SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - spoznal zdravstveno nego in oskrbo starejše osebe in uporabil znanje za izvajanje aktivnosti zdravstvene nege na geriatričnem področju

Vsebina

Spoznavanje organizacije službe zdravstvene nege v učni ustanovi. Vključevanje v delo negovalnega in zdravstvenega tima. Sprejem starejše osebe v socialno varstveni zavod / zdravstveni zavod, odpust in premestitev. Ugotavljanje potreb po zdravstveni negi pri starejši osebi. Oblikovanje negovalnih diagnoz po NANDA. Priprava individualnega načrta zdravstvene nege po procesni metodi - študija primera. Izvajanje postopkov zdravstvene nege pri starejši osebi v učni ustanovi. Izvajanje posegov v okviru diagnostično terapevtskega programa pri starejši osebi v učni ustanovi. Izvajanje zdravstvene vzgoje pri starejši osebi. Kritično razmišljanje in odločanje v zdravstveni negi starejših.

Metode poučevanja in učenja

- metoda ustnega razlaganja - metoda demonstracije - metoda praktičnih del - metoda spodbujanja - individualno delo s študentom - delo v parih - delo v skupinah - študija primera.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku učne enote bo študent: - sposoben opredeliti fiziološka in patološka stanja pri starejši osebi - sposoben opredeliti posebnosti v zdravstveni negi starejših in jih predstaviti v študiji primera, - sposoben ugotoviti potrebe po zdravstveni negi starejše osebe, - sposoben postaviti negovalne diagnoze po NANDA, - znal izdelati individualni načrt zdravstvene nege po procesni metodi ob pomoči kliničnega mentorja in šolskega koordinatorja, - izvajal postopke ZN in DG-TH posege ter zdravstveno vzgojo pri starejši osebi ob pomoči kliničnega mentorja.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Spretnosti komuniciranja: Po zaključku učne enote bo študent: - sposoben uporabljati strokovno terminologijo, - sposoben uporabljati tehnike terapevtske komunikacije s starejšimi, - izkazoval pripravljenost za delo v timu Uporaba orodij: Po zaključku učne enote bo študent: uporabljal osnovna orodja za ocenjevanje bolečine, padcev, razjede zaradi pritiska pri starejših Reševanje problemov: Po zaključku učne enote bo študent: sposoben načrtovati negovalne intervencije

Temeljni literatura in viri

Temeljna: Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2020. (2018). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije. Pajnkihar, M., Vrbnjak, D. (2021). Zdravstvena nega: zbrano učno gradivo (2021/22). Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede. Fijačko, N., Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N. (2020). Negovalne intervencije pri odraslem pacientu, interno učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Fijačko, N. (2020). Negovalne intervencije v zdravstveni negi : (interno učno gradivo za študente 1. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2020/2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Mlinar Reljić, N., Fijačko, N., Kegl, B. (2020). Navodila za izpolnjevanje učne negovalne dokumentacije : (interno učno gradivo 2020/21). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Lorber, M. (2020). Zdravstvena nega starostnika z geriatrijo in paliativno oskrbo : interno učno gradivo. Maribor : Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede Dodatna: Lapanja, A., et al. (eds.) 2018. Celostna zdravstvena obravnava starostnika z demenco. Ljubljana: Univerzitetna psihiatrična klinika

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Študent lahko izbirne klinične vaje iz zdravstvene nege starostnika opravlja v/na: - domovih za starejše, - kirurškem področju zdravstvene nege starejših, - internističnem področju zdravstvene nege starejših. Študent lahko največ do 10% izbirnih kliničnih vaj opravi na področju zdravstvene vzgoje in/ali promocije zdravja, kar izkaže s potrdilom.

Opombe

Kolokvij Učna negovalna dokumentacija Ocena kliničnega mentorja na koordiniranih kliničnih vajah Ocena kliničnega mentorja na izbirnem kliničnem usposabljanju

  • doc. dr. NATAŠA MLINAR RELJIĆ, mag. zdr.-soc. manag.

  • Kolokvij: 60
  • Analiza primera: 20
  • Ocena vaj: 10
  • Ocena vaj: 10

  • : 320
  • : 10

  • slovensko
  • slovensko