SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal pristope za ukrepanje ob urgentnih stanjih, • znal prepoznati življenjsko ogroženega pacienta in pravočasno izvedel ustrezne ukrepe.

Vsebina

Študent/ka dobi vpogled v diagnostiko in terapijo v urgentnih stanjih v splošni praksi, kirurgiji, travmatologiji, interni medicini, pediatriji, ginekologiji in porodništvu, intenzivni medicini in reanimaciji, ter delovanje urgentne medicine v izrednih razmerah in katastrofnih situacijah. Praktično usposabljanje s področja urgentne medicine predstavlja študentovo nadgradnjo dotedanjega znanja. Pri kliničnih vajah v učilnici mora študent osvojiti znanja za kardiopulmonalno reanimacijo, nauči se osnov imobilizacije in položajev pri transportu. Pridobiti sposobnosti za samostojno ukrepanje, ob stanjih, ki zahtevajo takojšnjo oskrbo. Pridobiti si sposobnosti mobilizacije laične populacije, ob nudenju pomoči prizadetim osebam. Študent mora osvojiti: • Temeljne postopke oživljanja (TPO). • Dodatne postopke oživljanja (ACLS). • Prvi pristop k poškodovani osebi. • Prepoznavo kritično bolnega otroka. • Oskrba osebe v dihalni stiski, šoku in nezavestnih stanjih. • Transport kritično bolane in poškodovane osebe. • Timsko sodelovanje.

Metode poučevanja in učenja

- predavanje, - simulacija kritičnih stanj, - klinična praksa.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: • izvesti temeljne in dodatne postopke oživljanja odrasle osebe in otroka (simulacijsko okolje). • Izvesti ustrezne ukrepe pri poškodovani odrasli osebi in otroku. • Pripraviti kritično prizadetega odraslega in in otroka za transport (simulacijsko okolje). • Uporabiti opremo za nudenje temeljnih in dodatnih postopkov oživljanja (simulacijsko okolje). • Utemeljiti izbor izvedenih postopkov in posegov. • Organizirati načrt oskrbe življenjsko ogroženega pacienta. • Pojasniti potrebo po aktivaciji ustrezne dodatne pomoči. • Prilagoditi postopke glede na individualne potrebe pacienta. • Analizirati spremembe v stanju pacientov glede na izvedene intervencije.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študentje bodo ustrezno usposobljeni za samostojno delo kot timsko delo v kritičnih stanjih. Sposobni bodo vodenja timov zdr. delavcev, kot aktivacije in vodenja laične pomoči na terenu v posebnih okoliščinah. S pridobljenimi znanji bodo lahko promovirali laično prvo pomoč.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura: Obvezna: 1. Smernice Evropskega združenja za reanimacijo; ERC (European Resescitation Council) iz leta 2021. (V celotni brezplačno dostopno na spletni strani https://cprguidelines.eu/ ) 2. Gradišek, P. et al., 2021. Smernice evropskega reanimacijskega sveta za oživljanje 2021, slovenska izdaja Slovensko združenje za urgentno medicino, SZUM. (Uredniki: Primož Gradišek, Mojca Grošelj Grenc, Alenka Strdin Košir) / (V celotni brezplačno dostopno na spletni strani: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.szum.si/media/uploads/files/Smernice_2021.pdf) 3. Mramor. M., Vincek. K., ed., . 2017. Bolj ali manj nujna stanja v pediatriji. Ljubljana: Društvo za pomoč otrokom s presnovnimi motnjami. 4. Strnad, M., ed., 2022. Urgentna medicina. Maribor : Univerzitetna založba. 5. International Trauma Life Support for Emergency Care Providers, 9 th edition, 2020. Published by Pearson - Copyright © 2021. Roy L. Alson. 6. Izročki predavanj nosilca predmeta v celoti objavljeni in dostopni študentom na spletni strani FZV. Dodatna literatura: 1. Grmec, Š., Čretnik, A. & Kupnik, D., ed., 2006. Oskrba poškodovancev v predbolnišničnem okolju. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. 2. Kobilšek P.V., Fink A., 2017. Prva pomoč in nujna medicinska pomoč : učbenik za modul Zdravstvena nega v izobraževalnem programu Zdravstvena nega za vsebinski sklop Prva pomoč in nujna medicinska pomoč. Ljubljana : Grafenauer. 3. Holc I., Križmarić M., Mekiš D., 2016. Klinična patofiziologija nujnih stanj : izbrana poglavja. Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Opravljene laboratorijske vaje so pogoj za pristop k izpitu.

Opombe

• Pisni izpit • Ocena laboratorijskih vaj

  • viš. pred. dr. ANTON KOŽELJ, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 80
  • Laboratorijske vaje: 20

  • : 20
  • : 20
  • : 20
  • : 30

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 2.