SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent: • Spozna probleme družbe povezane s staranjem prebivalstva • Razume koncept celostne obravnave v obravnavi starejših • Spozna potrebe in zmožnosti v starosti ter sodobne programe za aktivno in zdravo staranje • Razume skrb za kakovostno obravnavo starejših za zagotavljanje njihove varnosti • Razume spremembe ter pristope in načela dela z ljudmi z demenco • Spozna možnosti in pomen raziskovanja v gerontološki zdravstveni negi • Razvije sposobnost refleksije, lastnega razmišljanja, doživljanja ter ravnanja v obravnavi starejših

Vsebina

• Celostni pristop k obravnavi starejših na domu in instituciji ter sodelovanje z različnimi izvajalci v skrbi za kakovostno staranje. • Sodobni programi in tehnologije za aktivno in zdravo staranje. • Integrirana zdravstvena nega in oskrba Starejših • Strategije razvoja varstva starejših v svetu in v Sloveniji. • Dolgotrajna oskrba in zdravstvena nega. • Kakovost obravnave, kakovost življenja in zagotavljanje varnosti starejših. • Psihofizične spremembe povezane z demenco ter pristopi in načela dela z ljudmi z demenco ter njihovimi svojci. • Raziskovalna dejavnost v gerontološki zdravstveni negi. • Skrb za zaposlene na področju dela s starejšimi

Metode poučevanja in učenja

Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo), seminar (avditorno in oblika učenja na daljavo), delo z besedili skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo sposoben: • Opisati probleme družbe povezane s staranjem prebivalstva • Pojasniti koncept celostne obravnave v obravnavi starejših • Opisati potrebe in zmožnosti v starosti ter sodobne programe za aktivno in zdravo staranje • Pojasniti pomen kakovostne obravnave starejših za zagotavljanje njihove varnosti • Pojasniti možnosti in pomen raziskovanja v gerontološki zdravstveni negi • Uporabiti raznovrstne socialne veščine pri obravnavi starostnika, • Analizirati lastna stališča in ravnanja v različnih situacijah na področju gerontološke zdravstvene nege

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Zmožnost argumentiranja, sposobnost timskega dela, sposobnost kritičnega vrednotenja lastnega dela

Temeljni literatura in viri

Obvezna: • Ramovš, J. 2003. Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka • Ramovš, J. 2013. Staranje v Sloveniji: raziskava o potrebah, zmožnostih in stališčih nad 50 let starih prebivalcev Slovenije. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka. • Touhy T., & Jett, K.F. 2016. Ebersole & Hess' toward healthy aging : human needs & nursing response. St. Louis: Mosby. • Van Hulsen A. 2007. Zid molka, Logatec: Firis Imperl. Priporočjiva: • Department of Health. 2008. End of Life Care Strategy – promoting high quality care for all adults at the end of life. Avaliable at: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/136431/End_of_life_strategy.pdf • Pečjak, V. (2007). Psihologija staranja. Bled: Samozaložba. • Resolucija o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2016-2025. 2016. Uradni list Republike Slovenije.. • Strategija obvladovanja demence v sloveniji do leta 2020. 2016. Ljubljana: Ministrstvo a zdravje. • Strategija dolgožive družbe. 2017. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. • Nacionalni program socialnega varstva do leta 2020. 2013. Uradni list Republike Slovenije, št. 39.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in pozitivno opravljen in predstavljen raziskovalni projekt.

  • izr. prof. dr. MATEJA LORBER, univ. dipl. org.

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (ZDRAVSTVENA NEGA) - 2.