Cilji in kompetence
- Naučiti študente logike, procesa in metod družboslovnega raziskovanja.
- Razviti poglobljeno poznavanje in razumevanje ustreznih kvantitativnih in kvalitativnih metod v raziskovanju varnostnih pojavov.
- Poglobiti znanja o glavnih smereh razvoja kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja.
- Obvladati in utrditi znanje o metodah multivariatne analize podatkov.
- Poglobiti znanja o metodi študije primerov.
- Poglobiti znanja o metodi primerjalne analize Poglobiti znanja o metodi načrtovanja eksperimentalnih in neeksperimentalnih raziskav.
Vsebina
- Narava znanstvenega raziskovanja.
- Paradigme in teorije.
- Modeli, tipologije in idealni tipi, koncepti.
- Kvalitativno raziskovanje in metode.
- Kvantitativne raziskovanje in metode.
- Načrti mešanih metod.
- Vrste študij, študije primerov, primerjalne študije.
- Tipi raziskovalnih načrtov, eksperimentalni raziskovalni načrti, nepravi eksperimentalni načrti, ne-eksperimentalni načrti.
- Metode zbiranja in analize podatkov.
- Aplikacije s področja raziskovanja varnostnih pojavov.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanj nosilca predmeta in vabljenih predavateljev iz znanstveno-raziskovalne prakse, obdelave primerov iz prakse, diskusije, skupinske in individualne konzultacije.
- Študije primerov.
- Učenje z delom.
- Poučevanje in učenje potekata z didaktično uporabo informacijske tehnologije.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
- Študent pozna in razume raziskovalni proces v družboslovju ter kvant/kvalitativne metode za uporabo na področju varnostnih pojavov.
- Pozna sodobna orodja za analizo kvalitativnih in kvantitativnih podatkov.
- Zaveda se etičnih vprašanj raziskovalnega dela.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
- Definiranje raziskovalnega problema in ciljev,
izbor ustreznega raziskovalnega modela, metod, tehnik in merjenja.
- Statistična obdelava podatkov.
- Ustrezna predstavitev in razlaga rezultatov.
Temeljni literatura in viri
- Hair J., Black, W., Babin, B. in Anderson, R. (2010). Multivariate Data Analysis (7th edition). Pearson.
- Erčulj, V. in Šifrer, J. (2020). Multivariatne metode v varstvoslovju s programom SPSS. Fakulteta za varnostne vede.
- Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS Statistic (5th edition). SAGE.
- Kalton, G. in Vehovar, V. (2001). Vzorčenje v anketah. Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.
- Shamoo, A. E. in Resnik, B. D. (2015). Responsible conduct of research (3rd ed.). Oxford University Press.
- Creswell, J.W. in Creswell, J. D. (2018). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches (5th ed.). SAGE publications.
- Babbie, E. (2017). The basics of social research (7th Edition). CENGAGE.
- Rennison, C. M. in Hart, T. C. (2022). Research methods in criminal justice and criminology (2nd ed.). Sage Publications.
- Kraska, P., Brent, J. in Neuman, W. L. (2020). Criminal justice and criminology research methods (3rd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
- Tracy, S. J. (2024). Qualitative research methods: Collecting evidence, crafting analysis, communicating impact (3rd ed.). Wiley-Blackwell.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje metod raziskovanja in statistike na ravni diplomskega študija. Znanje angleškega jezika.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Priprava načrta raziskovanja (raziskovalna vprašanja in hipoteze, metode zbiranja podatkov, kvantitativen in kvalitativne analize) v povezavi s temo posameznikove doktorske disertacije: 50 %;
Predstavitev raziskovalnega načrta in ustni izpit: 50 %.