: Achieving Best-in-Class Performance without Having to Reinvent the Wheel. Milwaukee, Wisconsin: ASQ Quality Press. Conti, T., Kondo, Y. & Watson, G.H. (2003). Quality Into the 21st Century: Perspectives on Quality and Competitiveness for Sustained Performance. Milwaukee, Wisconsin: ASQ Quality Press.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Niso predvideni posebni pogoji.

  • doc. dr. MATJAŽ MALETIČ, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 70
  • Sodelovanje na vajah: 20
  • E-naloge: 10

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • MANAGEMENT V ZDRAVSTVU IN SOCIALNEM VARSTVU - 1.