Cilji in kompetence
Študent bo:
• razumel spremembe v starosti in značilnosti staranja
• znal pojasniti spremembe, povezane s staranjem
• razumel pomen aktivnega in kakovostnega staranja
• razumel najpogostejše težave in kronične bolezni v starosti,
• razumel pomen rehabilitacije v starosti
• razumel pomen medgeneracijskih odnosov
• razumel posebnosti zdravstvene nege pri osebah z demenco
Vsebina
• Staranje in in spremembe povezane s staranjem
• Kakovost življenja in starost
• Aktivno staranje
• Posebnosti komunikacija s starostnikom
• Posebnosti rehabilitacije starostnika
• Preprečevanje in prepoznavanje nasilja v starosti
• Najpogostejše kronične bolezni v starosti;
• Kakovostna zdravstvena nega in oskrba starostnika
• Paliativna oskrba
• Vloga medicinske sestre pri posamezniku z demenco
• Medgeneracijsko sožitje.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, seminarji, skupinsko delo, delo z besedili.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku učne enote:
• Opisal in razložil značilnost staranja ter skrbi za kakovostno in aktivno staranje,
• Razložil posebnosti zdravstvene nege pri posamezniku z demenco
• opisal in na primeru razložil namen paliativne oskrbe
• opisal in pojsanil najpogostejše težave, bolezni v starosti in možne načine rehabilitacije.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Zmožnost argumentiranja, sposobnost timskega dela.
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• Ramovš, J. 2003. Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka
• Van Hulsen A. 2007. Zid molka, Logatec: Firis Imperl.
Dodatna:
• Department of Health. 2008. End of Life Care Strategy – promoting high quality care for all adults at the end of life. Avaliable at: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/136431/End_of_life_strategy.pdf
• Lunder, U., ed., 2007. Bolezni in sindromi v starosti 1. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
• Mencej, M., ed., 2008. Bolezni in sindromi v starosti 2, 3, 5.. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
• Touhy T., & Jett, K.F. 2016. Ebersole & Hess' toward healthy aging & nursing response. St. Louis: Elsevier.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev