SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • Usvojil pristop k vitalno ogroženem bolniku. • Znal interpretirati zbrane klinične podatke pridobljene ob delu z vitalno ogroženim pacientom. • Organizirati ustrezne ukrepe ob urgentnih stanjih. • Spoznal uporabo ustreznih algoritmov za oskrbo vitalno ogroženih pacientov.

Vsebina

• Klinična prepoznava vitalno ogroženega bolnika. • Monitoring vitalno ogroženega pacienta. • Postopki in posegi zdravstvene nege pri vitalno ogroženem pacientu. • Vključevanje v medicinsko diagnostični program. Simulacije kliničnih primerov – evidence based nursing. • Prva pomoč ob urgentnih stanjih.

Metode poučevanja in učenja

- predavanja, - seminarji, - skupinsko delo, - delo po scenarijih

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študent bo po zaključku predmeta sposoben: - izbrati in prikazati ustrezen prvi pristop k poškodovani osebi in svojcih življenjsko ogroženih oseb. - Sestaviti negovalni načrt za življenjsko ogrožene paciente. - Organizirati ustrezne postopke triažiranja. - Uporabljati ustrezne lestvice ter ostale postopke za oceno življenjsko ogroženih pacientov. - Zagotavljati varovanja zdravstvenih delavcev in pacientov v primeru nevarnosti iz okolja. - Ovrednotiti izvedene zdravstveno negovalne aktivnosti in jih po potrebi ustrezno modificirati.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študentje si bodo pridobili sposobnosti za timsko obravnavo vitalno ogroženega bolnika. Sposobni bodo interdisciplinarnega povezovanja in celovitega razumevanja potreb vitalno ogroženega bolnika.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura: 1. Smernice Evropskega združenja za reanimacijo; ERC (European Resescitation Council) iz leta 2021. (V celotni brezplačno dostopno na spletni strani https://cprguidelines.eu/ ) 2. Gradišek, P. et al., 2021. Smernice evropskega reanimacijskega sveta za oživljanje 2021, slovenska izdaja Slovensko združenje za urgentno medicino, SZUM. (Uredniki: Primož Gradišek, Mojca Grošelj Grenc, Alenka Strdin Košir) / (V celotni brezplačno dostopno na spletni strani: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.szum.si/media/uploads/files/Smernice_2021.pdf) Dodatna literatura: 1. Strnad, M., ed., 2022. Urgentna medicina. Maribor : Univerzitetna založba. 2. Slovenska literatura brezplačno dostopna na: https://www.szum.si/literatura.html (Priporočila Slovenskega reanimacijskega sveta za izvajanje temeljnih postopkov oživljanja za laike in prve posredovalce, ko obstaja sum ali je bolnik okužen s COVID-19, Priporočila ekipam NMP za obravnavo bolnika s srčnim zastojem izven bolnišnice, med epidemijo COVID-19, Dogovor o obravnavi anafilaksije, Zborniki predavanj; Šola urgence – izbrane teme). 3. Mramor. M., Vincek. K., ed., 2017. Bolj ali manj nujna stanja v pediatriji. Ljubljana: Društvo za pomoč otrokom s presnovnimi motnjami. 4. Boriana, K., Voga, G., Grosek, Š., ed., 2019. Intenzivna medicina: učbenik. Ljubljana: Slovensko združenje za intenzivno medicino (SZIM) 5. Holc I., Križmarić M., Mekiš D., 2016. Klinična patofiziologija nujnih stanj : izbrana poglavja. Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede. 6. Kobilšek P.V., Fink A., 2017. Prva pomoč in nujna medicinska pomoč : učbenik za modul Zdravstvena nega v izobraževalnem programu Zdravstvena nega za vsebinski sklop Prva pomoč in nujna medicinska pomoč. Ljubljana : Grafenauer. 7. Grmec, Š., Čretnik, A., Kupnik, D., eds., 2006. Oskrba poškodovancev v predbolnišničnem okolju. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev.

Opombe

Skupna ocena sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.

  • viš. pred. dr. ANTON KOŽELJ, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 80
  • Seminarsko delo: 20

  • : 25
  • : 20
  • : 45

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 3.