SLO | EN

Cilji in kompetence

• Spozna organizacijo službe zdravstvene nege na oddelku ter se vključuje v redno dopoldansko delo negovalnega in zdravstvenega tima. • Pod vodstvom mentorja in šolskega koordinatorja pridobljena teoretična znanja prenaša v klinično prakso, upoštevaje individualne potrebe bolnikov in materialne možnosti oddelka. • Vključuje se v izvajanje določenih negovalnih intervencij. • Razume pomen in se nauči izvajati specifične negovalne intervencije na oddelku. • Vključuje se v diagnostično-terapevtske posege na oddelku. • Pod vodstvom mentorja in šolskega koordinatorja obravnava izbranega bolnika (študijo primera) po procesni metodi, načrtuje ter načrtovane intervencije tudi izvede.

Vsebina

Vaje potekajo v kliničnem okolju. Študent opravlja vaje neposredno z bolnikom. Vključuje se v vse postopke in posege, ki sodijo v delokrog diplomirane medicinske sestre, dipl. zdravstvenika. Klinične vaje so obvezne in potekajo na različnih internističnih oddelkih pod vodstvom šolskega koordinatorja vaj in kliničnega mentorja. Študent opravi študijo primera po metodi procesa zdravstvene nege in se vključuje v vse negovalne intervencije, ki se izvajajo na oddelku. Področja opravljanja kliničnih vaj: • Oddelek za kardiologijo in angiologijo • Oddelek za endokrinologijo in diabetologijo • Oddelek za hematologijo in hematološko onkologijo • Oddelek za internistično intenzivno medicino - OIIM • Oddelek za revmatologijo in imunologijo • Oddelek za nefrologijo • Oddelek za nevrološkebolezni • Oddelek za kožne in spolne bolezni • Oddelek za nalezljive bolezni in vročinska stanja • Oddelek za gastroenterologijo • Oddelek za pljučne bolezni

Metode poučevanja in učenja

• Delo s kliničnim mentorjem in šolskim koordinatorjem. • Sodelovanje z ostalimi člani zdravstveno negovalnega tima. • Praktično delo ob in z bolnikom v kliničnem okolju. • Interdisciplinarno povezovanje.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študentje osvojene teoretične vsebine uporabijo pri kliničnem delu z bolniki. Izvajajo standarde in aktivnosti v zdravstvene nege in načrtujejo delo po procesu zdravstvene nege skupaj z bolnikom, po posameznih življenjskih aktivnostih. Kritično razmišljajo, prilagodijo in opredelijo svoje delu in se pripravljajo na delovanje v zdravstveno negovalnem timu, kot tudi samostojno izvajajo določene postopke in posege. Pridobivajo sposobnosti komunikacije pri delu z bolniki in rešujejo njihove individualne probleme in zahteve.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Pridobljena znanja in izkušnje uporabijo pri ostalih kliničnih vajah in pripravah na izpite ki sledijo tekom študija, ter svojem nadalnjem profesionalnem udejstvovanju.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: T.H. Herdman, S. Kamitsuru, eds., 2017. NANDA International. Negovalne diagnoze: Definicije in klasifikacija 2015 – 2017. Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenija. Dodatna literatura: Trčko, K., 2019. Kožne in spolne bolezni. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. Hojs, A. Pahor, P. Skok, eds. 2018. Zbornik predavanj in praktikum: 29. srečanje internistov in zdravnikov družinske medicine Iz prakse za prakso, Maribor, 18. in 19. maj 2018. Maribor: Univerzitetni klinični center. M. Košnik, D. Štajer, eds., 2018. Interna medicina. 5. izd. Ljubljana: Medicinska fakulteta : Slovensko zdravniško društvo: Buča Tomažič J., F. Strle s sod., 2017. Infekcijske bolezni. 2. izd. Ljubljana: Združenje za infektologijo, Slovensko zdravniško društvo. Longo, D. L. et al. eds., 2013. Harrison's manual of medicine. 18th ed. New York: McGraw-Hill Medical. Tomažič, J. & Strle, F. 2014. Infekcijske bolezni. Ljubljana: Združenje za infektologijo, Slovensko zdravniško društvo. Zaletel, J. & Ravnik-Oblak, M. eds., 2016. Slovenske smernice za klinično obravnavo sladkorne bolezni tipa 2. Ljubljana: Diabetološko združenje Slovenije. Tomažič, J. 2010. Aktivnosti medicinske sestre pri diagnosticiranju motenj srčnega ritma : zbornik predavanj. Maribor: Univerzitetni klinični center. Vujičić, S., Poljanec-Bohnec, M. & Žargaj, B. eds., 2013. Sladkorna bolezen: priročnik za zdravstvene delavce. Ljubljana: Slovensko osteološko društvo. S. Kadivec, ed., 2018. Celostna obravnava bolnika s kronično pljučno boleznijo: zbornik predavanj: program za zdravstveno nego. 14. Golniški simpozij 2018, Bled, 5. in 6. oktober 2018. Golnik: Univerzitetna klinika za pljučne bolezni in alergijo.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pridobljena znanja iz prvega letnika študija. Prisotnost na uvodnem seminarju.

  • viš. pred. dr. ANTON KOŽELJ, univ. dipl. org.

  • Kolokvij: 60
  • Analiza primera: 20
  • Ocena praktikuma: 20

  • : 200
  • : 10

  • slovensko
  • slovensko