SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: ? razumel vpliv kroničnih bolezni na posameznika, ? razumel pomen opolnomočenja ter zdravstvene pismenosti za dobro obvladovanje kronične bolezni, ? spoznal vlogo in naloge medicinske sestre pri preprečevanju in obvladovanju kroničnih bolezni.

Vsebina

Kronične bolezni in njihov vpliv na posameznika. Dejavniki tveganja za nastanek kroničnih bolezni. Obvladovanje kronične bolezni. Opolnomočenje pacienta s kronično boleznijo. Zdravstvene pismenosti pacienta s kronično boleznijo. Posebnosti zdravstvene nege pacienta s kronično boleznijo. Integrirana oskrba pacienta s kronično boleznijo. Programi preprečevanja nastanka kroničnih bolezni in njihove aktivnosti. Referenčne ambulante družinske medicine in njihova vloga pri odkrivanju in spremljanju kroničnih bolezni. Zdravstveno vzgojni centri in njihova vloga pri preprečevanju nastanka kroničnih bolezni.

Metode poučevanja in učenja

? metoda predavanja, ? konzultacije, ? skupinska oblika dela, ? individualna oblika dela.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • pojasniti vpliv kronične bolezni na posameznika in opisati dejavnike tveganja za nastanek kroničnih bolezni, • pojasniti pomen zdravstveno vzgojnega dela medicinske sestre za spremembo življenjskega sloga, • pojasniti pomen opolnomočenja za samoobvladovanje kroničnih bolezni. • opisati naloge medicinske sestre, referenčni ambulanti družinske medicine ter zdravstveno vzgojnem centru.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študent pridobljena znanja uporabi v praksi zdravstvene nege.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: • Maučec Zakotnik, J., Tomšič, S. & Kofol Bric, T. (ur.). (2012). Zdravje in vedenjski slog prebivalcev Slovenije. Ljubljana: Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. • Vinko, M., Kofol Bric, T., Korošec, A., Tošič, S., & Vrdelja, M. (2016). Kako skrbimo za zdravje?. Z zdravjem povezan vedenjski slog prebivalcev Slovenije 2016. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. Avaliable at: http://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacije-datoteke/kako_skrbimo_za_zdravje_splet_3007_koncna.pdf Dodatna: • Hoyer, S. (2005). Pristopi in metode dela v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo • Zaletel-Kragelj, L ., Eržen, I. & Premik, M. (2007). Uvod v javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje. • Zaletel-Kragelj, L. , Fras, Z. & Maučec Zakotnik, J. (ur.) (2004). Tvegana vedenja povezana z zdravjem in nekatera zdravstvena stanja pri odraslih prebivalcih Slovenije. Ljubljana: Littera Picta d. o. o.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k izpitu je pozitivno opravljeno in predstavljeno seminarsko delo.

Opombe

Skupna ocena sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.

  • izr. prof. dr. MATEJA LORBER, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 70
  • Seminarsko delo: 30

  • : 25
  • : 20
  • : 45

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 2.