SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilji predmeta: Cilj predmeta je študenta usposobiti za razumevanje in uporabo konceptov izboljševanja kakovosti in varnosti v zdravstvu in zdravstveni negi ter mu pomagati spoznati svojo vlogo pri izboljševanju kakovosti. Cilji predmeta so: • Razumeti temelje nenehnega izboljševanja kakovosti in varnosti v zdravstvu. • Prepoznavati pomembnost uvajanja sprememb. • Spoznati vpliv organizacijske kulture pri uvajanju kakovosti in varnosti v prakso. • Razumeti metode notranje in zunanje presoje – akreditacije. • Spoznati metode in orodja izboljševanja kakovosti zdravstvene obravnave in varnosti pacientov in metode vpeljevanja kakovosti in varnosti v vsakdanje delo s pacienti.

Vsebina

• Temelji in načela kakovosti in varnosti v zdravstvu. • Temelji izboljševanja kakovosti z uvajanjem sprememb. • Odkloni v zdravstveni obravnavi in zdravstveni negi. • Uvajanje sprememb za nenehno izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave. • Metode in orodja za merjenje kakovosti. • Na dokazih utemeljena praksa, metode in orodja za razvoj standardov, smernic, kliničnih poti, procesov, protokolov, algoritmov, kazalnikov izidov in drugih kazalnikov kakovosti. • Notranja in zunanja presoja.

Metode poučevanja in učenja

Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo), delo v timih, praktične vaje z reševanjem problemov z uporabo metod in orodij kakovosti.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: • Razlikovati med izboljševanjem in zagotavljanjem kakovosti v zdravstveni negi. • Opisati najpomembnejše metode in orodja za izboljševanje kakovosti. • Načrtovati izboljšave kakovosti in varnosti. • Izmeriti strukturne, procesne kazalnike in kazalnike izidov. • Analizirati študije/raziskave o ugotavljanju izkušenj in zadovoljstva uporabnikov in njihove rezultate.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• Usposobljenost za uvajanje sprememb s pomočjo Demingovega kroga kakovosti. • Uporaba metod reševanje problemov, ki nastanejo pri vsakdanjem delu na področju zdravstvene nege. • Uporaba orodij za izboljševanje kakovosti in varnosti.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Ministrstvo za zdravje. Kakovost, varnost in dostopnost zdravstvenega varstva. Dostopno na: https://www.gov.si/podrocja/zdravje/dostopnost-in-varnost-zdravstvenega-varstva/ Kramar, Z., (2022). Kakovost in varnost v zdravstvu: priročnik. Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije – Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije. Dostopno na: https://www.zbornica-zveza.si/wp-content/uploads/2022/03/Kakovost-in-varnost-v-zdravstvu_prirocnik.pdf Priporočena/Recommended: Kelly, P., Vottero, B. A. & Christie-McAuliffe, C., 2014. Introduction to quality and safety education for nurses: core competencies, 2nd ed. New York: Springer Publishing Company. Robida, A. (2009). Pot do odlične zdravstvene prakse. Vodnik za izboljševanje kakovosti in presojo lastne zdravstvene prakse. Ljubljana: Planet GV.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoj za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in opravljene seminarske vaje.

  • red. prof. dr. BRANKO LOBNIKAR
  • izr. prof. dr. DOMINIKA VRBNJAK, mag. zdr. nege

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarske vaje: 50

  • : 20
  • : 20
  • : 140

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (ZDRAVSTVENA NEGA) - 2.