SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • razumel spremembe v starosti in značilnosti staranja • znal pojasniti spremembe, povezane s staranjem • razumel pomen aktivnega in kakovostnega staranja • razumel najpogostejše težave in kronične bolezni v starosti, • razumel pomen rehabilitacije v starosti • razumel pomen medgeneracijskih odnosov • razumel posebnosti zdravstvene nege pri osebah z demenco

Vsebina

• Staranje in in spremembe povezane s staranjem • Kakovost življenja in starost • Aktivno staranje • Posebnosti komunikacija s starostnikom • Posebnosti rehabilitacije starostnika • Preprečevanje in prepoznavanje nasilja v starosti • Najpogostejše kronične bolezni v starosti; • Kakovostna zdravstvena nega in oskrba starostnika • Paliativna oskrba • Vloga medicinske sestre pri posamezniku z demenco • Medgeneracijsko sožitje.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, seminarji, skupinsko delo, delo z besedili.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku učne enote: • Opisal in razložil značilnost staranja ter skrbi za kakovostno in aktivno staranje, • Razložil posebnosti zdravstvene nege pri posamezniku z demenco • opisal in na primeru razložil namen paliativne oskrbe • opisal in pojsanil najpogostejše težave, bolezni v starosti in možne načine rehabilitacije.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Zmožnost argumentiranja, sposobnost timskega dela.

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Ramovš, J. 2003. Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka • Van Hulsen A. 2007. Zid molka, Logatec: Firis Imperl. Dodatna: • Department of Health. 2008. End of Life Care Strategy – promoting high quality care for all adults at the end of life. Avaliable at: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/136431/End_of_life_strategy.pdf • Lunder, U., ed., 2007. Bolezni in sindromi v starosti 1. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije. • Mencej, M., ed., 2008. Bolezni in sindromi v starosti 2, 3, 5.. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije. • Touhy T., & Jett, K.F. 2016. Ebersole & Hess' toward healthy aging & nursing response. St. Louis: Elsevier.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

  • izr. prof. dr. MATEJA LORBER, univ. dipl. org.
  • red. prof. dr. ZMAGO TURK

  • Pisni izpit: 70
  • Seminarska naloga: 30

  • : 40
  • : 15
  • : 35

  • slovensko
  • slovensko