SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal osnove na dokazih utemeljene zdravstvene nege, • spoznal teorije in teoretične opredelitve zdravstvene nege za podporo izobraževanja in prakse, • osvojil proces zdravstvene nege in uporabo negovalnih diagnoz, • pridobil znanje za izvajanje negovalnih intervencij, diagnostično-terapevtskih intervencij v zdravstveni obravnavi, • osvojil znanja s področja obvladovanja okužb povezanih z zdravstvom, varnosti in učinkovitosti v zdravstveni negi.

Vsebina

Razvoj – zgodovina zdravstvene nege. Definicije zdravstvene nege. Definicije medicinske sestre. Zdravstvena nega kot profesija in disciplina. Interdisciplinarni vidik zdravstvene nege. Komunikacija in medsebojni odnosi v zdravstveni negi. Teoretične opredelitve v zdravstveni negi. Teorije in teoretični modeli zdravstvene nege. Negovalne diagnoze NANDA. Proces zdravstvene nege. Kategorizacija zahtevnosti zdravstvene nege pacientov. Sprejem pacienta v bolnišnico. Sprejem pacienta na oddelek. Premestitev pacienta. Odpust pacienta iz zdravstvene ustanove. Varnost in učinkovitost v zdravstveni negi. Uvod v raziskovanje. Na dokazih utemeljena zdravstvena nega. Osnove farmakologije pri terapevtskih posegih. Dokumentacija zdravstvene nege. Dokumentiranje v zdravstveni negi. Okužbe, povezane z zdravstvom, načini nastanka in osnovni načini preprečevanja okužb. Higiena v zdravstvenih sistemih s poudarkom na higieni rok ter uporabi zaščitnih sredstev v preprečevanju okužb in zdravstvena nega pacientov, ki so izpostavljeni nosokomialni okužbi. Seminarji: Teorije, modeli, PZN, ND, Teoretične vsebine, skrb, kakovost in varnost pri individualni obravnavi pacienta. Uvod v raziskovanje z na dokazi utemeljeno zdravstveno nego. Komunikacija in medsebojni odnosi v interdisciplinarni in intraprofesionalni obravnavi pacienta in družine. Praktično izvajanje negovalnih intervencij: • poklicne aktivnosti in kompetence v skrbni, kakovostni, varni in na dokazih utemeljeni zdravstveni obravnavi pacienta. • Postopki zdravstvene nege. • Diagnostični posegi v zdravstveni obravnavi pacienta. • Terapevtski posegi v zdravstveni obravnavi pacienta. • Druge intervencije v zdravstveni negi. • Dokumentacija zdravstvene nege. • Individualna, celostna, varna, kakovostna in kontinuirana obravnava pacienta.

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja - metoda razlage, demonstracije. • Seminarji - individualna oblika dela, delo z besedili, skupinsko delo, študija primera. • Laboratorijske vaje v simuliranem kliničnem okolju - metoda praktičnih del, individualna oblika dela, metoda razlage.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo ob zaključku učne enote sposoben: • uporabiti znanje za izvajanje celostne, individualne, skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene obravnave pacienta, • izdelati individualni in celostni načrt obravnave pacienta v procesu zdravstvene nege z opredelitvijo negovalnih diagnoz, • opisati: zdravstveno nego, poklic in kompetence medicinske sestre ter razložiti konceptualni model Virginie Henderson in teorijo Dorothee Orem ter pomen teorij zdravstvene nege v praksi, • izvesti intervencije zdravstvene nege in diagnostično terapevtskega programa.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• spretnost uporabe domače in tuje literature in drugih virov zbiranja, analiziranja in interpretiranja podatkov,, • poročanje (ustno in pisno), • identifikacija in reševanje problemov v procesu zdravstvene nege, • interdisciplinarno in intrapersonalno delo v timih, • humane medsebojne spretnosti komunikacije in medsebojnih odnosov s pacienti, družinami in sodelavci, • profesionalni in osebni razvoj.

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Pajnkihar, M. & Vrbnjak, D. (2019). Zdravstvena nega (zbrano učno gradivo): 2019-2020. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. • Negovalne diagnoze NANDA International: definicija in klasifikacija 2018-2020 2nd ed. Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije, 2019. • McKenna, H. Pajnkihar, M. & Murphy, F. (2018). Temelji modelov, teorij in prakse zdravstvene nege. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. Priporočena: • Ribič, H. & Kramar, Z. (2016). Preprečevanje okužb, povezanih z zdravstvom: skripta za študijski program Zdravstvena nega (VS). Jesenice: Fakulteta za zdravstvo. • Arnold, E. C. & Boggs, K. U., 2019. Interpersonal relationships, professional communication skills for nurses, 8th ed. St. Louis : Elsevier https://www.elsevier.com/books/interpersonal-relationships/arnold/978-0-323-54480-1 • Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, 2019. Evidence-based practice in nursing & healthcare : a guide to best practice. 4th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer • Aktualni članki s področja učne enote.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev za predavanja. • 35 ur seminarjev pred laboratorijskimi vajami v simuliranem kliničnem okolju (teoretične vsebine). • 15 ur seminarjev poteka iz komunikacije in medosebnih odnosov . • Pozitivna ocena laboratorijskih vaj v simuliranem kliničnem okolju in pozitivna ocena seminarjev pred pričetkom usposabljanja v kliničnih institucijah.

Opombe

Način: Računalniški izpit Seminarska naloga Kolokvij laboratorijske vaje: Preverjanje pridobljenega praktičnega in teroetičnega znanja iz: ? skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene celostne obravnave pacienta, ? postopki zdravstvene nege, ? skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene celostne obravnave pacienta pri diagnostičnih intervencijah, ? skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene celostne obravnave pacienta pri izvajanju terapevstkih intervencij. Pogoj za pozitivno oceno predmeta je dosežen rezultat minimalno 55 % . Vsak delež ocene mora biti pozitiven Zd (6)

  • red. prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) MAJDA PAJNKIHAR

  • Pisni izpit: 40
  • Kolokvij: 40
  • Seminarska naloga: 20

  • : 80
  • : 50
  • : 80
  • : 60

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.