SLO | EN

Cilji in kompetence

- Naučiti študente logike, procesa in metod družboslovnega raziskovanja. - Razviti poglobljeno poznavanje in razumevanje ustreznih kvantitativnih in kvalitativnih metod v raziskovanju varnostnih pojavov. - Poglobiti znanja o glavnih smereh razvoja kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja. - Obvladati in utrditi znanje o metodah multivariatne analize podatkov. - Poglobiti znanja o metodi študije primerov. - Poglobiti znanja o metodi primerjalne analize Poglobiti znanja o metodi načrtovanja eksperimentalnih in neeksperimentalnih raziskav.

Vsebina

- Narava znanstvenega raziskovanja. - Paradigme in teorije. - Modeli, tipologije in idealni tipi, koncepti. - Kvalitativno raziskovanje in metode. - Kvantitativne raziskovanje in metode. - Načrti mešanih metod. - Vrste študij, študije primerov, primerjalne študije. - Tipi raziskovalnih načrtov, eksperimentalni raziskovalni načrti, nepravi eksperimentalni načrti, ne-eksperimentalni načrti. - Metode zbiranja in analize podatkov. - Aplikacije s področja raziskovanja varnostnih pojavov.

Metode poučevanja in učenja

- Predavanj nosilca predmeta in vabljenih predavateljev iz znanstveno-raziskovalne prakse, obdelave primerov iz prakse, diskusije, skupinske in individualne konzultacije. - Študije primerov. - Učenje z delom. - Poučevanje in učenje potekata z didaktično uporabo informacijske tehnologije.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

- Študent pozna in razume raziskovalni proces v družboslovju ter kvant/kvalitativne metode za uporabo na področju varnostnih pojavov. - Pozna sodobna orodja za analizo kvalitativnih in kvantitativnih podatkov. - Zaveda se etičnih vprašanj raziskovalnega dela.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

- Definiranje raziskovalnega problema in ciljev, izbor ustreznega raziskovalnega modela, metod, tehnik in merjenja. - Statistična obdelava podatkov. - Ustrezna predstavitev in razlaga rezultatov.

Temeljni literatura in viri

- Hair J., Black, W., Babin, B. in Anderson, R. (2010). Multivariate Data Analysis (7th edition). Pearson. - Erčulj, V. in Šifrer, J. (2020). Multivariatne metode v varstvoslovju s programom SPSS. Fakulteta za varnostne vede. - Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS Statistic (5th edition). SAGE. - Kalton, G. in Vehovar, V. (2001). Vzorčenje v anketah. Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede. - Shamoo, A. E. in Resnik, B. D. (2015). Responsible conduct of research (3rd ed.). Oxford University Press. - Creswell, J.W. in Creswell, J. D. (2018). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches (5th ed.). SAGE publications. - Babbie, E. (2017). The basics of social research (7th Edition). CENGAGE. - Rennison, C. M. in Hart, T. C. (2022). Research methods in criminal justice and criminology (2nd ed.). Sage Publications. - Kraska, P., Brent, J. in Neuman, W. L. (2020). Criminal justice and criminology research methods (3rd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group. - Tracy, S. J. (2024). Qualitative research methods: Collecting evidence, crafting analysis, communicating impact (3rd ed.). Wiley-Blackwell.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Poznavanje metod raziskovanja in statistike na ravni diplomskega študija. Znanje angleškega jezika.

  • doc. dr. VANJA IDA ERČULJ

  • Raziskovalna naloga: 50
  • Predstavitev in zagovor projektne naloge: 50

  • : 10
  • : 260

  • slovensko, angleško

  • VARSTVOSLOVJE - 1.