Cilji in kompetence
Cilji predmeta so:
• podati praktične metode pri proučevanju geografije turizma ter interpretirati njihovo uporabo v turističnem prostoru, npr. kraju ali destinaciji,
• pojasniti geografsko-prostorski sistem turizma, njegove osnovne prostorske značilnosti, deležnike turističnega razvoja, medsebojne povezave med pokrajinskim potencialom in turističnim razvojem v destinaciji ter učinke turizma na razvoj in spreminjanje pokrajine,
• podati geografsko-prostorski vidik o najpomembnejših turističnih destinacijah na svetu, v Evropi in še zlasti razvojne priložnosti turizma v Sloveniji in njenih destinacijah.
Kompetence, ki jih študentje osvojijo:
• razumevanje geografskih analiz in njihovo uporabnost na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju,
• dojemanje pomena skupinskega in timskega dela pri vrednotenju socio-geografskih elementov pokrajine in s tem povezano uspešno reševanje problemov,
• razumejo pomen in koristnost participacije pri pripravi evaluacijskih ocen o primernosti lokacije, pokrajine, destinacije za razvoj trajnostnega in odgovornega turizma.
Vsebina
• Opredelitev predmeta proučevanja, praktični vidiki in uporabnost.
• Značilnosti in težnje razvoja turizma ter njegovih posameznih elementov iz perspektive turistične geografije v svetu in v Sloveniji.
• Pomen naravnih in kulturnih sestavin pokrajine za turizem in rekreacijo s konkretnimi primeri dobre prakse iz sveta in doma.
• Osnove metod vrednotenja primernosti pokrajine za turizem in rekreacijo s praktičnimi primeri vrednotenja.
• Turistični trgi v svetu in doma iz vidika rekreativnih potreb in navad.
• Zasnova in koncepti primernosti razvoja turističnih krajev, tipiziranje turističnih krajev.
• Dobre prakse in modeli turističnega razvoja doma in v svetu.
• Turistične migracije in mednarodni turistični tokovi ter njihov vpliv na socio-ekonomski razvoj destinacije.
• Najpomembnejša turistična območja v Evropi s primeri dobre prakse.
• Najpomembnejša turistična območja izven Evrope s primeri dobre prakse.
• Razvoj turizma in turistična območja v Sloveniji s primeri dobre prakse.
• Terensko delo v turističnem kraju – praktična priporočila
Metode poučevanja in učenja
Predmet vključuje različne metode poučevanja in učenja med njimi so:
• Predavanja.
• Delo v manjših skupinah.
• Predstavite dobrih praks.
• Video predstavitve in filmi.
• Konkretni primeri iz prakse in lastnih okolij.
• Samostojni študij študentov.
• Problemsko zasnovano učenje
• Študija primerov
• Terensko delo/raziskave
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanja in razumevanje:
Predvideni študijski rezultati študenta se kažejo v:
• praktično razumevanje in poznavanje različnih primerov prostorsko-geografskih sistemov turizma,
• aplikacijo in prenos spoznane metode evaluacije prostorskih in geografskih sistemov v prakso,
• poznavanje in razumevanje pojavov, povezanih s prostorsko-geografskim razvojem turizma v sodobnem svetu,
• sposobnost reševanja konkretnih strokovnih problemov s področja prostorskih in geografskih aspektov turizma.
Temeljni literatura in viri
Cigale, D., Lampič, B., Potočnik Slavič, I., Repe, B., 2014: Geografsko raziskovanje turizma in rekreacije v Sloveniji, FF Oddelek za geografijo v Ljubljani
Boniface, B.G.; Cooper C., 2012: Worldwide Destinations: the Geography of Travel and Tourism. (izdano pri Routledge, London, UK & New York, USA, šesta izdaja). Predhodne izdaje izdane pri: Butterworth-Heinemann, Amsterdam:.
Dodatna literatura / Additional reading materials
Wall, G.; Mathieson, A, 2006: Tourism: Change, Impacts and Opportunities. Harlow: Pearson Prentice Hall.
Burton, R., 1997: Travel Geography. Harlow: Longman.
Elektronski viri / e-sources:
Razne študije primerov, ki jih pripravita nosilec in asistent. / Case studies prepared by course coordinator and assistant.
»Seznam dodatnih študijskih materialov in revij bo razdeljen študentom ob začetku predavanj.
A list of additional study materials (published texts, journals, etc.) will be distributed when the module begins.«
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Za vključitev v delo ni pogojev.
Opombe
Vaje – individualno vsak študent (pisni izdelki in ustne predstavitve projektnih nalog), kolkokvij. 50%
Pisni izpit esejskega tipa. 50%
Da je končna ocena učne enote pozitivna, mora biti vsak posamezni sklop ocene pozitiven.