SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti bo: - spoznal najpogostejše duševne motnje, epidemiološke podatke, dejavnike tveganja, etiopatogenezo, klinično sliko, diagnostične preiskave in zdravljenje različnih duševnih boleznih in njihov pomen za populacijo. - spoznal nevarnosti stigmatizacije in njene posledice za pacienta z duševno motnjo. - sposoben ugotoviti na osnovi zdravstvenega stanja bolnika njegove aktualne in potencialne negovalne probleme ter načrtovati ustrezne negovalne intervencije pri različnih boleznih s področja duševnega zdravja.

Vsebina

ZDRAVSTVENA NEGA Duševno zdravje. Razvoj zdravstvene nege pacienta z duševno motnjo. Naloge medicinske sestre v zdravstveni negi pacienta z duševno motnjo. Timsko delo in multidisciplinarno povezovanje posameznih organizacijskih enot. Pomen komunikacije v zdravstveni negi pacienta z duševno motnjo. Terapevtska skupnost. Organizacija psihiatrične službe. Etični vidiki v zdravstveni negi pacienta z duševno motnjo. Uporaba metod in modelov v zdravstveni negi pacienta z duševno motnjo. Sprejem in odpust pacienta z duševno motnjo. Zdravstvena nega pacienta z agresivnim vedenjem. Zdravstvena nega pacienta z bipolarno afektivno motnjo. Zdravstvena nega pacienta z depresivno motnjo. Zdravstvena nega pacienta z manično motnjo. Zdravstvena nega pacienta s shizofrenijo. Zdravstvena nega pacienta z motnjo hranjenja. Zdravstvena nega pacienta z duševno manj razvitostjo. Zdravstvena nega starostnika z duševno motnjo. Zdravstvena nega samomorilnega pacienta. Zdravstvena nega pacienta odvisnega od alkohola. PSIHIATRIJA Zgodovinski razvoj psihiatrije. Definicija mentalnega zdravja. Preventivne dejavnosti v psihiatriji. Splošni znaki in simptomi duševnih motenj. Splošne značilnosti organskih duševnih motenj. Duševne motnje v prihodnosti. Zloraba in odvisnost od psihoaktivnih snovi. Shizofrenija, depresivne motnje. Vedenjske motnje. Samomor in samomorilno obnašanje. Nevrotske, stresne in somatoformne motnje. Osebnostne motnje. Duševna manj razvitost. Duševne motnje v razvojnem obdobju. Obravnava forenzičnega pacienta. Zdravljenje psihiatričnega pacienta. KLINIČNO USPOSABLJANJE Sodelovanje v multidisciplinarnem timu in obravnava pacienta z duševno motnjo. Izvajanje aktivnosti zdravstvene nege. Uporaba klinične in učne negovalne dokumentacije. Reflektivno pisanje. Etični vidik dela v obravnavi pacienta z duševno motnjo.

Metode poučevanja in učenja

predavanje, seminar, delo s teksti, demonstracija, skupinska oblika dela, individualna oblika dela.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: - opisati različne duševne motnje, etiopatogenezo, klinično sliko, diagnostične preiskave, zdravljenje in dejavnike tveganja. - določiti na osnovi ugotovljenih potreb po zdravstveni negi negovalne diagnoze pri pacientih, načrtovati in izvesti ustrezne negovalne intervencije. - razvil human odnos do pacienta z duševno motnjo in s tem vplival na antistigmatizacijo.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• spretnost izvajanja diagnostičnih in terapevtskih posegov ter negovalnih postopkov; • poročanje (ustno in pisno).

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Kores Plesničar, B. (ur.) (2011). Duševno zdravje in zdravstvena nega. Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede. Dodatna: • Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2020. (2019). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije. • Gordon, M. (2003). Negovalne diagnoze – priročnik. Radizel: Rogina. • Roškar S. et al., eds., 2019. Duševno zdravje otrok in mladostnikov v Sloveniji : povzetek publikacije Ljubljana : Nacionalni inštitut za javno zdravje. • Podgrajšek S., Videčnik I., eds., 2019. Kakovostno in varno delo v psihiatriji: zbornik z recenzijo. Strokovni seminar Sekcije medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov v psihiatriji, Maribor, 18. oktober 2019. Ljubljana : Zbornica zdravstvene in babiške nege - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije, Sekcija medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov v psihiatriji. • Barr O., Gates B. ,eds., 2019. Oxford handbook of learning and intellectual disability nursing. Oxford : Oxford University Press. • Pregelj, P., Kores Plesničar, B., Tomori, M., Zalar, B. & Ziherl, S. (ur.) (2013). Psihiatrija. Ljubljana: Psihiatrična klinika.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev.

Opombe

Pisni izpit Kolokvij (učna negovalna dokumentacija in praktični prikaz zdravstvene nege v kliničnem okolju) Pogoj za pristop k pisnemu izpitu je opravljen seminar. Skupna ocena sestoji iz vseh pozitivno ocenjenih obveznosti.

  • doc. dr. KLAVDIJA ČUČEK TRIFKOVIČ, prof. zdr. vzg.

  • Pisni izpit: 70
  • Kolokvij: 30

  • : 40
  • : 5
  • : 160
  • : 35

  • slovensko
  • slovensko