SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • razumel ključne psihološke koncepte, teorije in modele pomembne za zdravstveno nego, • razumel medsebojno vplivanje bioloških, socialnih in psiholoških dejavnikov v zdravju in bolezni, • razvijal osnovne spretnosti (poslušanje, sprejemanje, empatija, odzivanje, reševanje konfliktov…), potrebne za učinkovito delo v zdravstveni negi, • spoznal in razumel pacientove pričakovane reakcije in pomen psihološke priprave kot pomoč pacientu pri zdravstveni obravnavi, • razvijal sposobnost refleksije in uravnavanja lastnega razmišljanja, doživljanja in ravnanja v različnih situacijah.

Vsebina

• Osnovni psihološki pojmi, koncepti in teorije pomembne za zdravstveno nego (vedenjske, kognitivne, humanistične, interpersonalne, teorije učenja…). • Čustveni, motivacijski in spoznavni duševni procesi. • Pojmovanja zdravja in bolezni (antropološki, biološki, psihološki pogled, biopsihosocialni model zdravja in bolezni…). • Psihologija bolečine. • Koncept jaza in telesna samopodoba. • Stres in spoprijemanje z njim. • Razvoj in izguba socialnih odnosov (teorija navezanosti, življenjski prehodi, izguba in žalovanje).

Metode poučevanja in učenja

Predavanje, seminar, igranje vlog, demonstracija, skupinsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • razložiti osnovne psihološke pojme in pomen psihologije v zdravstveni negi, • opisati in razložiti najpomembnejše pristope k razumevanju človekovega vedenja, • uporabiti raznovrstne socialne veščine pri obravnavi pacienta, • oceniti pacientove težave, nuditi podporo pri iskanju rešitev in presoditi, kdaj je pomoč psihologa nujna, • razložiti pomen in prednosti biopsihosocialnega modela zdravja in bolezni, • kritično reflektirati o lastnih stališčih in ravnanjih v različnih situacijah v praksi zdravstvene nege. •

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študent pridobljena znanja uporabi v praksi zdravstvene nege.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: Payne, S. & Walker, J. (2003). Psihologija v zdravstveni negi. Ljubljana: Educy. Rakovec Felser, Z. (2009). Psihologija telesnega bolnika. Maribor: Založba Pivec. Dodatna: Torn, A.& Greasley, P. (2016). Psychology for Nursing. Cambridge; Malden: Polity.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k pisnemu izpitu je opravljena seminarska naloga.

Opombe

/

  • doc. dr. NATAŠA MLINAR RELJIĆ, mag. zdr.-soc. manag.

  • Pisni izpit: 70
  • Seminarske vaje: 30

  • : 25
  • : 5
  • : 20
  • : 40

  • slovensko
  • slovensko