SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal razvoj in pomen raziskovanja za zdravstveno nego in za prakso utemeljeno na dokazih, njen razvoj, • razumel osnove kvalitativne in kvantitativne raziskovalne metodologije in metod, • razumel osnove na dokazih utemeljene zdravstvene nege, • oblikoval ustrezno raziskovalno vprašanje glede na raziskovalni problem, • spoznal načrtovanje raziskovalnega predloga za empirično raziskavo, • spoznal osnovno statistično analizo kvantitativnih podatkov, • spoznal osnovno analizo kvalitativnih podatkov.

Vsebina

• Razvoj in pomen raziskovanja v zdravstveni negi. • Temeljne paradigme. • Kvalitativna metodologija in metode. • Kvantitativna metodologija in metode. • Osnovni koraki raziskovanja. • Osnovne statistične analize podatkov. • Iskanje in citiranje literature. • Osnove prakse osnovane na znanstvenih dokazih. • Proces na dokazih utemeljene zdravstvene nege.

Metode poučevanja in učenja

Kombinirano učenje z elementi obrnjenega učenja in igrifikacijo, delo v skupinah, individualna oblika dela, metoda razlage, pogovora in demonstracije ter branja in dela s tekstom.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku učne enote sposoben: • pojasniti osnove razvoja in pomena raziskovanja za zdravstveno nego utemeljeno na dokazih, • pojasniti osnove kvalitativne in kvantitativne metodologije in metod, • opisati proces na dokazih utemeljene zdravstvene nege, • razložiti faze raziskovalnega procesa in dela ter raziskovalni načrt, • oblikovati raziskovalna vprašanja za izbran raziskovalni problem, • izvesti osnovno statistično analizo kvantitativnih podatkov, • izvesti osnovno analizo kvalitativnih podatkov.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• zbiranje informacij, • uporaba informacijske komunikacijske tehnologije: uporaba programskih orodij za pripravo in urejanje dokumentov, citiranje, • pisanje raziskovalnih poročil.

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Vrbnjak, D. & Pajnkihar, M. (2020). Raziskovanje in praksa osnovana na znanstvenih dokazih v zdravstveni negi: (zbrano učno gradivo): visokošolski študijski program 1. stopnje Zdravstvena nega. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. • Melnyk, B.M., & Fineout-Overholt. (2019). Evidence-based practice in nursing & healthcare: a guide to best practice. 4th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health. Dodatna: • D. F., & Beck, C. T. (2022). Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. 10th ed. Philadelphia [etc.] : Wolters Kluwer, cop. • Polit, D. F., & Beck, C. T. (2017, 2021). Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. 10th, 11th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev. Prisotnost na seminarjih in vajah se preverja s podpisom študenta. Sprotno oddane naloge po navodilih nosilke in izvajalcev v obsegu 30 % so pogoj za pristop k izpitu.

Opombe

Vsak del izpita mora biti pozitivno ocenjen. Sprotno oddane naloge po navodilu nosilke in izvajalcev predmeta v obsegu 30% so pogoj za pristop k izpitu.

  • izr. prof. dr. DOMINIKA VRBNJAK, mag. zdr. nege

  • Pisni izpit: 40
  • Seminarsko delo: 30
  • Sprotno delo študenta: 30

  • : 20
  • : 15
  • : 25
  • : 30

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 3.