SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj učne enote je utemeljevanje in razvijanje: — Empatične urgentne nege temelječe na najboljših interesih pacientov kot središča odločanja; — Spoštovanja, upoštevanja, celostnosti in odzivnosti za potrebe pacientov in okolja ter zapostavljanje osebnega interesa, kar predpostavlja odgovornost kot tako in delovati odgovorno kot dokaz zavezanosti profesionalnemu razvoju in izgrajevanju odličnosti; — Zavezanost etičnim načelom, ki utemeljujejo nego ali pa njeno opustitev; zaupnost pacientovih informacij; poučeno privolitev n vsakodnevno profesionalno delovane; — Občutljivost in odzivnost na kulturne razlike izhajajoč iz ozaveščanja svoje in pacientove kulturne glediščne točke.

Vsebina

Utemeljitev osnovnih etičnih načel, ki vodijo delovanje na področju zdravstvene nege: — načelo pravičnosti, ki omogoča vzpostavitev sistema, ki je pošten in zagotavlja enakost — načelo dobronamernosti, ki zahteva, da so delovanja in namere zdravstvenih delavcev vedno v najboljšem interesu pacienta — načelo avtonomije pacienta določa, da se pacientove zahteve spoštujejo in da se ne stori ničesar v nasprotju z njegovimi željami. — Resnicoljubnost kot dolžnost posredovanja pacientu ustreznih informacij, ki so nujne in omogočajo utemeljevanje podlag za poučeno odločitev in privolitev Analize primerov, skladno z izhodiščnimi etičnimi načeli, ki omogočajo izgrajavanje profesionalne kompetentnosti v urgentni zdravstveni negi.

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja (avditorna in učenje na daljavo), • Seminar z razpravo (avditorna in učenje na daljavo), • Predstavitev člankov

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: -prepoznati etično-kritična vprašanja v različnih vrstah situacij in primerov, natančno izraziti misli pri analizi in oblikovanju zapletenih ter spornih problemov v kontekstu urgentne nege. • Uporaba in analiza: - analizirati in razvijati zdrave argumente ter v njih prepoznati logične in etične zmote, metodološke napake, metaforične trditve ali nepotrjene ljudske modrosti, izmišljati ali odkrivati primere v podporo ali zoper neko stališče in razlikovati med tistimi, ki so relevantni, in tistimi, ki niso • Sinteza in vrednotenje: - kritično preučevati in samostojno oblikovati najboljše argumente za različne etične odločitve ter iskati njihove najšibkejše korake, strpno in odprto vrednotiti poglede in argumente drugih, konceptualizirati lastno teoretsko kritično dejavnost

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: Spretnosti komuniciranja: Ustno izražanje pri ustnem izpitu, pisno izražanje pri pisanju seminarja, ustno izražanje pri sodelovanju v razpravi, nastopih • Uporaba informacijske tehnologije: iskanje irelevantnih informacij na svetovnem spletu • Reševanje problemov: etični problemi in dileme.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literature: Izbrana poglavja iz: Beauchamp, T. L. STANDING ON PRINCIPLES: Collected Essays, New York: OUP. 2010. Beauchamp, T. L. and James F. Childress. Principles of Biomedical Ethics, Seventh edition. New York: Oxford University Press, 2015. Izbor/Reader iz revij o etičnih problemih v zdravstvu s poudarkom na urgenci. Dodatna literature: Izbrana poglavja iz: Buchanan, A. Justice and Health Care. Oxford: OUP. 2009. Klampfer, F. Cena življenja, Ljubljana: Krtina. 2010. Williamson, Ch.TOWARDS THE EMANCIPATION OF PATIENTS Patients’ experiences and the patient movement. Bristol: The Policy Press. 2010.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev

  • red. prof. dr. BOJAN BORSTNER

  • Ustni izpit: 40
  • Esej: 40
  • Predstavitev seminarja: 20

  • : 15
  • : 10
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (URGENTNA STANJA V ZDRAVSTVU) - 1.