SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal pomen raziskovanja za zdravstveno in babiško nego, • spoznal etični vidik raziskovanja, • spoznal vrste raziskav, • znal oblikovati iskalno strategijo, • spoznal osnove uporabe digitalne tehnologije in različnih informacijskih sistemov v zdravstveni negi, • poznal osnove eZdravja in umetne inteligence ter uporabo različnih metod v zdravstveni negi, • sposoben upravljati z zdravstvenimi podatki o pacientu pridobljenimi z različnimi digiralnimi tehnologijami, • spoznal vlogo medicinske sestre v informacijski družbi.

Vsebina

• Vrste raziskovanj. • Temeljna načela raziskovalnega dela. • Etični vidiki raziskovalnega dela. • Pomen raziskovalnega dela v zdravstveni in babiški negi. • Načrtovanje raziskave. • Oblikovanje iskalne strategije za pregled strokovne in znanstvene literature. • Iskanje in citiranje literature. • Računalniške spretnosti in informacijsko komunikacijski sistemi. • Digitalna tehnologija v zdravstveni negi. • Uporaba eZdravja in umetne inteligence v zdravstveni negi.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, delo v manjših skupinah, individualna oblika dela, igrifikacija, konzultacije

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo sposoben: • opisati pomen raziskovanja za zdravstveno in babiško nego in na primeru pojasniti etične vidike raziskovanja, • študent bo znal postaviti iskalno strategijo za pregled znanstvene in strokovne literature, • poiskati in pravilno navajati znanstveno in strokovno literaturo, • pojasniti razliko med kvalitativno, kvantitativno in mešano metodologijo raziskovanja, • predstaviti pomen uporabe digitalne tehnologije in našteti različne informacijske sisteme v zdravstveni negi, • opisati osnove uporabe eZdravja in umetne inteligence v zdravstveni negi, • upravljati s pridobljenimi zdravstvenimi podatki, • opisati vlogo medicinske sestre v sodobni informacijski družbi.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Po zaključku učne enote bo študent: Sposoben argumentirati in kritično ovrednotiti lasten izdelek.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: • Kališnik, M, Zabavnik Piano, J, & Rožić, A. (2006). Temelji znanstvenoraziskovalne metodologije v biomedicini. Ljubljana: Družba Piano. • Sewell, J., 2018. Informatics and Nursing. Lippincott Williams & Wilkins. Dodatna: • Kmetec, S., Cilar Budler, L., Povalej Bržan, P., Štiglic, G., 2019. Osnove raziskovalnega procesa v kvantitativnih raziskavah : (zbrano učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede, 28 str.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k izpitu je pozitivno opravljen kolokvij.

Opombe

Kolokvij Pisni izpit Ocena kolokvijev in pisnega izpita morata biti pozitivni za pridobitev končne ocene pri predmetu.

  • red. prof. dr. GREGOR ŠTIGLIC, univ. dipl. inž. rač. in inf.
  • izr. prof. dr. MATEJA LORBER, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 60
  • Kolokvij: 40

  • : 15
  • : 30
  • : 45

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.