Cilji in kompetence
- Naučiti študente logike, procesa in metod družboslovnega raziskovanja.
- Razviti poglobljeno poznavanje in razumevanje ustreznih kvantitativnih in kvalitativnih metod v raziskovanju varnostnih pojavov.
- Poglobiti znanja o glavnih smereh razvoja kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja.
- Obvladati in utrditi znanje o metodah multivariatne analize podatkov.
- Poglobiti znanja o metodi študije primerov.
- Poglobiti znanja o metodi primerjalne analize Poglobiti znanja o metodi načrtovanja eksperimentalni in neeksperimentalnih raziskav.
Vsebina
- Narava znanstvenega raziskovanja.
- Paradigme in teorije.
- Modeli, tipologije in idealni tipi, koncepti.
- Kvalitativno raziskovanje in metode.
- Kvantitativne raziskovanje in metode.
- Načrti mešanih metod.
- Vrste študij, študije primerov, primerjalne študije.
- Tipi raziskovalnih načrtov, eksperimentalni raziskovalni načrti, nepravi eksperimentalni načrti, ne-eksperimentalni načrti.
- Metode zbiranja in analize podatkov.
- Aplikacije s področja raziskovanja varnostnih pojavov.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanj nosilca predmeta in vabljenih predavateljev iz znanstveno-raziskovalne prakse, obdelave primerov iz prakse, diskusije, skupinske in individualne konzultacije.
- Študije primerov.
- Učenje z delom.
- Poučevanje in učenje potekata z didaktično uporabo informacijske tehnologije.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
- Študent pozna in razume raziskovalni proces v družboslovju ter kvant/kvalitativne metode za uporabo na področju varnostnih pojavov.
- Pozna sodobna orodja za analizo kvalitativnih in kvantitativnih podatkov.
- Zaveda se etičnih vprašanj raziskovalnega dela.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
- Definiranje raziskovalnega problema in ciljev,
izbor ustreznega raziskovalnega modela, metod, tehnik in merjenja.
- Statistična obdelava podatkov.
- Ustrezna predstavitev in razlaga rezultatov.
Temeljni literatura in viri
- Neuman, L. (1997), Social research methods: qualitative and quantitative approaches (3. ed.). Boston: Allynand Bacon.
- Hair J., Black, W. , Babin, B. and Anderson, R. (2009), Multivariate Data Analysis (A global Perspective) (7 ed.). UpperSadleRiver: Pearson.
- Šifrer, J., Bren, M. (2011), SPSS - Multivariatne metode v varstvoslovju. Ljubljana: Fakulteta za varnostne vede.
- Kalton, G., Vehovar, V. (2001), Vzorčenje v anketah.Univerza v Ljubljani: FDV.
- American Educational Research Association Ethical Standards, pridobljeno (22.11.2018) na http://www.aera.net/About-AERA/Default/menu_id/90/id/222
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje metod raziskovanja in statistike na ravni diplomskega študija. Znanje angleškega jezika.
Opombe
Obveznosti študentov: prisotnost na predavanjih, sprotno delo; priprava načrta raziskovanja svoje disertacije; pozitivno ocenjena predstavitev in ustni izpit.