SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • Spoznal zdravstveno nego in obravnavo pacienta / družine na izbranem strokovnem področju. • Usposobljen obravnavati pacienta / družino po procesni metodi zdravstvene nege. • Usposobljen za kreativno reševanje negovalnih problemov pri pacientu / družini v okviru zdravstvene obravnave.

Vsebina

Študent-ka lahko izbirne klinične ih vaje opravlja na naslednjih strokovnih področjih: • Zdravstvena nega na kirurškem področju, • Zdravstvena nega v dispanzerskem varstvu, na domu in v lokalni skupnosti • Zdravstvena nega na psihiatričnem področju • Zdravstvena nega vitalno ogroženega pacienta (urgentna zn, enote intenzivne terapije) Do 10 % izbirnih kliničnih vaj v okviru učne enote lahko študent opravi na področju preventivnih dejavnosti zdravstvene vzgoje in promocije zdravja. • Spoznavanje organizacije službe zdravstvene nege v učni ustanovi. • Spoznavanje ukrepov varstva pri delu in uporabe zaščitnih sredstev v učni ustanovi. • Vključevanje v delo negovalnega in zdravstvenega tima. • Sprejem pacienta, odpust in premestitev. • Ocenjevanje potreb po zdravstveni negi pri pacientu / družini. • Oblikovanje negovalnih diagnoz po NANDA- I pri pacientu / družini. • Izvajanje negovalnih intervencij (posegov in postopkov) pri pacientu /. • Kritično razmišljanje in odločanje v zdravstveni negi.

Metode poučevanja in učenja

• metoda ustnega razlaganja • metoda demonstracije • metoda praktičnih del • metoda spodbujanja • individualno delo s študentom • delo v parih • delo v timu

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: • Oceniti negovalne potrebe pri pacientu / družini, postaviti negovalne diagnoze NANDA, načrtovati cilje, načrtovati in izvajati negovalne intervencije ter vrednotiti zdravstveno nego pri pacientu na izbranem strokovnem področju. • Samostojno izvajati zdravstveno nego pacienta / družine na izbranem strokovnem področju.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: • Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2020. (2019). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije. • Mlinar Reljić, N., Fijačko, N., Kegl, B. 2020. Navodila za izpolnjevanje učne negovalne dokumentacije : (interno učno gradivo 2020/21). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. • Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Fijačko, N. (2020). Negovalne intervencije v zdravstveni negi : (interno učno gradivo za študente 1. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2020/2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. • Fijačko, N., Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Tominc Krajnc, I., Kmetec, S., Nerat, J., Gönc, V.. Postopki zdravstvene nege in diagnostično terapevtski posegi pri odraslem pacientu : (interno učno gradivo za študente 2. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2021/2022. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede, 2021. 39 str., Dodatna: • Aktualna literatura s posameznega ožjega strokovnega področja, kjer študent opravlja izbirno klinično usposabljanje.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni posebnih pogojev za vključitev.

Opombe

Pogoj za priznanje obveznosti predmeta je pozitivna ocena kliničnega mentorja in opravljenih 230 ur kliničnih vaj.

  • doc. dr. NATAŠA MLINAR RELJIĆ, mag. zdr.-soc. manag.

  • Opravljene vaje: 100

  • : 230
  • : 10

  • slovensko
  • slovensko