SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal pomen uporabe profesionalne komunikacije s pacientom, družino in v multidisciplinarnem timu. • Usvojil tehnike terapevtske komunikacije, asertivno in empatično komuniciranje za izvajanje sočutne in skrbne zdravstvene in babiške nege.

Vsebina

• Dimenzije komunikacije. • Komunikacija v zdravstveni negi. • Ovire v komunikaciji. • Asertivna komunikacija. • Terapevtska komunikacija (zagotavljanje spoštovanja in dostojanstva, avtonomnost, empatija, informiranje, zagovorništvo). • Vodenje in komunikacija. • Medsebojni odnosi v zdravstveni negi in zdravstvu. • Reševanje konfliktov in mediacija. • Jezikovne in kulturne bariere v komunikaciji v zdravstvu. • Upoštevanje kulturne raznolikosti v komunikaciji v zdravstvu. • Zagotavljanje varnosti pacienta v povezavi z komunikacijo v zdravstvu. • Uporaba različnih komunikacijskih orodij v zdravstveni in babiški negi (SIOP komunikacisjko orodje).

Metode poučevanja in učenja

Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov). Seminar projektno delo, timsko delo, metode kritičnega mišljenja, diskusija, sporočanje povratne informacije, igre vlog in priprava ter reševanje scenarijev). Individualne konzultacije (diskusija, dodatna razlaga, obravnava specifičnih vprašanj).

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • pojasniti načela profesionalne komunikacije, • Izvajati asertivno in terapevtsko komunikacijo za varno in etično delo, • razlikovati različne tehnike komunikacije ob upoštevanju kulturnih in jezikovnih barier, • pojasniti pomen zagotavljanja varnosti pacienta z uporabo različnih komunikacijskih orodij.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Po zaključku učne enote bo študent sposoben: • uporabljati domačo in tujo literaturo in drugie vire zbiranja in interpretiranja podatkov, • komunicirati in vzpostavljati dobre medsebojne odnose, • identificirati in reševati probleme s pomočjo komunikacije, • delati v timih.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: Boufolin, M., et al., 2016 Kulturne kompetence in zdravstvena oskrba : priročnik za razvijanje kulturnih kompetenc zdravstvenih delavcev. Ljubljana : Nacionalni inštitut za javno zdravje. Gradišnik, L. & Velnar, T., 2017 Kako se pogovoriti s starejšim pacientom? : priročnik o komunikaciji za zdravstveno osebje. Maribor : Alma mater Europaea – ECM. Prebil, A., Mohar, P & Drobne, J., 2009 Komunikacija v zdravstvu. Celje : Celjska Mohorjeva družba : Društvo Mohorjeva družba Dodatna: Arnold, E. & Boggs, K. U. 2016 Interpersonal relationships : professional communication skills for nurses. St. Louis: Elsevier Demšar, D., 2017 Premagovanje ovir v komunikaciji. [Online] Available at: http://www.skrito.si/files/premagovanje_ovir_v_komunikaciji.pdf Ule, M. (2009). Spregledana razmerja. Maribor: Aristelj. Ule, M. (2009). Psihologija komuniciranja in medosebnih odnosov, (Knjižna zbirka Psihologija vsakdanjega življenja). Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, Založba FDV.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev.

Opombe

Projektno delo (predstavitev projektnega dela in kritična diskusija o predstavljeni temi) Računalniški izpit Pogoj za pozitivno oceno predmeta je minimalno 55 % opravljen računalniški izpit Vsak delež ocene mora biti pozitiven Zd (6)

  • viš. pred. mag. BARBARA DONIK, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 60
  • Projektno delo: 40

  • : 25
  • : 20
  • : 45

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.