SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - spoznal koncept motenj v duševnem razvoju - spoznal in usvojil psihološke, komunikacijske in pragmatične veščine za delo s posamezniki z motnjo v duševnem razvoju v različnih razvojnih obdobjih.

Vsebina

Predavanja: 1. Uvod - značilnosti in osnovne definicije posameznih motenj (opredelitev, zgodovina in stopnja primanjkljajev). 2. Diagnosticiranje posamezne motnje, najbolj pogoste pridružene motnje in bolezni ter razvoj motenj skozi razvojna obdobja (osnovne osebnostne, čustvene, vedenjske značilnosti). 3. Vzroki in pojav težav v duševnem zdravju pri posameznikih z motnjo v duševnem razvoju. 4. Učenje in posebne potrebe ter njihov vpliv na zdravje, oskrbo in socialne spretnosti – npr.: epilepsija, težavno vedenje, demence ipd. 5. Komunikacijske spretnosti (s poudarkom na empatični in spoštljivi komunikaciji), značilnosti znanstveno dokazanih terapevtskih pristopov oziroma strategij (»evidence based«) in k osebi usmerjen pristopi nege (»person centred approach«). 6. Samozavedanje, samorefleksija in skrb za osebni in poklicni razvoj oseb, ki delajo z posamezniki z motnjo v duševnem razvoju. 7. Etična vprašanja Seminarska naloga: Študent izbere iz nabora temo za njihovo projektno delo, ki se nato ustrezno predstavi in zagovarja.

Metode poučevanja in učenja

1. Sodelovano učenje / skupinsko delo 2. Individualno delo 3. Učenje usmerjeno na reševanje problemov 4. Akcijsko učenje 5. Kombinirani pristopi učenja 6. Uporaba multiplih inteligentnosti pri učenju

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študent bo po zaključku predmeta sposoben: 1. Ustrezno opredeli načela in koncepte dela s posamezniki z motnjo v duševnem razvoju. 2. Predstaviti zgodovino, definicije, vzroke in različne oblike posameznih motenj. 3. Razumel namen, načela in zna uporabiti »person centered approach«. 4. Sposoben opisati in pojasniti različne duševne težave in njihove vplive, ki lahko prizadenejo posameznike z motnjo v duševnem razvoju. 5. sposoben uporabiti različne pristope dela/obravnave, ki so primerni za posameznike z motnjo v duševnem razvoju. 6. Kaže vpogled in razumevanje razumeti vlog zdravstvenega tehnika v multidisciplinarnih timih, ki delajo v različnih okoljih in s posamezniki v različnih razvojnih obdobjih. 7. ukrepati ob pojavu etičnih vprašanj in dilem pri skrbi za posameznika z motnjo v duševnem razvoju / posebnimi potrebami.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Delo v teamu Komunikacijske veščine

Temeljni literatura in viri

Temeljna: Kores Plesničar, B. (ur.). (2011). Duševno zdravje in zdravstvena nega. Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede. Etični kodeks izvajalcev zdravstvene nege. Gates, B. and Mafuba, K. (2015) Learning Disability Nursing; modern day practice. London: CCR Press. Dodatna: Dykens, E. M. (2006). Toward a Positive Psychology of Mental Retardation. American Journal of Orthopsychiatry, 76 (2), 185–193.

Opombe

Skupna ocenan sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.

  • doc. dr. MARGARET DENNY

  • : 25
  • : 20
  • : 45

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško