SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal fizične, psihične in socialne potrebe ginekološke pacientke, nosečnic, porodnic in otročnic; • spoznal negovalne diagnoze na specifičnih področjih ginekološko porodniške zdravstvene nege; • spoznal zdravstveno nego bolnic z ginekološkimi obolenji, nosečnic, porodnic in otročnic za reševanje aktualnih in potencialnih negovalnih problemov na specifičnih področjih ginekološko porodniške zdravstvene nege.

Vsebina

Varovanje reproduktivnega zdravja. Ginekološki pregled in diagnostične metode v ginekologiji. Fiziologija in motnje menstruacijskega ciklusa. Reproduktivna medicina s poudarkom na zdravstveni negi pri asistirani reprodukciji. Specialna področja ginekologije in značilnosti zdravstvene nege pri: • umetni prekinitvi nosečnosti; • vnetnih obolenjih rodil; • nujnih stanjih v ginekologiji; • bolezenskih spremembah dojk; • urinski inkontinenci;. • premenopavzi in postmenopavzi. Ginekološka onkologija in značilnosti zdravstvene nege pri bolnicah z malignimi obolenji na rodilih in dojkah. Operacije v ginekologiji in zdravstvena nega bolnika pred, med in po operaciji. Prednosečnostno in predporodno zdravstveno varstvo. Anatomske in fiziološke spremembe v nosečnosti Prenatalna diagnostika, genetsko svetovanje. Patološka nosečnost, bolezni v nosečnosti. Vodenje normalne nosečnosti in potek normalnega poroda. Nenormalni porod in nepravilen potek poroda. Glavne značilnosti zdravstvene nege pred, med in po porodu. Puerperij in posebnosti obravnave žensk v poporodnem obdobju. Klinične vaje: • organizacija službe zdravstvene nege na oddelku ter specifične aktivnosti zdravstvene nege v dopoldanski in popoldanski izmeni; • delo v negovalnem in zdravstvenem timu, • sprejem, odpust ali premestitev ginekološke pacientke, nosečnice, porodnice in otročnice z novorojenčkom; • prenos teoretičnih znanj v klinično prakso ob upoštevanju individualnih potreb bolnic in materialnih možnosti oddelka, • izvajanje negovalnih intervencij po standardih zdravstvene nege; • diagnostično-terapevtski posegi na ginekološko porodnem področju, • priprava pacientke na ginekološki pregled; • psihofizična priprava pacientke na operativni poseg; • spremljanje in sodelovanje pri porodu; • zdravstveno vzgojno delo na posameznih specialnih področjih; • obravnava pacientke (študijo primera) po procesni metodi dela; • aktivnosti zdravstvene nege v simuliranem kliničnem okolju;

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, Na problemih temelječe učenje Študija primera Metoda ustnega razlaganje Demonstracijska metoda Metoda spodbujanja

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • razložiti pomen zdravstvene vzgoje za varovanje reproduktivnega zdravja, pojasniti posebnosti zdravstvene nege žensk, nosečnic, otročnic in • izvajati zdravstveno nego žensk, nosečnic, otročnic in porodnic pred, med in po operaciji; • Izvajati intervencije zdravstvene nege v simuliranem in kliničnem okolju

Temeljni literatura in viri

Obvezna: • Borko, E. & Takač, I. (2006). Ginekologija – 2. dopolnjena izdaja. Maribor: Visoka zdravstvena šola. • Borko, E. & Takač, I. (2008). Ginekologija – 3. dopolnjena izdaja. Elektronska izdaja. www.ruslica.si • Pajntar, M. & Novak Antolič, Ž. (2004). Nosečnost in vodenje poroda. Ljubljana: Cankarjeva založba. Dodatna: • Takač, I. et al. 2016. Ginekologija in perinatologija. 1st ed. Maribor: Medicinska fakulteta. • Felc, Z. (2008). O dojenju: odgovori na pogosta vprašanja. Celje: Društvo Mohorjeva Družba: Celjska Mohorjeva družba. • Hoyer, S. (1998). Dojenje: učbenik za zdravstvene delavce. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo. • Ivanuša, A. & Železnik D. (2000). Osnove zdravstvene nege kirurškega bolnika. Maribor: Visoka zdravstvena šola.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev.

Opombe

Računalniški izpit Na problemih temelječe učenje Kolokvij (praktični prikaz zdravstvene nege v simuliranem okolju- OSCI) Kolokvij (učna negovalna dokumentacija in praktični prikaz zdravstvene nege v kliničnem okolju) Vsak delež ocene mora biti pozitivno ocenjen (55% in več)

  • pred. mag. VIDA GÖNC, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 65
  • Analiza primera: 5
  • Kolokvij: 15
  • Kolokvij: 15

  • : 45
  • : 5
  • : 210
  • : 40

  • slovensko
  • slovensko