SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • Spoznal zdravstveno nego zdravega in bolnega otroka in vlogo medicinske sestre v procesu obravnave na pediatričnem področju. • pridobil znanja za izvajanje na dokazih utemeljenih postopkov zdravstvene nege in diagnostično terapevtskih posegov pri otroku in mladostniku. • Poglobil znanje za uspešno terapevtsko komunikacijo z otrokom, starši in člani zdravstvenega in negovalnega tima. • spoznal pristope za kreativno reševanje negovalnih problemov v procesu zdravstvene nege.

Vsebina

Predavanja • Pediatrična zdravstvena nega in aplikacija teoretičnega modela. • K otroku in družini usmerjen zdravstvena nega. • Praksa pediatrične zdravstvene nege, osnovana na znanstvenih dokazih. • Aplikacija procesa zdravstvene nege na posamezne osnovne življenjske aktivnosti konceptualnega modela V Henderson. • Zdravstvena nega zdravega otroka po starostnih obdobjih. • Zdravstvena nega nedonošenčka. • Zdravstvena nega bolnega otroka. • Zdravstvena nega otroka z bolečino. • Prehrana otroka s poudarkom na obdobje dojenčka. • Varnost otroka pri izvajanju diagnostičnih posegov. • Varnost otroka pri izvajanju terapevtskih posegov. • Neonatologija. • Genetika v pediatriji. • Rast in razvoj otroka. • Prehrana otroka. • Nefrologija/endokrinologija. • Kardiologija/revmatologija. • Pulmologija/alergologija. • Urgentna stanja v pediatriji. • Gastroenterologija. • Pedopsihiatrija/nevrologija. • Socialna pediatrija. • Zastrupitve in poškodbe. Seminarji • Priprava študentov na izobraževanje v simuliranem kliničnem okolju. • Dokumentacija zdravstvene nege otroka in mladostnika. Laboratorijske vaje • Varnost in skrb izvajanja postopkov zdravstvene nege v zdravstveni negi otroka in mladostnika v simuliranem kliničnem okolju. • Varnost in skrb izvajanja diagnostičnih posegov v zdravstveni obravnavi otroka in mladostnika. • Varnost in skrb izvajanja terapevtskih posegov v zdravstveni obravnavi otroka in mladostnika – priprava in aplikacija zdravil. • Druge intervencije v zdravstveni negi otroka in mladostnika. • Pomen in naloge medicinske sestre pri izvajanju diagnostično-terapevtskih posegov kot enakopravnega člana zdravstvenega tima. • Vključevanje staršev v zdravstveno obravnavo otroka in mladostnika.

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja, metoda razlage, demonstracije. • Seminarji, individualna oblika dela, delo z besedili, skupinsko delo, študija primera. • Laboratorijske vaje: v simuliranem kliničnem okolju, metoda praktičnih del, individualna oblika dela, metoda razlage.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • izvajati celostno in individualno k otroku in družini usmerjeno zdravstveno obravnavo, • uporabljati terapevtske komunikacijske veščine in izkazati sposobnost, vzpostavljanja medsebojnih odnosov – skrb o/in za otroka in družino, • izvesti diagnostične, terapevtske posege in druge negovalne intervencije na področju pediatrične zdravstvene nege ob upoštevanju etičnih načel, • prepoznati, oceniti in ustrezno ukrepati v primeru urgentnega stanja pri otroku, • iskati, analizirati in interpretirati literaturo za pripravo študija primera, • izkazati znanje o najpogostejših boleznih v pediatriji, njihove osnovne klinične značilnosti in diagnostične metode.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• kritična analiza literature in iskanje dokazov za podporo varnega procesa zdravstvene nege otroka, • uporabiti sodobne tehnologije na pediatričnem področju, • izvajati diagnostičnih in terapevtskih posegov ter negovalnih postopkov, • poročanje (ustno in pisno), • identifikacija in reševanje problemov, • kritična analiza, sinteza, refleksija na prebrano literaturo za dokaze v praksi, • vodenje in delo v timih;

Temeljni literatura in viri

Obvezna: • Ciril Kržišnik s sodelavci: Pediatrija, DZS l. 2014. • Muscari, M. (2016). Pediatrics nursing. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 5th ed. • Pajnkihar, M. et al. (2016). Zdravstvena nega otroka in mladostnika s pediatrijo: zbrano učno gradivo. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Priporočena: Aktualni članki pediatrične zdravstvene nege, pediatrije in EBN • Felc, Z. (2008). Osnove neonatologije. Maribor: UM Fakulteta za zdravstvene vede. • Grosek, M., Lučovnik., M, Smrkolj, Š (2022)(ur). Oskrba ploda med porodom in novorojenčka v porodnišnici. Univerza v Ljubljani, Medicinska fakulteta. • Padmaja, A(2014). Pediatric nursing procedure manual. New Delhi [etc.] : Jaypee Brothers Medical Publishers (P) LTD. • Hockenberry, MJ., Wilson, D (2019). Wong's Nursing Care of Infants and Children, 11th edit. London: Elsevier. • Verklan, M. T. (2010). Neonatal Intensive Care Nursing. St.Louis: Saunders.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za pristop k kliničnim vajam v simuliranem kliničnem okolju: pozitivna ocena na seminarjih in študije primera.

Opombe

Računalniški izpit Študija primera Laboratorijske vaje v simuliranem kliničnem okolju, praktični in teoretični kolokvij: - postopki zdravstvene nege - diagnostično - terapevtski posegi Pogoj za pozitivno oceno predmeta je minimalno 55 % opravljen računalniški izpit. Vsak delež ocene mora biti pozitiven Zd (6)

  • red. prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) MAJDA PAJNKIHAR

  • Pisni izpit: 55
  • študija primerov: 5
  • Laboratorijske vaje: 40

  • : 40
  • : 5
  • : 60
  • : 75

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 2.