Cilji in kompetence
Seznaniti študente s teoretičnimi osnovami, zakonitostmi in učinki transformacijskih procesov športne vadbe (samoobramba, prisilna sredstva, strelstvo, kondicijska priprava itn) telesnih obremenitev na delovnem mestu in uporabe nekaterih prisilnih sredstev.
Seznaniti študente s kompenzacijskimi kineziološkimi programi (cardio program, korekcijski programi; lordoza , kifoza, ploska stopala, kolesarstvo, vzdržljivostni tek).
Vsebina
Osnove procesov športne vadbe
Motorične sposobnosti (koordinacija, gibljivost, moč, hitrost, vzdržljivost)
Morfološke značilnosti
Kondicijska priprava
Fiziološke značilnosti telesnega napora
Doping v športu
Osnove samoobrambnih tehnik: tehnika padanja, strokovni prijemi, udarci, obrambe pred neoboroženim in oboroženim napadalcem, uporaba tonfe in gumijevke.
Praktični postopki: ugotavljanje identitete, varnostni pregled, vklepanje in vezanje, privedba in spremljanje oseb.
Osnove strelstva: varnostni ukrepi na strelišču, tehnika streljanja s puško in pištolo; položaji, merjenje, tehnika dihanja, nihanje orožja, tehnika proženja, balistika.
Praktična orientacija: orientiranje topografske karte, merjenje koordinat, profil poti, načrt iskanja v primeru storilcev kaznivih dejanj, pogrešanih oseb itn. na neznanem in težko dostopnem terenu.
Metode poučevanja in učenja
Predmet se bo izvajal v obliki predavanj, vaj, študij primerov, predavanj gostujočih predavateljev, konzultacij s predavatelji.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Pri predmetu se študenti usposobijo, da spoznajo in razumejo učinke specifičnih športnih programov na motorične sposobnosti, morfološke značilnosti in gibalno učinkovitost v delovnem okolju.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Študenti pridobijo teoretična in praktična znanja za vodenje kinezioloških programov z varstvoslovnega področja, ki izhajajo iz zahtev profesionalnega dela.
Temeljni literatura in viri
- Astrand, P. O., Rodahl, K., Dahl, H. A. in Stromme, S. B. (2003). Textbook of Work Physiology (4th ed.). Human Kinetics.
- Bohinc, J. (1994). Športno strelstvo – priročnik za trenerje in inštruktorje strelstva. Šolski center za telesno vzgojo
- Bravničar, L. M. (1996). Fiziologija športa – harmonija med delovanjem in mirovanjem. Fakulteta za šport.
- Matković, B. in Ružić, L. (2009). Fiziologija sporta i vežbanja. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
- Mišigoj-Duraković, D. M. (2003). Telesna vadba in zdravje. Zveza društev športnih pedagogov Slovenije; Fakulteta za šport; Zavod za šport Slovenije; Kineziološka fakulteta.
- Milić, R. (1995). Zapiski iz športne prehrane, mišični sistem. Fakulteta za šport.
- Pistotnik B. (2003). Osnove gibanja. Fakulteta za šport.
- Sharkey, B. J. in Davis, P. O. (2008). Hard Work. Human Kinetics.
- Škof, B. (2007). Šport po meri otrok in mladostnikov. Fakulteta za šport.
- Škof, B. (2010). Spravimo se v gibanje za zdravje in srečo gre. Ljubljana, Fakulteta za šport
- Škraba, J. (1980). Judo – prvi koraki. Težkoatletski klub Olimpija
- Wilmore, J. H. in Costill, D. L. (2004). Physiology of sport and exercise (3rd ed.) Human Kinetics.
- Ušaj, A. (2003). Osnove športnega treniranja. Fakulteta za šport.
- Zorec, B. (2010). Šport – študijsko gradivo.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Za uspešno opravljanje študijskih obveznosti pri predmetu se od študentov pričakuje določen nivo gibalnih sposobnosti in znanj, ki so jih pridobili v predhodnem srednješolskem izobraževanju.