SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: • razumeti temeljne koncepte duševnega zdravja in s tem povezane vidike; • poznati najpogostejše težave v duševnem zdravju; • poznati in razumeti koncept in pomen promocije duševnega zdravja, primarne, sekundarne in terciarne preventive, ter njihovo uporabo v praksi; • razumeti, kako je področje duševnega zdravja urejeno v Sloveniji in poznal nacionalni program duševnega zdravja; • poznati službe/intervencije na področju duševnega zdravja v okviru zdravstvenega in zdravstvenega varstva ter način in vlogo njihovega medsebojnega povezovanja; • razumeti pomen stigme in iskanja pomoči.

Vsebina

• Opredelitev duševnega zdravja in povezanih temeljnih konceptov; pomen duševnega zdravja za posameznika in družbo, dejavniki duševnega zdravja. • Opredelitev najbolj pogostih težav v duševnem zdravju. • Opredelitev konceptov promocije in preventive na področju duševnega zdravja. • Pomen pravočasnega prepoznavanja in naslavljanja težav v duševnem zdravju. • Opredelitev duševnega zdravja v Sloveniji; nacionalni program duševnega zdravja. • Opredelitev duševnega zdravja v zdravstvenem in socialnem varstvu. • Pomen (javnozdravstvenih) intervencij na področju duševnega zdravja. • Pomen povezanega delovanja služb na področju duševnega zdravja. • Pomen stigme in iskanja pomoči.

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) • Vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

• Po zaključku učne enote bo študent sposoben: opredeliti in razlikovati med ključnimi koncepti in vidiki duševnega zdravja, vključno s promocijo in preventivo; • opredeliti področje in urejenost področja duševnega zdravja v Sloveniji (predvsem na področju zdravstvenega in socialnega varstva) v luči nacionalnega programa duševnega zdravja. • opredeliti pomen stigme in iskanja pomoči. • usmeriti se v interdisciplinarno delovanje in povezovanje s sorodnimi znanstvenimi disciplinami ter različnimi službami na področju duševnega zdravja; • kritično pristopiti k presoji in uporabi znanstvenih in strokovnih spoznanj in pristopov na področju duševnega zdravja.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: • Marušič, A. in Temnik, S. 2009. Javno duševno zdravje. Celje: Celjska Mohorjeva družba. • Jeriček, H., Zorko, M., Bajt, M., Roškar, S. 2009. Duševno zdravje v Sloveniji. Ljubljana: Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. • Jeriček Klanšček, H., Roškar, S., Vinko, M., Konec Juričič, N., Hočevar Grom, A., Bajt, M., Čuš, A., Furman, L., Zager Kocjan, G., Hafner, A., Medved, T., Floyd Bračič, M., Poldrugovac, M. 2018. Duševno zdravje otrok in mladostnikov v Sloveniji. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. Priporočena/Recommended: • World Health Organization. 2002. Prevention and promotion in mental health. Geneva: World Health Organization, • World Heath Organization. 2012. Risks to Mental Health: An Overview of Vulnerabilities and Risk Factors. Background Paper by WHO Secretariat for Development of a Comprehensive Mental Health Action Plan. Geneva: World Health Organization. http://www.who.int/mental_health/mhgap/risks_to_mental_health_EN_27_08_12.pdf. • Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2028 (Uradni list RS, št. 24/18) • Jané-Llopis, E. & Anderson, P. (Eds). 2006. Mental health promotion and mental disorder prevention across European Member States: a collection of country stories. Luxembourg: European Communities. • Promoting mental health: Concepts, emerging evidence, practice: Report of the World Health Organization, Department of Mental Health and substance Abuse in collaboration with the Victorian Health Promotion Foundation and the University of Melbourne. Geneva: World Health Organization. • Singh V, Kumar A and Gupta S. 2022. Mental Health Prevention and Promotion—A Narrative Review. Front. Psychiatry 13:898009. doi: 10.3389/fpsyt.2022.898009

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k izpitu je opravljena seminarska naloga. Na vajah je potrebna vsaj 80 % udeležba (prisotnost se preverja).

  • doc. dr. ŠPELA SELAK

  • Pisni izpit: 60
  • seminarska naloga: 40

  • : 15
  • : 15
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • MANAGEMENT V ZDRAVSTVU IN SOCIALNEM VARSTVU - 1.