SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo nadgradil svoje znanje angleškega jezika v povezavi z znanji s strokovnega področja babištva, zdravstvene nege in širšega področja zdravstva. Študent bo nadgradil ustno in pisno sporazumevanje v angleškem jeziku za potrebe študija in dela na izbranem strokovnem področju in za svoj nadaljnji profesionalni razvoj. Cilj predmeta je utrjevanje, ponavljanje in širjenje študentovega poznavanja angleškega jezika na višji ravni, spodbuditi in razvijati sposobnost razumevanja različnih govorcev angleškega jezika in besedil v različnih kontekstih na višji ravni, sistematičnega razširjanja oz. bogatenja besednega zaklada, aktivnega kritičnega sodelovanja v razpravah, pravilne rabe izgovarjave in naglaševanja, pravilne rabe jezika.

Vsebina

• Profesionalno področje babištva in zdravstvene nege, vloga in kompetence medicinske sestre v sodobni družbi in sistemu zdravstvenega varstva, • razvijanje strokovnega besedišča na ključnih področjih babištva in zdravstvene nege (kolokacije, besedotvorje, frazeologija), • utrjevanje in razvijanje splošnih jezikovnih znanj in spretnosti, • razvoj tehnik učinkovitega branja in pisanja: uporaba naslovov in ključnih besed, preletavanje besedila, pisanje kratkih zabeležk in povzetkov, pisanje poročil in dokumentiranje, • uporaba sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije za potrebe pridobivanja podatkov in informacij ter komuniciranja na področju zdravstvene nege in na širšem področju zdravstva. •

Metode poučevanja in učenja

Poučevanje in učenje poteka po načelih komunikacijskega pristopa in na vsebini utemeljenega poučevanja in učenja. Pri individualnem delu študentov je poudarek na samostojnem učenju ter na razvijanju jezikovnih znanj s pomočjo sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije. • vaje • delo z besedilom • kooperativno učenje • pisanje sestavkov • govorne predstavitve • diskusije/razprave • individualno domače delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bodo študenti sposobni: • izbrati in uporabljati ustrezno strokovno besedišče na področju babištva in zdravstvene nege in sposobni uporabljati slovarje ter druge informacijske vire, • sestaviti in uporabljati ustrezna ustna in pisna besedila za uspešno sporazumevanje v angleškem jeziku na poklicnem in strokovnem področju babištva in zdravstvene nege, • analitičnega razmišljanja na osnovi vrednotenja slušnih in pisnih gradiv (kritično branje in poslušanje).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah, • sposobnost uporabe sodobnih informacijskih virov in tehnologij, • zavest o potrebi stalnega izpopolnjevanja že pridobljenih znanj in zmožnosti skladno s hitrim razvojem stroke in pripravljenost za tako izpopolnjevanje, • sposobnost samostojnega pridobivanja znanj in vedenj, • sposobnost razvijanja lastnih raziskovalnih pristopov in usmerjenost v reševanje problemov, • sposobnost reagiranja v konfliktnih situacijah, • sposobnost razvijanja kritičnega uma, kritična analiza, sinteza, • sposobnost delovanja v večjezikovnem in večkulturnem okolju.

Temeljni literatura in viri

Temeljna (obvezna) literatura/Basic (mandatory) literature: Allum, V., McGarr, P.: Cambridge English for Nursing. Cambridge University Press, 2008 (ali drug učbenik enake oz. podobne zahtevnosti) Dodatno učno gradivo predstavljajo strokovne revije s področja babištva, zdravstvene nege in širšega področja zdravstva, slikovna gradiva, gradiva, ki so dostopna na internetu na predlog izvajalca. Additional study materials based on a lecturer's selection, taken from journals, the internet (including images), from the fields of midwifery, nursing and general health. Izbirno (dodatno) gradivo / Optional (extra) materials: Harrison, A.: FLASH on English for Nursing, (ESP) series. ELI, Italy. 2016. English for Careers: Nursing 2. Doing the rounds – making the difference. SB. Oxford University Press, 2008. Slovarji (npr.: Peter Collin: Dictionary of Nursing, Bloomsbury Publishing, 2003). Grice, T., Greenan, J.: Oxford Self-study for beginners: Franja Dobrajc: English for Nurses (SB + WB), DZS, 2002. Hkrati bo izvajalka/izvajalec sˇtudentom sproti navedla/navedel aktualno literaturo. The reading list will be updated on a regular basis.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Usvojeno znanje angleškega jezika na nivoju srednješolskega izobraževanja. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoj za pristop k pisnemu delu izpita so 80% prisotnost na seminarju in aktivno sodelovanje ter uspešno opravljene vse preostale posamične obveznosti študenta, navedene v rubriki Načini ocenjevanja.

Opombe

80% prisotnost in aktivno sodelovanje na seminarjih Individualno domače delo Pisni izpit Ustni izpit (za redne študente lahko tudi v obliki individualne seminarske predstavitve, če je le-ta ocenjena z oceno 8 ali več) Pozitivna ocena (55% ali več) dosežena na pisnem izpitu je pogoj za pristop k ustnemu izpitu.

  • lekt. mag. BARBARA MAJCENOVIČ KLINE, prof. ang.

  • Pisni izpit: 50
  • Ustni izpit: 30
  • Aktivno sodelovanje v seminarju: 10
  • Domače naloge: 10

  • : 25
  • : 20
  • : 45

  • angleško
  • angleško

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.